Met kalkoenen op de trailer zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met kalkoenen op de trailer zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:44

Zou het zeker niet doen. Paard staat veelste instabiel op de trailer, verwond zichzelf etc. Lijkt me over een lange tijd gezien ook niet echt goed voor het paard zelf, als het vaker een tijd op de wagen staat met kalkoenen in....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:58

Ik doe het ook al jaren, met stiften op de trailer. Als je alleen bent, moet je soms wel wat.

Mijn paard is in het begin wat ongeduldig, maar we hebben er nog nooit problemen mee gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:32

Met kalkoenen op de trailer zetten, echt niet doen.
Zeker als er eens hard gerent moet worden (wat je nooit uit kunt sluiten) is dit erg gevaarlijk.
Verder vind ik dat je zulke dingen moet oefenen en dan gewoon eerder moet vertrekken en dus eerder moet beginnen met klaar maken.
Thuis kunt je al voorwerken door de gaten goed schoon te maken en er dopjes of watjes in te doen.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:59

Dat doe ik altijd met 1 paard. Die veegt letterlijk het parkeerterrein met je aan als je daar de proppen wil indraaien, uitdraaien kan wel weer, dan is ze afgekoeld Knipoog

Ik doe wel heel goed transportbeschermers om, dik/ sterk en ook over de hoef. Je hebt natuurlijk wel meer kans dat ze zich beschadigen!! En ik laat haar nooit lang op de trailer staan met proppen in, hoogstens een 20 minuten, nooit langer.

Maar ja, dit is voor mij de enige oplossing voor buitenwedstrijden met dit paard. Ze heeft bodemvrees dus moet echt ijzers met proppen onder.

Het kan dus wel, maar heeft niet mijn voorkeur. Alleen in noodgevallen zoals ik hierboven beschrijf en niet omdat je het gewoon handig vind, want ze kunnen zichzelf lelijk beschadigen met proppen in op de trailer!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:55

Ik ben ze wel eens vergeten eruit te halen en toen kwam ik er thuis achter dat hij nog z'n kalkoenen in had Bloos Gelukkig is dat goed gegaan.

Als ik alleen ben draai ik ze wel op de trailer in, om vervolgens het paard uit te laden.
Ik zadel ook op in de trailer.
Ik vind dat wel zo prettig werken, geen draaiende paarden om je heen.