marquez1 schreef:Op de ouderwetse manier poetsen.
Eerst flink met de rosborstel er overheen, ondertussen regemaltig uitkloppen. Dan werk je het zand dat op de huid ligt los en omhoog. Dan met de harde borstel korte poets slagen maken en bij elke slag de borstel met een scheppende bewegen van de huid afhalen, dan borstel je het zand uit de vacht. Als je de borstel vlak op de huid laat staan, borstel je het er weer in. Om de paar slagen veeg je de borstel af langs een rosborstel. Vervolgens neem je een goede zachte borstel (ik vindt die met lange haren het beste) en maak je dezelfde scheppende beweging, na elke streek de borsel afvegen aan een rosborstel. Als finishing touch kun je een beetje echt schapenwol, vers van het schaap, over je paard heen halen. Het vet in de wol neemt het stof op.
Deze tips zijn ook te gebruiken zwarte paarden. Succes
Hmm helaas ..
Als echte schimmel exper kan ik je melden dat deze tip helaas niet werkt,tenminste niet bij mijn schimmels.vandaag wel voor het eerst met een wollen doek gewerkt,moet zeggen dat het aardig hielp,kreeg er tenminste meer af als met een borstel......
.
).
Al vraag ik me af of dat ook werkt met aarde dat echt op de huid ligt. Opzich is eerst laten rollen in de bak misschien ook een optie. Alleen wil mijn paard dat nooit