Tijgertje86 schreef:De prijzen variëren hier erg. Ik zelf heb een poos € 50- betaald per maand, maar dat was, omdat de verhouding met de staleigenaar anders was, dan normaal. Nu betaal ik redelijk veel, maar heb alles inclusief. Aangezien ik les geef, kom ik nog wel eens ergens, het volgende weet ik:
€ 100- incl. voeren, 24/7 weidegang, schuilstal, toezicht, uitmesten en buitenbak
€ 125- onbeperkt weidegang, gebruik van stallen, buitenbak, gehele verzorging is voor de eigenaar
€ 125- incl. voeren, 24/7 weidegang, kleine schuilstal, toezicht, zelf uitmesten geen rijvoorzieningen, maar wel een bos vlakbij
€ 170 alles incl. bij manege met gebruik van binnen- en buitenbak en dagelijkse weidegang
De prijzen verschillen, maar doorgaans is het houden van een paard heel betaalbaar. Dat stalling rond de grotere plaatsen duurder is, is onzin. Mijn paard staat helemaal achteraf (ver weg van een grotere plaats) en ik betaal relatief veel. Terwijl ik rond Emmen zo 5 stallen kan noemen die niet duur zijn en een goede prijs-kwaliteitsverhouding hanteren.
Dit vind ik nou heel redelijk:)
Mijn paard eet ontzettend veel en dat loopt in de papieren.
Gelukkig is hij van het caliber: 'een paard hoort buiten' en daarom zet hij trouw alles buiten, ook in weer in wind.
200 euro, ik vind dit in verhouding voor wat ik heb dus best veel maar het is wel leuk om te vergelijken wat iedereen betaalt aan stalgeld.