Maximaal bedrag stalling in Drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Maximaal bedrag stalling in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:02

Tijgertje86 schreef:
De prijzen variëren hier erg. Ik zelf heb een poos € 50- betaald per maand, maar dat was, omdat de verhouding met de staleigenaar anders was, dan normaal. Nu betaal ik redelijk veel, maar heb alles inclusief. Aangezien ik les geef, kom ik nog wel eens ergens, het volgende weet ik:

€ 100- incl. voeren, 24/7 weidegang, schuilstal, toezicht, uitmesten en buitenbak
€ 125- onbeperkt weidegang, gebruik van stallen, buitenbak, gehele verzorging is voor de eigenaar
€ 125- incl. voeren, 24/7 weidegang, kleine schuilstal, toezicht, zelf uitmesten geen rijvoorzieningen, maar wel een bos vlakbij
€ 170 alles incl. bij manege met gebruik van binnen- en buitenbak en dagelijkse weidegang

De prijzen verschillen, maar doorgaans is het houden van een paard heel betaalbaar. Dat stalling rond de grotere plaatsen duurder is, is onzin. Mijn paard staat helemaal achteraf (ver weg van een grotere plaats) en ik betaal relatief veel. Terwijl ik rond Emmen zo 5 stallen kan noemen die niet duur zijn en een goede prijs-kwaliteitsverhouding hanteren.

Dit vind ik nou heel redelijk:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:04

voor iemand het nou verkeerd gaat snappen;
dolfing is niks mis mee hoor,maar ik zou er niet willen staan omdat het me te druk is..
vind een wat rustiger stal wat prettiger Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:06

robinelma schreef:
Tijgertje86 schreef:
De prijzen variëren hier erg. Ik zelf heb een poos € 50- betaald per maand, maar dat was, omdat de verhouding met de staleigenaar anders was, dan normaal. Nu betaal ik redelijk veel, maar heb alles inclusief. Aangezien ik les geef, kom ik nog wel eens ergens, het volgende weet ik:

€ 100- incl. voeren, 24/7 weidegang, schuilstal, toezicht, uitmesten en buitenbak
€ 125- onbeperkt weidegang, gebruik van stallen, buitenbak, gehele verzorging is voor de eigenaar
€ 125- incl. voeren, 24/7 weidegang, kleine schuilstal, toezicht, zelf uitmesten geen rijvoorzieningen, maar wel een bos vlakbij
€ 170 alles incl. bij manege met gebruik van binnen- en buitenbak en dagelijkse weidegang

De prijzen verschillen, maar doorgaans is het houden van een paard heel betaalbaar. Dat stalling rond de grotere plaatsen duurder is, is onzin. Mijn paard staat helemaal achteraf (ver weg van een grotere plaats) en ik betaal relatief veel. Terwijl ik rond Emmen zo 5 stallen kan noemen die niet duur zijn en een goede prijs-kwaliteitsverhouding hanteren.

Dit vind ik nou heel redelijk:)

Helaas betaal ik zelf iets meer.... Bloos Mijn paard eet ontzettend veel en dat loopt in de papieren. Bloos Clown

De door mij opgenoemde manege hanteert na mijn idee een heel nette prijs. Eigenlijk te laag. De manege-eigenaar zet alle paarden 's morgens buiten en 's avonds binnen. Waar zie je dat nog? Die man heeft er bijna een dagtaak aan. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig is hij van het caliber: 'een paard hoort buiten' en daarom zet hij trouw alles buiten, ook in weer in wind.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:07

Ik zeg ook verder nix over dolfing.. Ik zou er alleen mijn paard niet willen omdat ik vind dat er helemaal achteraan op het erf, de paarden ewen beetje 'opgepropt' staan met te weinig toezicht.. En aangezien mijn paard nogal een dominant geval is, zou dat niet lang goed kunnen gaan Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:09

whiehiej schreef:
jeetje:O ik ga meteen in drenthe wonen want ik betaal voor dezelfde luxe hier in Amersfoort 300 euro:|

Dat is echt niet normaal Tong uitsteken

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:51

ellepel schreef:
voor iemand het nou verkeerd gaat snappen;
dolfing is niks mis mee hoor,maar ik zou er niet willen staan omdat het me te druk is..
vind een wat rustiger stal wat prettiger Knipoog

Ja, daar heb je wel een punt. Het is altijd druk

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:10

Ik vind een prijs variërend tussen de 180 en 250 euro per maand in Drenthe heel normaal. Dit bedrag is niet alleen afhankelijk van de 'materiële zaken' die geboden worden maar ook van het paardenverstand en de zorg van de pensionhouder(s).

Ik heb genoeg dramastallen meegemaakt, ik betaal nu iets meer maar vanwege een uitstekende verzorging, altijd met je mee willen denken, 100% inzet voor paard en ruiter en veel gezelligheid, heb ik graag iets meer over.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:59

Ik kan me goed vinden in hetgeen Rhodos schrijft.

Ik sta bij een particulier... van 7 tot 20.00uur weidegang, worden buiten gezet en binnen gehaald, voeren word gedaan, wel zelf je voer kopen, goede buitenbaan, ruime stallen, poetsplaats, spuitplaats met warm en koud water, plek voor je trailer, zadelkamer, longeerbak.
Ik betaal 135 euro exclusief de vlas (4 balen a 6,60) Kom dus ongeveer inclusief het vlas en voer rond de 175 euro per maand uit.

De mensen waar ik dus sta hebben zelf ook enkele paarden, zitten al heel lang in de paarden en hebben dus verstand en kijk op waar ze mee bezig zijn. In overleg is er veel mogelijk en de paarden kunnen lekker lang naar buiten, dit vind ik ook erg belangrijk. Zo weet ik dat het toezicht wat er is gedaan word door paardenmensen en niet door mensen met paarden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:03

Goh zeg, met mijn drie paardjes in pension, loont het zich om naar Drenthe te verhuizen Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:04

Nou, het hangt ook wel af van de faciliteiten die een stal heeft; een binnenbak drijft de prijs zeker op!
De volgende 4 stallen hebben een binnenbak en weidegang:
Gasselte 240 (manege, incl. 2 groepslessen per week)
Schoonloo (manege) 200-240 afhankelijk van de stal
Borger (Beekdal, prof. pensionstal) 195-215 afhankelijk van de stal
Kleindijk (prof. pensionstal) weet ik niet precies; 190 ofzo

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:21

Ik betaal voor mijn paard 85 euro.
Mijn paard staat wel 24/7 uur buiten. Maar ze wordt wel altijd trouw brokgevoerd door de staleigenaar. Ik heb de beschikking over warm en koud water. Een mooie buitenbak die ook in de winter mooi te bereiden is. Ook heb ik een staleigenaar die, als je het vraagt, de dekens van je paard wil verwisselen.
De paarden hebben de beschikking over ongeveer 3 hectare weiland. (er staan nu rond de 15 paarden)
De paarden krijgen in de winter onbeperkt hooi en kuil te eten!
De stalhouders willen alles wel voor je doen.
Voor 85 euro vindt ik dit een redelijke prijs! De prijs is excl brok! Incl hooi/kuil warm/koud water en de andere facilliteiten.
Ik sta op 5 km van Assen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:28

avaluna schreef:
Goh zeg, met mijn drie paardjes in pension, loont het zich om naar Drenthe te verhuizen Haha!

enne het is ook nog betaalbaar om hier een huis te kopen met grond om je paarden bij huis te kunnen zetten!!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:39

ik betaal in de winter ongeveer 160 euro p.m.

Dan staan ze overdag buiten, snachts binnen, alleen een binnenbak, uitmesten wordt gedaan, alleen in het weekend niet, mooie grote weilanden waar ze in groepjes lopen, trailer/menwagen kan gratis gestalt worden. Wasplaats en longeersingel ook aanwezig. stro, brok en onbeperkt hooi is hierbij inbegrepen

Sinds wanneer heeft jan dolfing 3 binnenbakken? laatste keer dat ik er was waren het er nog 2..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:41

Sjapaz schreef:
ik betaal in de winter ongeveer 160 euro p.m.

Dan staan ze overdag buiten, snachts binnen, alleen een binnenbak, uitmesten wordt gedaan, alleen in het weekend niet, mooie grote weilanden waar ze in groepjes lopen, trailer/menwagen kan gratis gestalt worden. Wasplaats en longeersingel ook aanwezig. stro, brok en onbeperkt hooi is hierbij inbegrepen

Sinds wanneer heeft jan dolfing 3 binnenbakken? laatste keer dat ik er was waren het er nog 2..

Nouja, achterin zit nog een 'binnenbak'
Volgens mij nog niet eens 10 bij 20, meer een overdekt iets met zand waar de hele dag paarden lopen, Maargoed dus hun 3e binnenbak:)

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:46

Ik zal je vertellen hoeveel ik betaal: Geld, geld! 200 euro, ik vind dit in verhouding voor wat ik heb dus best veel maar het is wel leuk om te vergelijken wat iedereen betaalt aan stalgeld.
Ik ben wel tevreden over mijn stal maar wil toch eens om de tafel om wat minder te gaan betalen.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:54

postbodesiem schreef:
Ik zal je vertellen hoeveel ik betaal: Geld, geld! 200 euro, ik vind dit in verhouding voor wat ik heb dus best veel maar het is wel leuk om te vergelijken wat iedereen betaalt aan stalgeld.
Ik ben wel tevreden over mijn stal maar wil toch eens om de tafel om wat minder te gaan betalen.

Amen, hier nog een lotgenoot. Haha!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:05

Wij staan dan helemaal voor een schijntje.....
Wij betalen 50 euro in de maand. Paarden worden buiten gezet, eventueel met extra deken of zonder deken en de rest is voor ons. Stro komt van de grote hoop en we betalen er 'iets' aan mee.
Smorgens worden ze gevoerd (kuil) en thats it.

Metsen doen we zelf, brok voeren ook. Savonds is het ook zelf voeren (kuil) Meestal word dit door één iemand gedaan, die doet dan alle paarden. Nu staan er ook maar 2 dus geen werk van.
Paarden staan er erg mooi. Is altijd toezicht. Mocht er wat gebeuren worden we direct gebeld.
Geen aanloop van anderen, alleen wat daar komt op de koffie.
We staan particulier. Mijn verzorgpaard is van de moeder van de eigenaren

Edit: we hebben een buitenbak en uitrij mogelijkheden. Ook mogen we gebruik maken van de trailer. Manege staat 5minuten rijden verderop

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:02

postbodesiem schreef:

Dat vind ik ook best veel voor een stal zonder binnenbak...
Hier kun je bij een prijs tussen de 180 en 230 wel een nette stal met binnenbak vinden...

Dat is inderdaad erg goedkoop Wendel!
Dat bedrag zijn ze al grotendeels kwijt aan ruwvoer en stro... (en dan ga ik uit van lage prijzen)

In de winter, als het gras op is, kost mij mijn paarden aan huis al meer dan dat aan hooi, strooisel en krachtvoer (per paard).
In de zomer heb ik ze 24 uur op het gras, dus kosten ze gelukkig veel minder.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:09

ik betaal voor me hengst van 1.62 125,- per maand, all in. (stal en wei)
hoeft helemaal niks te doen.
hun zorgen voor veearts en hoefsmid (deze kosten komen er bij op) en als je wilt word hij nog gereden ook.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:26

In drenthe was ik 230 kwijt voor mijn paard, en 215 voor mijn pony. Nagelbijten / Gniffelen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:13

loes-freke schreef:
ik betaal voor me hengst van 1.62 125,- per maand, all in. (stal en wei)
hoeft helemaal niks te doen.
hun zorgen voor veearts en hoefsmid (deze kosten komen er bij op) en als je wilt word hij nog gereden ook.

Waarom zou je dan een paard hebben als je helemaal niets hoeft te doen, incl. rijden Clown
Grapje hoor, ik heb mijn ene pony ook tijdelijk heel arbeidsextensief staan maar dat is vanwege de peesblessure.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:02

Ik betaal €170,- excl krachtvoer. Daarnaast betaal ik bij voor een extra portie hooi en ik koop zelf zaagsel omdat er erg zuinig opgestrooid wordt.
Ik heb hiervoor in de winter een paddock, in de zomer een miniweitje, een was plaats, grote box en een buitenbak waar je altijd in kan rijden. Als ik alles optel ben ik ro'n €250,- per maand kwijt.

Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen en krijg ik m'n paard bij huis. Lachen

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:08

Ik sta dus op dezelfde stal als ellepel en mias en betaal voor winterstalling €135,- en in de zomer voor 24/7 buiten €85,- en het ligt dus op 5 km van assen en het is gewoon een geweldige stallig waar alles in overleg voor je gedaan word!

Edit: ik hoef hier dus echt helemaal nix zelf te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:39

plus dat het ook nog es heel gezellig is bij ons Haha!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:58

Nou Inderdaad! Haha!