HELP, is dit duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:02

14 jaar vind ik oud.
Maar eigenlijks moet ik niet zeuren want mijn haffie natasja is al 19(!)
En Iris is 9 jaar zoiets.
Doei,
[naam]

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:06

Als zij verder goed is qua lijf is het zeker niet duur

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:19

Alles is duurder geworden met de Euro, een pony die vroeger 5000 gulden kostte, kost nu wel 5000 euro! Maar, ik vind het alsnog vrij prijzig en ik weet niet wat je er verder mee wilt gaan doen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:09

Citaat:
Alles is duurder geworden met de Euro, een pony die vroeger 5000 gulden kostte, kost nu wel 5000 euro!

Dat is absoluut niet waar, de prijzen zijn wel gestegen, maar dat deden ze voor de komst van de euro ook al hoor Haha!
En een jaar geleden had zo'n pony ook wel rond de 10.000 gulden moeten kosten!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:52

Zep schreef:
Ik begrijp in al deze topics het stigma op een ''duur'' paard nooit zo erg. De ondertoon in de postings van Dimple en Dorine bevalt me eerlijk gezegd helemaal niet, maar dat zal wel aan mij liggen... Als ik ook van andere bokkers soms zie wat voor commentaar die krijgen... kom op mensen!

Overigens Neel: ik zie dat je 20 bent, ik neem dus aan dat het geen wedstrijdpony voor jou zou moeten worden? (want anders zou ik toch eerder over een paard na gaan denken...)

Sorry Zep, maar ik snap even niet wat je met 'ondertoon' bedoelt?
Ik wist toen ik de reacties schreef niet waarvoor ze de pony ging gebruiken, en ze gaf zelf aan dat het niet in eerste instantie voor de fok was.

Haar leeftijd was me ook onbekend, dus haar topic leek te gaan over een jongedame (jonger dan 20 wat ze dus is) die een goede leerpony zocht en daarmee ook wedstrijden wilde gaan rijden.
Papieren leken wel belangrijk, maar 'super'papieren hoefde niet.
Dan kan ze toch ook een veel goedkopere pony kopen?
Dat hoeft niet, maar het kán.

Er zijn genoeg meiden die hun ouders overhalen om een zeer dure pony te kopen, terwijl de ouders weinig verstand van prijzen hebben.
Die pony kan het best waard zijn, dat geloof ik graag!

Maar dat er ook andere pony's rondlopen voor minder geld (vanwege iets minder goede papieren) die net zo goed lopen, dat is natuurlijk wel iets dat die ouders graag zouden willen weten. Haha!
Scheelt wel een hoop als je toch niet uitgebreid wilt gaan fokken. Knipoog

Ook wist ik niet dat ze zelf al meerdere paarden had en vraag me net als jij af: "Waarom geen paard i.p.v. een pony?"
Haar topic geeft dus een totaal ander beeld van haarzelf, en pas toen ik haar profiel had bekeken, bekeek ik het verhaal ook van een heel andere kant!
Sorry Neel als ik je op enige wijze gekwetst heb.

Maar Zep, dan nog heb ik alleen mijn mening gegeven, over wat IK vind.
In jouw woord "Ondertoon" vind ik op zo'n moment dan toch ook een ondertoontje zitten. Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:35

Ik snap helemaal wat Zep bedoelt,
ik zal eens kijken of ik dat een beetje onder woorden kan brengen zonder iemand op zijn tenen te trappen.

Begrijp me goed, ik wil geen paarden afkraken, zeker niet als ik ze nog nooit gezien heb.

Maar als er opmerkingen gemaakt worden in de trant van: "Voor minder kan je ook een goede kopen" weet ik zeker dat die gemaakt zijn omdat die mensen zelf erg tevreden zijn met hun paard die inderdaad is aangeschaft voor minder geld.
Dat wil echter niet zeggen dat dat paard de kwaliteiten heeft die dit meisje zoekt en die die pony misschien heeft.
Tuurlijk zullen er heus wel zijn die misschien wat goedkoper zijn, maar je moet er wel net tegen aan lopen!
Ik heb ook wel eens een mazzeltje gehad maar dan ga ik ook wel het hele land af en lees duizenden advertenties en heb dan nog een enorme dosis geluk.
Iedereen staat vrij om zijn mening te geven maar het moet natuurlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Als je niet zo veel ervaring hebt op gebied van paarden kijken, kopen en verkopen weet je ook niet wat er op de markt speelt.

Overigens zeg ik niet dat die pony dat geld waard is hoor, dan zou ik het met eigen ogen moet zien en voelen of het dier wel ècht goed is opgeleid en geschikt is als leerpony.
Maar ik zeg ook niet dat het duur is *LOL* Ik heb zowiezo al helemaal geen idee wat een goede pony 'doet' op het moment.
Snappie hem nog??? Haha!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:46

Ah Sjuimpje bedankt.
Nu snap ik enigzins wat Zep bedoelde.
Ik denk dat ik me eerder ook wat verkeerd heb uitgedrukt, en ook dat ik een verkeerd beeld had van Neel.

Tja nu ik het goed bekijk: de pony kan het best waard zijn.
Of niet, dat weet ik dus ook niet, ben ook niet zo vaardig dat ik dat goed kan beoordelen.

Echter heb ik wel een vraag:
Neel, zijn jij en je moeder bereid ook te betalen voor 'zeer goed papier' zeg maar, of is dit voor jullie van minder belang, en zeggen jullie: we kunnen ook wel verder kijken naar een pony met 'gewoon goed papier' en voor minder geld?

Nog een vraag:
Wil je er ook mee de sport in? Of door iemand laten uitbrengen in de sport?

In elk geval, waar je ook voor gaat, succes met het vinden van een geweldige pony! Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:42

wat voor afstamming is het dan? Want als het bloed is wat er niet zo veel meer is, vind ik het niet duur, ze is ZII dres en M spr. en daarnaast nog kroon ook, die zal er waarschijnlijk erg goed uit zijn kwa type en bewegingen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:53

Ik zag in de P&S een advertentie staan van een 6-jr D-merrie die L-springen is en B-dressuur. Die is dan wel een stuk jonger, maar kan bijna niets. Moest evengoed 6000 euro kosten hoor...En het papier was ook niet echt om van te juichen Haha! Ik denk dat die mensen behoorlijk hoog zijn gaan zitten, maar ik blijf erbij dat deze pony het geld best waard kan zijn!