erleyne schreef:@Iranda: twee paarden lijkt me idd amper te doen. Ik ben om die reden gestopt met één paard ( was gelukkig niet van mezelf ). Één paard is al best lastig om die voldoende te trainen.
Ik heb 3 pony's een kruising shetlander 2 jaar geleden gekocht (is nu 3 jaar), vorig jaar een welsh gekocht (is nu 4 jaar) en die bleek achteraf drachtig te zijn, dus nu een hengsten veulen. Die houden we, want raak er best aan gewend.
Heb zelf een dochtertje van 3,5 en de paardjes staan bij huis. Ga er om half 6 s'morgens uit, geef ze eten en laat ik ze naar buiten.
Tussendoor kan ik er ook heen, heb zo'n makkelijk kind die of mee gaat of t.v. gaat kijken en geen rare dingen doet. Ze doet ook mee helpen de stal uitmesten, vindt ze zelfs leuk.
Zet de paardjes dan op het land, want met een veulen en dat shetlander is ook een doerakje weet je het nooit.
Door de weeks heb ik 2 meisjes die ze een beetje borstelen en longeren. De moeder mag straks weer bereden worden als ze weer wat sterker is (veulen eet nogal veel van haar) Veulen is trouwens ook al helemaal gewend aan mijn dochtertje en komt al helemaal naar haar toelopen. Afgelopen woensdag waren hier 16 kinderen van de peuterspeelzaal en toen liep hij ook helemaal naar het hek toe om geaaid te worden.
s'Avonds ga ik ook naar ze toe als iedereen op bed ligt, dan eten geven,water, borstelen enz.