madamX schreef:Urine mag nergens meer zomaar in de grond lopen, dit heeft te maken met hygiëne en grondwaterverontreiniging: als iemand 1 of 2 paarden heeft zal de controle erop wel meevallen maar grote stallen worden er echt op gecontroleerd.
Wij hebben hier rubber vochtdoorlatende matten, vloer loopt iets af, urine komt in goot, daarna in ICB vat. Urine lozen in het riool of sloot is ook verboden.
We hebben maar 2 paardjes.
Ik weet dat het verboden is om het de grond in te laten trekken, maar als ik hier op Bokt lees, dan zijn er toch wel heeeel veel mensen die ze gewoon op tegels hebben staan, waar de urine dus gewoonweg onder de stal in wegtrekt. Dat lijkt me dus helemaal niks. Als het naar buiten loopt, dan gaat er tenminste nog regelmatig een regenbui overheen en zakt het weg.
Trouwens, als mijn paard buiten op de paddock plast, dan zakt het ook in de grond.
En bij mij aan huis heb ik maar een kleine paddock en plassen ze ook nog eens altijd op dezelfde plek. Ik kan ze toch echt niet verbieden om in de paddock te plassen. Dat beetje wat ze dan nog in de stal plassen...daar ga ik echt geen put voor aanleggen.