Elke dag verzorging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: Elke dag verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:43

Ik ga ook elke dag ook al staan ze 24/7 buiten!
Al is het maar om even een knuffel te geven en even alles te controleren!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:56

ik ga elke dag wel 3 keer naar mijn paard!
ik doe alles zelf, dus ik mest 3 keer per dag uit ( hou niet van een vieze stal Bloos ) voer 3 keer per dag en smeer valerie in tegen het schuren.
savonds gaat ze om 8 uur naar buiten en smorgens vroeg om 7 uur komt ze naar binnen.
smiddags even in de wei om te eten.
ik rijd meestal 3 tot 4 keer in de week, maar ga vaak wandelen, wassen, borstelen enz.

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:56

rommeke schreef:
ik doe alles zelf, dus ik mest 3 keer per dag uit ( hou niet van een vieze stal Bloos ) voer 3 keer per dag en smeer valerie in tegen het schuren.
savonds gaat ze om 8 uur naar buiten en smorgens vroeg om 7 uur komt ze naar binnen.
ik rijd meestal 3 tot 4 keer in de week, maar ga vaak wandelen, wassen, borstelen enz.

Dan veronderstel ik dat je vlakbij je paard woont? Want je gaat nog naar school, en dan 3x per dag naar je paard Haha!

Ik ga bijna elke dag buiten dinsdag of donderdag om hem los te laten of longeren, en rijd 3-4 keer in de week.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:00

haflingertje schreef:
Ik ga ook elke dag ook al staan ze 24/7 buiten!
Al is het maar om even een knuffel te geven en even alles te controleren!

Ik ook. Al kan ik makkelijk een keer een dag overslaan. Maar ik vind het gewoon fijn om er iedere dag te zijn, vaak ook 2 keer.
3 keer in de week, en als ie dan op stal staat, vind ik niet kunnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:18

als een paard 24 uur per dag buiten staat vind ik dat er minstens 1x per dag, maar liever 2x per dag door iemand (hoeft niet de eigenaar te zijn) bij de paarden gekeken wordt of alles nog ok'e is (genoeg voer en water?, nog gezond? wondjes? omheining in orde?)

Een 24 uur stalpaard vind ik zowiezo niet kunnen, en als je al in die positie zit vind ik dat je geen dag kunt overslaan en je paard er meerdere uren per dag uit moet halen voor beweging.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:38

Mijn paard staat nu 24/7 in de wei. In princiepe ga ik er minstens 1 keer per dag naartoe. Dat geld ook voor de twee andere eigenaren die hun paard in de wei hebben staan. Ze worden dus 3 keer 'gecontroleerd'.
Soms ga ik niet om te rijden of iets anders te doen, maar even een aai en kijken of hij geen wondjes heeft, dat is toch het minste. En natuurlijk voer ik ze als het mijn beurt is.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:49

rommeke schreef:

Bijna hetzelfde hier Lachen. Minstens een keer of vier per dag (paard staat aan huis). Smorgens mesten, drie keer per dag eten geven. Smorgens gaat ze rond zeven uur buiten, rond acht uur savonds komt ze terug binnen. Regelmatig drinken gaan bijvullen.

Heel leuk, zo kort bij de deur. Nadeel is dat er meer tijd in kruipt dan ik heb... Ik kan thuis niet rijden, dus als ik wil gaan trainen ben ik minstens 2uur weg (20min heen, 20min terug, dik uur rijden, op-afzadelen). Gevolg: ik kom hooguit aan één keer per week trainen. Gevolg: merrie te koop Lachen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:51

IK ga ook iedere dag naar de paardjes, soms zelfs twee keer per dag.
Soms ga ik alleen om ze een wortel te brengen, rijden doe ik al jaren niet meer.

Bronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:23

Ik zie mijn knol ook niet elke dag.

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:20

Ik ga d'r bijna elke dag heen , maar es een x als het héél slecht weer is ofzo dan niet.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:14

Ik vind ook dat het wel nodig is, ik poets mijn pony echt niet elke dag uitgebreid en soms ben ik snel klaar maar ik probeer wel altijd elke dag te gaan en hem de aandacht te geven die hij nodig heeft (en verdient). 3x in de week vind ik echt te weinig...

Juliette14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:34

Mijn pony staat bij een stal waar hij elke dag in de wei wordt gezet, stal uitgemest, eten wordt gegeven ect. behalve de verzorging en het rijden moet ik zelf doen;), ik ga er meestal 5 á 6 keer in de week heen. Soms wordt het wat minder vaak in de week maar dan ben ik druk bezig met school. Je hoeft er helmeaal niet elke dag te komen. Om de dag kan ook makkelijk!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:21

Nu ze in de rui zijn, moet ik ze iedere dag kammen.
Anders 1x in de week Lachen

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:51

Wij gaan meestal 4 of 5x in de week (maar ook soms weleens 3x). Ze staan 24/7 op de wei, de staleigenaar komt er elke dag en de eigenaresse van de andere paardjes komt ook vrijwel dagelijks en brengt dan wortels mee (we doen samen met elke week zo'n grote zak). Werkt prima zo Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 02:21

Ik ga elke dag, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Hij staat in de zomer van 'sochtends tot 'savonds op het land Ja
Nu staat hij met een blessure. Maar dagelijks box uit mesten en 's avonds meneer binnenhalen, om de dag of om de 2 dagen een poetsbeurt. Hij gaat 's avonds altijd nog even in de paddock vind hij heerlijk in het rulle zand rollen en nu met het benauwde weer spuit ik hem gedeeltelijk af en dan komt hij als kroketje in de box. Blijven vliegen ook sneller bij hem vandaag 's nachts en de volgende dag in de wei Huilen van het lachen. Nu hij met blessure staat longeer ik hem soms even aan het halster om conditie wat op peil te houden en er wordt getarget om de dag, aangezien hij dat super leuk vind om te doen.

Is hij gewoon onder het zadel wandeld hij ook de hele dag in de wei. Alleen dan dagelijks een poetsbeurt (niet elke dag grondig) en 20 min. tot 45/ 60 werk onder het zadel. 6 dagen in de week soms 7 dagen in de week. Ook buitenritten meegenomen.

Af en toe een wandeling en de paddock komt hij altijd elke dag in . en 's nachts op stal wat hij ook wel fijn vind heb ik het idee.

Zo weer heel uitgebreid. Huilen van het lachen Clown

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:19

ik poets en rij elke dag

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:25

Mijn paard staat 24/7 buiten het hele jaar door, maar ik ga ELKE dag naar hem toe. Meestal gaan we ook aan de slag (grondwerk, wandelen en/of rijden), daarnaast voer ik hem bij (in de zomer alleen een Summerfit koek), knuffel ik hem graag en check ik of alles ok met hem is. Ik kan eigenlijk geen dag zonder mijn paard. Lovers

Bij ons staat ook een pensionpony, die in de winter wel op stal staat. De eigenaresse (tiener) daarvan komt echt niet elke dag en het beestje komt er dus weinig uit 's winters. Ik vind dat echt verschrikkelijk. Boos!
Kan niet begrijpen dat mensen zo met paarden omgaan..... Verdrietig

Brendos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:06

Ik verzorg mijn paard elke dag!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:09

Nee hoor zeker niet elke dag.

Dagelijks natuurlijk voeren en uitmesten

Het weekend is het tijd voor een poetsbeurt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:10

LADPR, dan verzorg je toch elke dag? Verward

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:11

Ik ga in regel iedere dag naar mn paard toe.

Hij staat nu wel van 's morgens tot 's avonds op de weide met zn maatjes. Ik poets en verzorg hem iedere dag, rijden doe ik zeker niet elke keer en ook hierin zorg ik voor de nodige afwisseling : zelf rijd ik eerder dressuurmatig, en heb een fantastische bijruiter die met hem komt springen!

Moest ik nu eens niet kunnen ivm ziekte weet ik wel zeker dat er super voor mn paardje gezorgd word : is het niet door de staleigenaar of stalgenootjes dan is het wel door mn vriend Haha! .

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:13

Nadya: Nou ja als je voeren en uitmesten je paard verzorgen vind wel ja
Isabel: Ja waarom is dat zo raar.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:16

Ik zou graag elke dag willen, maar mis de mogelijkheden.

Mijn paard staat bij kennissen die haar verzorgen (voeren, mesten, buiten - binnen zetten en toezicht hebben op de twee paarden). Alleen wonen die kennissen 20km verderop. Ik heb alleen een fiets tot mijn beschikking. Ik ga nu 3x per week heen (op mijn vrije middag en in het weekend). Ik poets haar dan en eventueel gaan we een wandeling maken. Verder staat mijn paard heel veel buiten en wordt ze niet gereden o.i.d. (ze is met pensioen). Graag zou ik mijn paard dichter bij huis willen hebben, maar waar ze nu staat heeft ze het ontzettend naar haar zin (en ik ook!). Ik vind mijn paard dan ook niet zielig. Ze wordt goed verzorgd en kan lekker paard zijn. Volgens mij heb ik het er soms moeilijker mee, dan het paard. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:16

Ik ben iedere dag bij mijn paard, 7 dagen per week. Ik vind 3 dagen echt te weinig als je paard niet door anderen wordt gedaan. Als ik er ben poets ik haar in ieder geval en om de dag mest ik haar wei uit. Verzorging is wel degelijk belangrijk, zeker als je een goede band met ze wil. En met 3x per week komen gaat dat een stuk moeizamer.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:26

IK ga elke dag naar mijn paard met uitzonderingen daar gelaten.
Er wordt gemest en gevoerd en binnen en buiten gezet, dus buiten het poetsen en rijden en de zondag om hoef ik zelf niks te doen.
Zondags moeten we de paarden zelf buiten en binnen zetten, ondanks dat ik elke dag kom rijdt ik hem niet elke dag, als ik niet rijdt dan longeer ik hem of dan laat ik hem vrijspringen, het is maar net waar ik op dat moment zin aan heb.

Ik poets hem elke dag, ik persoonlijk vind het namelijk geen gezicht, een paard wat onder de derrie en poepvlekken zit,
ondanks dat mijn paard zwart is en je er weinig tot geen vlekken opziet Clown