Stallingsmogelijkheden, welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stallingsmogelijkheden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:03

kimmysan schreef:
Ja ik bedoelde dan weidegang.. Dus wel gewoon in de paddock! Ik wil zeker na een 1.5 jaar de wedstrijden in gaan. Ik heb mijn vorige paarden ook niet in de winter buiten gehad. Dus eigelijk vind ik het belangrijk dat ze in de zomer de wei op kunnen en in de winter de paddock in of stapmolen.

Vind je het ook belangrijk hoe lang die weidegang duurt? Dus zowel de uren per dag dat ze de wei in mogen als de periode van het jaar en ongeacht de weersomstandigheden?
Ik zou hier toch naar informeren als ik jou was. Want een paar uurtjes per dag in de wei en de rest van het etmaal op stal, zou ik dus absoluut niet willen. Ook zie je op stallen dat de paarden met regen op stal moeten blijven; zou ik ook niet willen. En/of dat de weidegangperiode slechts van april/mei tot sept/okt is (komt neer op de helft van het jaar buiten en de helft van het jaar binnen); ook iets wat ik niet zou willen. Knipoog

Overigens vind ik een stapmolen geen alternatief voor weidegang of paddock.

kimmysan

Re: Stallingsmogelijkheden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:16

Bij stal 2 staan ze van 9 tot 6 buiten en bij stal 3 van 8 tot (wanneer je hem zelf binnen haalt)