Probleem met Norton

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Probleem met Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:13

Ik ken Norton en dit is zonnebrand! Snap niet dat Yvonne dat niet ziet? Zij heeft toen ik Norton nog reed daar ook eens de DA voor laten komen. Zeg haar dat dit super werkt: http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26122

Smeer er niet zomaar iets op maar laat Yvonne de DA even kijken.

EDIT: Ik zie dat je in Noordwijk woont, dus twijfel nu eigenlijk of we het over dezelfde Norton hebben. Maar goed, het neusnetje blijft een goede tip!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:14

hoi,

ik heb het idd over de witte creme ik gebruik die voor zoveel dingen omdat het ook een ontsmettende werking heeft. mijn paard heeft ook een wit/roze neusje en dus erg gevoelig voor verbranding door de uiercreme heeft hij daar nog nooit last van gehad!maar het lijkt mij ook branden als je het erop smeert nadat het al zo erg verbrand is dus dat kun je ook beter niet doen. er zijn nu al zoveel goede opties gegeven ik denk dat je er een hoop uit kan halen. dat je paard het niet toe laat het insmeren is logisch hij heeft pijn aan zn neusje. voorzichtig blijven proberen en anders wanneer hij een koekje eet van je hand voorzichtig proberen laat em zien dat jij hem wilt helpen en geen pijn wilt doen

groetjes tamara

marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:16

van berenklauw ofzo krijgen ze ook van die soort brandplekken, vaak op de neus enz

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:35

Als hij z'n kop om hoog gooit pak je er toch gewoon een krukje bij?

Verder: Ik denk ook dat dit verbrand is. Even uit de zon proberen te houden en dan insmeren met sunblock als hij weer naar buiten gaat.

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:37

Maanling schreef:
Ik ken Norton en dit is zonnebrand! Snap niet dat Yvonne dat niet ziet? Zij heeft toen ik Norton nog reed daar ook eens de DA voor laten komen. Zeg haar dat dit super werkt: http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26122

Smeer er niet zomaar iets op maar laat Yvonne de DA even kijken.

EDIT: Ik zie dat je in Noordwijk woont, dus twijfel nu eigenlijk of we het over dezelfde Norton hebben. Maar goed, het neusnetje blijft een goede tip!

Ik denk niet dat dit dezelfde Norton is, de eigenaresse woont in Amsterdam en heet Anouk, maar hij staat in Noordwijk omdat het baasje er geen plek en tijd meer voor had en nu zorg ik er voor samen met nog 3 meiden. Hij heeft Z dressuur gelopen maar heeft nu iets aan zijn rug en been, dus ik denk niet dat het dezelfde Norton is, ookal zou het best kunnen want Anouk had hem nog maar net, misschien is ie daarvoor wel van Yvonne geweest, dit is hem:

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:38

volgens mij is 'mijn' norton donkerderbruin... 'mijn' norton was een Wolfgang.

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:44

diesel83 schreef:
hoi,

ik heb het idd over de witte creme ik gebruik die voor zoveel dingen omdat het ook een ontsmettende werking heeft. mijn paard heeft ook een wit/roze neusje en dus erg gevoelig voor verbranding door de uiercreme heeft hij daar nog nooit last van gehad!maar het lijkt mij ook branden als je het erop smeert nadat het al zo erg verbrand is dus dat kun je ook beter niet doen. er zijn nu al zoveel goede opties gegeven ik denk dat je er een hoop uit kan halen. dat je paard het niet toe laat het insmeren is logisch hij heeft pijn aan zn neusje. voorzichtig blijven proberen en anders wanneer hij een koekje eet van je hand voorzichtig proberen laat em zien dat jij hem wilt helpen en geen pijn wilt doen

groetjes tamara

Norton houdt er zoieso niet van als iemand zijn neus aanraakt, ookal is het niet verbrand, en zelfs voor een snoepje doet ie het niet, hij laat hem gewoon liggen! Maar bedankt voor de tip!

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:45

Maanling schreef:
volgens mij is 'mijn' norton donkerderbruin... 'mijn' norton was een Wolfgang.

is het dit paard? Volgensmij is hij gewoon een KWPN:
Afbeelding

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:47

Het zou best zonnebrand kunnen zijn. De voet die dit ook heeft, is dat een witte voet? Wit is erg gevoelig voor zonnebrand.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:50

Neeee.... denk toch niet.

Al is het wel toevallig, ook Norton, ook ruin, ook bruin en ook moeilijk met neus en ook met zonnebrand.

Oh, ik heb nog een foto! Kijk, dit is/was mijn Norton:
Afbeelding

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:52

sokje87 schreef:
Als hij z'n kop om hoog gooit pak je er toch gewoon een krukje bij?

Verder: Ik denk ook dat dit verbrand is. Even uit de zon proberen te houden en dan insmeren met sunblock als hij weer naar buiten gaat.

Er is daar geen krukje en dat helpt ook niet want dan loopt ie toch achteruit. Maar hij staat op het weiland, en ik mag hem niet naar de stal doen, dat bepaalt de eigenaar en dat wil ze niet. Maar in ieder geval bedankt voor de tip! Maar wat is sunblock?

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:54

Maanling schreef:
Neeee.... denk toch niet.

Al is het wel toevallig, ook Norton, ook ruin, ook bruin en ook moeilijk met neus en ook met zonnebrand.

Oh, ik heb nog een foto! Kijk, dit is/was mijn Norton:
Afbeelding

Hij lijkt er inderdaad heel erg op! heb je misschien nog een foto van voren dat ik zijn bles goed kan zien? had hij 1 wit voetje?

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 14:23

Heel erg bedankt mensen! Het is inmiddels al weer over! Maar ik ben hier nog niet zo lang en ik weet nog niet hoe je hier een slotje op moet zetten...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:21

Fijn dat het over is.
Om te voorkomen dat hij het weer krijgt kun je heel makkelijk met bijvoorbeeld klittenband een lapje stof rond de neusband van het halster vastmaken, dat net lang genoeg is om over de neus heen te vallen.

Pony die ik reed heeft het ook een keer gehad en het deed haar heel erg pijn en toen kon ik er ook bijna niet iets opsmeren.

van Bereklauw krijgen ze inderdaad ook brandplekken als ze daarna in de zon komen. Brandnetels volgens mij weer niet...

En? Was het hetzelfde paard? Ik vind ze wel heel erg op elkaar lijken. Licht-donker verschillen kan van zomer/winter haar komen en wel of niet veel in de zon staan (dat maakt ze ook lichter)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:30

Ik kan zo zien dat het 2 verschillende paarden zijn.
Kijk maar eens naar de neusgaten en de mond aan de onderkant Knipoog