prijs voor deze stalling?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElinevsElsja

Re: prijs voor deze stalling?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:10

Ik woon in Oss (noord-brabant) maar weetniet wat de gemiddelde prijzen daar zijn (per regio weetjewel). de mensen bij wie ik de pony zou stallen ken ik goed want verzorg hun pony nu ook en ik weet dat ze niet heel veel gaan vragen. ik denk zo rond de 100 euro. maar donderdag ga ik er met mijn ouders heen om het er over te hebben dus dan laat ik het nog wel weten.

Kus Eline

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:25

tessii1991 schreef:
€75,- tot €100,-
En dit omdat je soms zelf moet uitmesten, je geen buitenbak hebt,
dus als het heeft geregent dan wordt de wei al glad, en als het erg hard heeft geregent kun je niet eens in de wei rijden waarschijnlijk, omdat het dan spekglad is en de wei helemaal kapot gaat.
En omdat je eerst een half uur moet rijden voordat je in het bos bent.

Hier heb je het over het werk dat die mensen er wel of niet aan hebben, en welke voorzieningen er niet zijn en je noemt een prijs van 75 euro. Besef je dat voor 75 euro per maand je eigenlijk alleen nog maar de kostprijs hebt van voer en strooisel?
's nachts op stal in de zomer, dus je hebt het hele jaar strooisel en hooi nodig. In de winter volledig ruwvoer.
Hooi kost minimaal 2,- per klein pakje, half pak per dag in de winter is 15x 2,- is 30 euro
Strooisel bijv. stro is minimaal 2 euro per pak, verbruik ongeveer 1/2 pak per dag is ook 30 euro
Krachtvoer (biks) voor een pony ongeveer 1,5 zak per maand als 2x per dag gevoerd wordt, 15 euro, dan zit je al op 75 euro... En dan hebben ze nog geen andere kosten gerekend.
Zomers met veel gras zal er misschien de helft aan hooi nodig zijn. Maar toch. Ik vind wel dat je re"eel moet blijven. Er zijn immers meer kosten dan alleen het voer en het strooisel voor je pony of paard...

Dan kunnen mensen beter zeggen dat je de stal en weide huurt voor een bepaald bedrag (bijv. 25 tot 50 euro per maand) en dat je dan alles zelf moet doen. Dan pas besef je hoe weinig mensen er eigenlijk aan overhouden...

Waarschijnlijk is het doel van deze mensen niet dat ze er op verdienen, maar wees wel re"eel in wat je verwacht aan kosten. En wees ook bereid een re"ele vergoeding te geven. Dan hoeven ze ook niet te beknibbelen op voer of strooisel omdat het eigenlijk niet uit kan...

Als de pony zomers dag en nacht buiten zou kunnen en zou kunnen leven van het gras zou de kostprijs wel flink naar beneden gaan als ze weideonderhoud niet meerekenen. Maar dat was hier niet het geval toch?

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:30

er worden hoge prijzen genoemd zeg... je schrijft erbij dat jouw verzorgpony daar ook staat, kan je die niet blijven verzorgen en dan een goedkope stalling krijgen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:31

Lous schreef:
Tsja deze prijzen zijn voor de randstad inmiddels helaas meer dan normaal
Bloos

tja, inderdaad.
hier heb je voor 200 euro als je mazzel hebt een stal met buitenbak en weidegang....
en betaal je in de buurt voor een stal dicht bij het bos 350 euro.... Clown

echt 100 euro droom ik van...! Vork
en dan nogwel inclusief voer.. Clown

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:46

Ik ben het helemaal met Joyce b eens. Wij hebben ook iemand staan en die betaald voor op 24/7 op de wei met grote inloopstal en een mooie all wheater buitenbak 50 euro exclusief voer. In de winter gaan ze de stal erbij huren en dan vragen wij 100 euro excl. voer, stro en mesten. En eigenlijk kom je met deze bedragen nog niet uit. De prijs van de onderhoud van je wei, stal en bak komt al hoger uit. Ik vind het daarom niet meer als normaal dat je het hele jaar hetzelfde bedrag krijgt. Wij hebben net nieuwe stallen waar ze straks dus pas in kunnen, maar zodra ze die huren moeten ze het hele jaar 100 euro betalen. Het onderhoud aan de stallen gaat toch ook gewoon door. En dan heb ik het niet over het mesten. Eigenlijk is het gewoon niet mogelijk de daadwerkelijke kosten door te berekenen, want dan is het niet te betalen.

Als ze je voor ongeveer 100 euro laten staan met alles erbij dan is dat een hele schappelijke prijs en dan gunnen ze je gewoon een eigen paardje.

Succes !!!!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 18:46

Itsmy1987 schreef:
er worden hoge prijzen genoemd zeg... je schrijft erbij dat jouw verzorgpony daar ook staat, kan je die niet blijven verzorgen en dan een goedkope stalling krijgen?

ja ik blijf de pony verzorgen maar rijd er dan niet meer op want ze heeft een blessure, en zoieso 2x per week de stallen uitmesten (van alle 3 de pony's dan) en in de vakanties vaker want dan heb ik hele dagen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:50

joyce B schreef:
tessii1991 schreef:
€75,- tot €100,-
En dit omdat je soms zelf moet uitmesten, je geen buitenbak hebt,
dus als het heeft geregent dan wordt de wei al glad, en als het erg hard heeft geregent kun je niet eens in de wei rijden waarschijnlijk, omdat het dan spekglad is en de wei helemaal kapot gaat.
En omdat je eerst een half uur moet rijden voordat je in het bos bent.

Hier heb je het over het werk dat die mensen er wel of niet aan hebben, en welke voorzieningen er niet zijn en je noemt een prijs van 75 euro. Besef je dat voor 75 euro per maand je eigenlijk alleen nog maar de kostprijs hebt van voer en strooisel?
's nachts op stal in de zomer, dus je hebt het hele jaar strooisel en hooi nodig. In de winter volledig ruwvoer.
Hooi kost minimaal 2,- per klein pakje, half pak per dag in de winter is 15x 2,- is 30 euro
Strooisel bijv. stro is minimaal 2 euro per pak, verbruik ongeveer 1/2 pak per dag is ook 30 euro
Krachtvoer (biks) voor een pony ongeveer 1,5 zak per maand als 2x per dag gevoerd wordt, 15 euro, dan zit je al op 75 euro... En dan hebben ze nog geen andere kosten gerekend.
Zomers met veel gras zal er misschien de helft aan hooi nodig zijn. Maar toch. Ik vind wel dat je re"eel moet blijven. Er zijn immers meer kosten dan alleen het voer en het strooisel voor je pony of paard...

Dan kunnen mensen beter zeggen dat je de stal en weide huurt voor een bepaald bedrag (bijv. 25 tot 50 euro per maand) en dat je dan alles zelf moet doen. Dan pas besef je hoe weinig mensen er eigenlijk aan overhouden...

Waarschijnlijk is het doel van deze mensen niet dat ze er op verdienen, maar wees wel re"eel in wat je verwacht aan kosten. En wees ook bereid een re"ele vergoeding te geven. Dan hoeven ze ook niet te beknibbelen op voer of strooisel omdat het eigenlijk niet uit kan...

Als de pony zomers dag en nacht buiten zou kunnen en zou kunnen leven van het gras zou de kostprijs wel flink naar beneden gaan als ze weideonderhoud niet meerekenen. Maar dat was hier niet het geval toch?

ja dat besef ik heel goed, wij hebben de paarden aan huis staan maar zijn echt geen €75,- per maand kwijt hoor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:49

op welk deel van mijn voorbeeld berekening kunnen jullie dan besparen?
Voeren jullie kuil uit grote pakken?
Kopen jullie je stro goedkoper in, in grote pakken?
Staan de paarden het hele jaar door op het gras waardoor je minder hoeft bij te voeren?

Meerdere kennissen die hun paard aan huis hebben en hun paarden 's nachts op stal hebben zijn meer kwijt per maand dan de prijzen die ik hier voor rekende.

Ik voer zelf ook niet veel krachtvoer en ben minder geld aan strooisel kwijt omdat ze het hele jaar zoveel mogelijk dag en nacht buiten staan. Wel duurder strooisel omdat we voor stro niet genoeg (mest)opslagruimte hebben. In de winter toen we hooi hadden van 2,60 per pakje, en geen gras meer, ging er per paard aan hooi echt al 40 euro aan hooi door... Voordroogkuil is vaak wel goedkoper, maar dat hadden wij niet. Dan de biks en het strooisel er nog bij...

Het is mooi als iemand het goedkoper zijn paarden kan houden, maar dat lukt niet iedereen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 01:19

Maximaal 100 euro. Je hebt immers geen buitenbak ( die hoefslag in de wei is leuk, maar als het zeikt van de regen kan je er amper rijden) en een pony vreet niet veel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 02:13

Je moet ook gas/water/licht erbij rekenen he...
en onderhoud stal, weiland en afrastering...
Als je het arbeidsloon geeneens mee rekent (mesten/voeren/bi+bu zetten) kom je echt al op minimaal 50 euro per maand uit.
's winters als paarden meer op stal staan zeker 75 euro per maand. (zonder arbeids loon).

En de stalhouder wil ook de kosten terug van kruiwagen(s), bezems enz..
Afvoer mest kost ook nog veel...

Hier betaal je snel 200/225 incl. met alleen een buitenbak (als je geluk hebt).
(uitzonderingen zijn er wel maar niet veel).
Als je alles zelf doet bi+bu zetten, voeren en mesten kost het 120 Euro per maand.

Op een manege (dus met binnenbak, stapmolen ect.) al minimaal 275 en hoger (zonder les).

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 06:26

Ik betaal 265 euro per maand.
Hier zit bij: mesten, voeren en een ruime box.
In de zomer gaat hij overdag op een grasstukje (waar je wel zelf dient te zorgen dat er water is en dat de mest weggehaald is), in de winter in de bak los.

We hebben verder een:
stapmolen ; er zelf in zetten kost niets, als hun hem erin zetten geloof ik 45 euro per maand.
2 grote buitenrijbanen.
een grote binnenrijbaan.
een longeerbak.
een oude drafbaan
30 hectare land.
2 wasplaatsen
3x per dag krachtvoer
2x per dag hooi
1x per dag uitmesten en hij word buitengezet en binnen gehaald.
Ook heb je met een eigen paard betaal je 5 euro voor de manegelessen en je betaald 10 euro per uur voor een eigen paardenles. Normaal betaal je als manegeklant 14 euro per uur les.

Als je je paard in de zomer 24/7 buiten wilt hebben, dan betaal je 130 euro per maand, maar dan vervalt natuurlijk al het hooi en uitmesten.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:26

@ Joyce B: onze paarden staan in de winter van half 8 tot 5 op de wei.
We hebben een stal met uitloop op het zand, ze liggen dus ook altijd buiten in het zand.
Ook toen we nog dikke pakken met stro in de stal hadden liggen lagen ze buiten, en gingen ze naar binnen om te poepen. Nu hebben we dus geen stro in de stal meer liggen.
Dat scheelt al een hele hoop geld.

Daarbij hebben we hier 1 haflinger die per dag een handje brokken krijgt in de zomer omdat ie al zoveel te dik is ondanks dat ie voldoende bereden wordt. In de winter is dt 2x per dag een handje en nog een handje na het rijden. De andere, krijgt 's Ochtends en s' Avonds 1/4 brok en na het rijden 1/4 brok in de winter. In de zomer krijgt ie alleen na het rijden 1/4 brok. Hier doen ze het goed op. We hebben dus denk in de zomer maar 1 zak brokken nodig in de 2,5 maand en in de winter eens in de maand.

Qua hooi krijgen ze zomers een dikke plak om 12 uur 's nachts. In de winter staan ze dus ook lang op de wei waardoor ze ook niet overdreven veel hooi krijgen. Ze krijgen dus per paard iets minder dan ene half pak per dag. Het hooi komt van onze eigen wei aangezien het gras teveel is voor maar 2 paarden. Kennissen komen bij ons hooien, wat ook weer erg scheelt qua kosten.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:30

ElinevsElsja schreef:
_Cathalijne schreef:
Bij ons op de manege betaal je 230 euro voor pony''s en 280 voor paarden. Daarbij heb je vollpension stalling. Ook ben je binnen een minuut in het bos. Verder zijn er 2 buiten en 2 binnenbakken waar je de hele tijd gebruik van kan maken. Ook zijn er 5 weilanden.
Voor deze prijs krijg je ook nog eens 2 lessen per week (normaal ongeveer 10 euro) Ook krijg je korting op bepaalde activiteiten. Vinden julie dit duur of niet?

nee dat vind ik wel meevallen.
wat voor prijs zo jij zeggen in mijn situatie?
-weide
-geen buitenbak maar wel een afgezet stuk wei in vorm van een buitenbak (zit hoefslag in)
-savonds rond 7 uur en zomer rond 10 uur in de stal.
-incl. voer, hooi en stro.
-buitenrijden, Bos(20 min. tot half uurtje te paard)

Ligt er een beetje aan. MOet je zelf uitmesten en voeren, of wordt dat voor je gedaan. Als het niet wordt gedaan zou ik ziets van 100 euro per maand bepalen. Vooral omdat er geen echte bak is, en omdat het bos ook nog best een eind is. Als het wel wordt geaan iets van 150 ofzo.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:29

tessii1991 schreef:
@ Joyce B: onze paarden staan in de winter van half 8 tot 5 op de wei.
We hebben een stal met uitloop op het zand, ze liggen dus ook altijd buiten in het zand.
Ook toen we nog dikke pakken met stro in de stal hadden liggen lagen ze buiten, en gingen ze naar binnen om te poepen. Nu hebben we dus geen stro in de stal meer liggen.
Dat scheelt al een hele hoop geld.

Daarbij hebben we hier 1 haflinger die per dag een handje brokken krijgt in de zomer omdat ie al zoveel te dik is ondanks dat ie voldoende bereden wordt. In de winter is dt 2x per dag een handje en nog een handje na het rijden. De andere, krijgt 's Ochtends en s' Avonds 1/4 brok en na het rijden 1/4 brok in de winter. In de zomer krijgt ie alleen na het rijden 1/4 brok. Hier doen ze het goed op. We hebben dus denk in de zomer maar 1 zak brokken nodig in de 2,5 maand en in de winter eens in de maand.

Qua hooi krijgen ze zomers een dikke plak om 12 uur 's nachts. In de winter staan ze dus ook lang op de wei waardoor ze ook niet overdreven veel hooi krijgen. Ze krijgen dus per paard iets minder dan ene half pak per dag. Het hooi komt van onze eigen wei aangezien het gras teveel is voor maar 2 paarden. Kennissen komen bij ons hooien, wat ook weer erg scheelt qua kosten.

Dan snap ik dat jullie goedkoper uit zijn. Helaas heeft niet iedereen dat.

Wij hebben 3 ha voor nu 4 paarden. In de zomer gras te over en geen strooisel kosten, maar in de winter kan de bodem de paarden niet aan en moeten ze toch wel verschillende weken 's nachts op stal en moeten we ze compleet bijvoeren.
Hooi kwam afgelopen jaar grotendeels van eigen land, maar wel voor 350 euro onkruid moeten laten spuiten, voor 80 euro kunstmest laten strooien omdat 1e snee niet geschikt leek voor de paarden vanwege weersomslag en we een goede 2e snee nodig hadden, en dan moeten we de helft weggeven in ruil voor het hooien, dus per pakje kom je inclusief perskosten van 50 cent per pak toch wel op meer dan 2,50 euro kostprijs. Ook nog mest uit laten rijden voor 75 euro, wat dit jaar veel duurder was en misschien wel 2x moet.
Die kosten moet ik wel meerekenen...

Ik ben gewoon van mening dat iedereen voor zichzelf de kostprijs uit moet rekenen en hoeveel je er dan nog aan wil verdienen vanwege het werk, dat is allicht onderhandelbaar. Maar beneden kostprijs stalling aanbieden... Dat is liefdewerk oud papier, en prima als je het heel erg leuk vind, maar ga het niet als normaal zien...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 31-05-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:31

Dat ligt toch niet aan jou maar aan de verhuurders? Dacht ik zo..

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:46

@ Joyce B: ja vandaar dus dat ik zij €75,- tot €100,-
maar inderdaad, je moet het niet onder de kostprijs aanbieden en er zelf ook nog wat aan verdienen.
Voor de meeste zal €100,- of wat meer eerder in de buurt komen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:12

@Joce B; Moet jij betalen voor het uitrijden van mest op je land? Ik neem dan toch wel aan dat je het over kunstmest hebt, want koeienmest is gewoon gratis hoor. De boeren moeten blij zijn dat ze de putten leeg kunnen maken. Er zijn zelfs bedrijven die betalen om het mest op je land te rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:45

voor koeienmest hoef ik niet te betalen, wel voor het laten uitrijden van onze eigen paardenmest. wij mesten namelijk alles netjes uit en dan gaat het in het voorjaar en het najaar in 1 keer over het land wat op dat moment niet gebruikt wordt om te grazen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:17

Ik betaal 175 euro voor:
Hele dag in de weide met kudde
Paarden worden binnen en buiten gelaten
Stro in stal van +- 3m op een dikke 4m
In de winter voederbieten extra
Krachtvoer
Water
Ruwvoer
Stallen worden tweemaal per week helemaal uitgekuisd
Piste van 20/40m met beschikking tot veel springmateriaal
Goede buitenrij mogelijkheden (5minuutjes van bos en hoeven geen straat over te steken)

Ik denk dat het enorm afhangt van streek tot streek.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:59

Stal + Binnenbak + Weiland + Uitmesten + Voer.

€150 euro.

Zwiggelte!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:27

Ik betaal 315.

Mooie Stallen
Binnenbak
Buitenbak
4 Padocks
Stapmolen
Spuitplaats
Longeercirkel
Weiland
Uitmesten
Voeren (Krachtvoer & Ruwvoer)
Buitenzetten
En het Twiske is alleen de weg over en je bent er.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:33

Ten eerste gefeliciteerd,
ten tweede rond de 100 á 150 euro aangezien je geen 'echte' bak hebt. En het vrij ver weg is van het bos.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:43

Heey iedereen,

Gister ben ik met mijn ouders naar die mensen toe geweest en weten nu wat het bedrag is.

2 tientjes per week,
20:7= 2,86 euro per dag
20*52:12= 86,66 euro per maand
20*52= 1040 euro per jaar.

Had niet verwacht dat het zo meeviel!!

Kus eline

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:42

Super dat ze het zo goedkoop willen doen! Daar mag je heel blij mee zijn Haha!

pascallevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:32

ik zou hiervoor rond de 150 a 175 betalen niet meer.. want het is wel lastig in een weiland rijden. maar als er nog gemest word zou ik wel meer betalen