mooie volle staart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

Re: mooie volle staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:44

Onderaan een stuk eraf knippen.

Ik zie vaak bij mijn paarden, als ze rollen, of liggen, dat ze met opstaan op het eind van hun staart gaan staan.
Met gevolg dat ze er dus hele plukken uittrekken.
Daarom houd ik dat in de gaten en zo nodig knip ik er weer wat vanaf. Beide hebben ze dan ook een volle staart

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:46

Mijn pony had bovenaan een volle staart, maar beneden ook een miezerig bosje. Ik weet niet hoe ik het precies heb gedaan, maar zijn staart is nu onderaan ook een stuk voller! Ik heb het gewoon goed onderhoude, elke keer mooi recht bijknippen, vaak uitpluizen met je handen en anti klit erin.

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:49

Mijn pony heeft ook een best volle staart ik kam zijn staart wel elke dag uit met anti-klit
Ik heb al een paar keer gezien bij andere dat ze op hun staart stonden en daardoor een stuk er uit gaat dus ik knip hem ook vaak even weer wat korter!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:52

Mijn pony heeft ook een geweldig dikke en volle staart Ja
Ik probeer er zo weinig wat aan te doen, als die te lang is een stukje afknippen en wanneer hij gewassen word kam ik hem uit met anti-klit. Dit is zo'n 1x per maand.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:54

Mijn pony der staart was vorig jaar helemaal opgegeten door een veulen.
Nu is de staart al wel weer redelijk Ja
Ik borstel hem best vaak een heel soms was ik hem, maar meer ook niet..

Als je echt wilt dat het lijkt dat je paard een volle staart heeft,
kun je hem ook nog een stukje korter, recht afknippen.
Dan lijkt die dikker, maar ik vind dat zelf minder mooi Knipoog

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:02

Je moet juist geeeen anti-klit spuiten!!!
De haren van de staart breken hier vanaf... Het anti-klit inderdaad wel maar het is echt slecht voor de staart van je paard omdat er allemaal rotzooi in dat anti-klit zit.

Je kan cowboymagic gebruiken dat is echt ideaal!!!
Haren breken ook niet af hiervan, het is super zacht spul, je hebt maar een klein beetje nodig en de staart is al antiklit en glimt super mooi.

Je moet ook de staart van je paard alleen met je handen haartje voor haartje uitpluizen (wat met cowboymagic goed te doen is), dus geen borstels enzo want daar breken ze ook vanaf.

Als je de staart van je paard wast goed opletten met wat voor shampoo, het liefst een hele zachte shampoo zonder vlekkevewijderraar etc. gewoon op basis van tea tree oid.

Je je kan ook nog in het topic van Shapley's MTG dit schijnt super te helpen met betrekking tot de groei van de staart (omdat jou paard bovenin wel een dikke staart heeft)

En inderdaad goed de lengte bijhouden

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:03

@ maximiliaan: De haren breken absoluut niet af hoor, bij mij niet tenminste

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:06

mijn arabier heeft een dunne staart vind ik majaa het is een arabier maar ik vind een dikke staart veel mooier & doe elke dag een vlecht in zijn staart maak het eerst altijd een beetje nat volgende dag plastic borstel der door & je krijgt een dikke staart met leuke krulletjes. Vork

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:15

@ Ashley__ bij mijn paard wel, ze hebben ook in de ruitersportzaak tegen me gezegd, op internet kan je er ook wel wat over vinden, er zit namelijk ook veel alcohol is en andere rotzooi om de staart ook de laten glimmen, het voelt dan even heel glad aan maar na een paar dagen als het "uitgewerkt" is word het goedje hard en kunnen hierdoor dus de haren afbreken, als je paard dus dunnen haren heeft of gevoelige dan breken deze dus wel af

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:15

Oké, dan zal dan best. Maar bij mij iig niet, dus hoef ik me geen zorgen te maken Lachen

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:17

hmmmm, oké bedankt voor de tip over het anti-klit Knipoog
ik denk dat ik ook maar eens die cowboymagic ga halen, eens kijken of die te koop is hier in de buurt Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:19

Om minder haren uit te trekken;

Rol de staart een beetje op en leg het op je been, dan kam je van onder naar boven en toch trek je geen haren uit Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:22

mijn anti klit spul heet riders magic. is dnk ik hetzelfde als datg cowboy magic. een flinke druppel(2euro munt maat) op je handpalm en dat erdoor vrijven. een potje kost iets van 12 euro msaar is erg zuinig in gebruik en werkt super!!

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:40

riders magic is niet het zelfde als cowboy magic dat dacht een vriendin van mij ook, alleen de staart van haar pony werd er vettig van en het spul liet zich lang niet zo goed verdelen als cowboy magic,

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:41

heyhey mijn paardje heeft zomerexceem dus er blijft weinig van haar staart en manen over. vorig jaar was de helft van haar manen kaal en ander gwn nog goed vreemd... maargoed k probeer het allemaal tegen te gaan. vind het het ergst dat zij erge jeuk heeft

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:40

TNT schreef:
riders magic is niet het zelfde als cowboy magic dat dacht een vriendin van mij ook, alleen de staart van haar pony werd er vettig van en het spul liet zich lang niet zo goed verdelen als cowboy magic,

In Riders magic zitten siliconen, net als in die spuitflacons en dat maakt het haar op den duur toch hard waardoor ze af kunnen gaan breken. Ik zweer al jaren bij Cowboy Magic en mijn paard heeft echt een enorm dikke, volle staart. Echt superspul!