eigen paard en kinderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: eigen paard en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:03

Ik heb een dochter die in september 2 wordt, een paard en een pony. Ik rij zo'n 4-5 dagen per week, als mijn dochter naar het KDV is of haar papa thuis is. Soms moet ze mee, als baby kon ik dan nog wel rijden maar nu gaat dat niet meer. OP vrije dagen breng ik haar dan alsnog een halve dag naar het KDV, kan zij spelen terwijl ik de paarden ga doen. Met de pony doe ik niet zoveel dus die kan qua tijd buiten beschouwing gelaten worden, borstel erover en soms eens aan de longe.

Mijn zus heeft drie paarden aan huis. Dat scheelt natuurlijk in tijd voor het vervoer plus de kleine kan gewoon liggen slapen bijv. terwijl zij een paard rijdt.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:07

Er zijn hier al meer topics over..
Ook ik heb een Zoontje, van 8,5 maand.. En een paard.
Als mijn vriend na zn werk thuis is, ga ik een uurtje of 2 naar de paarden, verder heb ik 2 dagen in de week een verzorgster, gaat prima zo!
Als mn zoontje ouder wordt weet ik niet hoe ik dat ga doen, als hij het niet leuk vind, ga ik hem niet toch meenemen, ik ga niet mijn hobby aan hem opdringen.. maar ik voorzie geen problemen, overal is een mouw aan te passen Lachen Misschien wilt ie wel een shetlander Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:26

jolentinus schreef:
mijn vraag dan nu. wat is jullie werk situatie..

zijn er ook mensne die 4 of 5 dagen werken die kinderenhebben en een paard?

ik werk 2,5 dagen. 1 paard in pension, en 2 kids op de basisschool, het is rennen en vliegen soms, maar het lukt toch altijd om alles genoeg aandacht te geven.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:21

ik heb een zoontje van 3 jaar eind van het jaar 4.
Ik heb een hengst jaarling en een shetlander.
Daarnaast werk ik 2 dagen in de week het is af en toe wel moeilijk combineren
maar het lukt wel altijd.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:59

Ik werk 3 dagen in de week. Ik ga in de winter 4x per week naar de pony's, mest dan uit en verzorg ze. En ga evt rijden. (nu is er eentje op vakantie en de ander is hoogdrachtig)
Voordeel is dat mijn kinderen alle drie op school zitten. En groot genoeg zijn om in het weekend mee te gaan. Alleen heb ik hier geen bak en vinden ze het 's winters te koud. Dan moeten ze maar even bij mijn man thuis blijven of ze zitten op school.
Nu het zomer is en de ene pony bijna een veulen krijgt gaan ze graag mee, ik ga nu elke dag 1 à 2 keer.
Ze vinden het trouwens nog het leukst om met een schepnet in de sloot om te poeren.....Ik vrees dat het nog geen 'echte' paardengekken zijn!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 06:12

erleyne schreef:
@Iranda: twee paarden lijkt me idd amper te doen. Ik ben om die reden gestopt met één paard ( was gelukkig niet van mezelf ). Één paard is al best lastig om die voldoende te trainen.

Ik heb 3 pony's een kruising shetlander 2 jaar geleden gekocht (is nu 3 jaar), vorig jaar een welsh gekocht (is nu 4 jaar) en die bleek achteraf drachtig te zijn, dus nu een hengsten veulen. Die houden we, want raak er best aan gewend.
Heb zelf een dochtertje van 3,5 en de paardjes staan bij huis. Ga er om half 6 s'morgens uit, geef ze eten en laat ik ze naar buiten.
Tussendoor kan ik er ook heen, heb zo'n makkelijk kind die of mee gaat of t.v. gaat kijken en geen rare dingen doet. Ze doet ook mee helpen de stal uitmesten, vindt ze zelfs leuk.
Zet de paardjes dan op het land, want met een veulen en dat shetlander is ook een doerakje weet je het nooit.
Door de weeks heb ik 2 meisjes die ze een beetje borstelen en longeren. De moeder mag straks weer bereden worden als ze weer wat sterker is (veulen eet nogal veel van haar) Veulen is trouwens ook al helemaal gewend aan mijn dochtertje en komt al helemaal naar haar toelopen. Afgelopen woensdag waren hier 16 kinderen van de peuterspeelzaal en toen liep hij ook helemaal naar het hek toe om geaaid te worden.

s'Avonds ga ik ook naar ze toe als iedereen op bed ligt, dan eten geven,water, borstelen enz.