Hoe krijg ik haar weer wit (aarde)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankie1

Re: Hoe krijg ik haar weer wit (aarde)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:38

marquez1 schreef:
Op de ouderwetse manier poetsen Ja .
Eerst flink met de rosborstel er overheen, ondertussen regemaltig uitkloppen. Dan werk je het zand dat op de huid ligt los en omhoog. Dan met de harde borstel korte poets slagen maken en bij elke slag de borstel met een scheppende bewegen van de huid afhalen, dan borstel je het zand uit de vacht. Als je de borstel vlak op de huid laat staan, borstel je het er weer in. Om de paar slagen veeg je de borstel af langs een rosborstel. Vervolgens neem je een goede zachte borstel (ik vindt die met lange haren het beste) en maak je dezelfde scheppende beweging, na elke streek de borsel afvegen aan een rosborstel. Als finishing touch kun je een beetje echt schapenwol, vers van het schaap, over je paard heen halen. Het vet in de wol neemt het stof op.

Deze tips zijn ook te gebruiken zwarte paarden. Succes OK dan!

Hmm helaas .. Clown Als echte schimmel exper kan ik je melden dat deze tip helaas niet werkt,tenminste niet bij mijn schimmels.vandaag wel voor het eerst met een wollen doek gewerkt,moet zeggen dat het aardig hielp,kreeg er tenminste meer af als met een borstel...... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:15

Dat was de tip die ik eerder ook gaf, maar dan verkort.
het is naar mijn idee, op wassen na, de enige manier de wel werkt. Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:20

Op mijn schimmel werkt het wel. natuurlijk is wassen beter, maar om nou elke keer te wassen, als ze een beetje stoffig is, is nou ook weer een beetje overdreven Knipoog

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:25

Als je het paard na het rijden in de rijbak laat rollen (mits in de rijbak zand ligt natuurlijk) raakt de vacht verzadigd van zand, en gaat er ook geen vieze aarde meer op de huid zitten. Met poetsen krijg je zand gemakkelijker weg dan aarde. Gewoon lekker laten rollen dus

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:28

Bij mijn vosmerrie zie je vaak ook zand liggen want haar hobby is rollen. Als ik een babydoekje over haar heen haal is de dofheid zo weg en het zand ook.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:29

Wassen wil ik inderdaad ook liever niet. Dan dood je de goede huidbacterieën en is ze niet meer waterdicht (en ik poets al zo veel Bloos ).

De poetstip om met de borstel scheppende bewegingen te maken helpt inderdaad aardig. De wollenhandschoen en het babydoekje ga ik uitproberen Haha! Al vraag ik me af of dat ook werkt met aarde dat echt op de huid ligt. Opzich is eerst laten rollen in de bak misschien ook een optie. Alleen wil mijn paard dat nooit Clown

Naja, het gelukkig wel een klein beetje minder nu ze helemaal haar wintervacht kwijt is. Tot ze gaat zweten Pling

Ben nog wel steeds benieuwd naar die borstels die zo goed werken, met ruwe haren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:35

Wij hebben ook een schimmel pony gehad..en die waste we altijd met zilvershampoo..en de sokken met betadine shampoo, worden ze mooi wit van!
De zilvershampoo is tegen vergeling, dus oa urine enzo

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:02

Wassen is geen optie, want mijn pony staat 24/7 buiten Haha!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:20

Jennyxx schreef:
Hoe krijg ik het aarde van haar af dat op haar huid tussen de haren is gaan zitten???
Eehhmm... wat dacht je van: "niet"? Met wassen, overmatig poetsen, of wat je verder ook bedenkt (of aangeraden krijgt) om het zand eruit te krijgen, verwijder je namelijk - zoals je zelf inderdaad ook al zegt - niet alleen dat zand, maar ook het huidvet dat er voor moet zorgen dat haar vacht dusdanig waterdicht blijft, dat ze daarmee goed genoeg beschermd is tegen een zomerse regenbui. Je wilt er vast niet 24/7 naast gaan zitten om haar een regendeken op te doen, zodra het begint te spetteren. Clown

Zelf heeft Sinna zéker geen last van een klein beetje zand in haar vacht en als je er op zit, zie jij het ook niet.
Dus: Climb off of your damned pink Penny-cloud and get over it; je bent midden dertig en geen midden dertien.