hoe knotje maken van maantop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Re: hoe knotje maken van maantop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:17

Ja ik heb datzelfde probleem, denk omdat mijn paard nogal flexibel is in haar hals, bij een koudbloed of iig een paard met een korte dikke nek zal je hier geen last van hebben, met een langere flexibele nek en vooral ook minder manen zal dat wel het geval zijn.

Als je hem ruim vlecht en dan echt bovenop de manenkam, heb je misschien meer kans, maar met weinig manen is dit bijna niet te doen, met een enorme bos is het heel zwaar maar wel mooi hihi.

Knotten, ja je maakt dus een vlechtje, zover mogelijk naar beneden vlechten, evt het uiteinde wat dan in een punt valt omslaan bij de laatste slag van het stiekje. Dan vouw je het vlechtje naar achter dus richting de nek zelf dubbel, waarschijnlijk is het dan nog geen knotje, dus dan vouw je hem nog een keer dubbel, en desnoods nog een keer. Dan doe je je stiekje erom heen. Is wel moeilijker hoor met lange manen, omdat het uiteinde er nog al eens uit wil floepen bij lange manen. Ik weet echt niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen Bloos

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:35

Ja maar dat 2e elastiekje, haha, dat is t m. Tong uitsteken
Even snel een getypt tekeningetje wat ik bedoel, als je je vlecht dubbelvouwt (zonder elastiekje) ziet het er zo uit:
___
| |
|___| _____dit streepje, moet je daar dan je elastiekje doen?*
|___|__________________dit streepje is de nek, en daar zit dan ook het dubbelgevouwen uiteinde gedeelte van de vlecht
*zodat er een stukje 'vlecht' nog onderuit komt? Maar dan blijft het niet lekker zitten. En om nou een elastiekje te doen op het midden van je knotje, dat staat ook zo raar..
Hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo. Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:36

Hmm, 1 van die streepjes wil niet op zn plek, hoop dat het een beetje duidelijk is.. Nagelbijten / Gniffelen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:45

Ik doe het stiekje zo dicht mogelijk bij de nek, maar dan is het wel een balletje zegmaar, je kan ook gewoon van die langere knotjes doen, maar vind ik persoonlijk niet mooi.