ik wil hem zowiezo vanaf nu liever in een straal van 5 km hebben als het even kan....hij staat nu ook 15 enkele reis van me af.....dus elke dag 30 km rijden loopt aardig in de papieren + stalling + alle ziektekosten van hem.....
er zijn in een straal van een aantal kilometers een stuk of 4 pensionstallen...maar daar wordt het niet beter als dan waar hij nu staat en daar ga ik hem niet voor verhuizen...
ik hou trouwens ook niet van stallen met veel mensen....ik ben nogal op mezelf .....
en dan heb je ook nog pensionstallen waar een soort van ploegendiensten worden gedraaid, waar je dus andermans paarden moet gaan verzorgen enzo en dat is niet haalbaar met mijn chronische ziekte......
akkerland ...als een boer al iets zou verhuren...mag er weer geen schuilstal op en dat vind ik wel een pre....
en de stukjes land 1 km bij mijn huis vandaan....perceeltjes van ca 2000m2....sta ik op de wachtlijst....kan nog wel jaren duren, want alles is nu vol en die paardenmensen gaan daar ook voorlopig niet meer weg......
daar zou ik dolgraag willen staan....(staan nog een paar tinkers ook....)
ik heb ook helemaal geen connecties met boeren of paardenmensen of iets dergelijks....
ben vorig jaar ook met een kennis die stalling zocht...een volle dag wezen rondrijden in een straal van 15 km en werkelijk overal gestop waar paarden stonden.......maar dus echt nergens niets te vinden....
ik vind het zelf ook heel raar, dat je op zo'n boereneiland zo weinig paardenweiden/stallen etc hebt.....
ik had ook echt wel gedacht dat er reuze veel plekken zouden zijn.....
ben dus al 2 jaar bezig DE plek voor hem te vinden.......maar ik geloof dat ik dan toch voorlopig hier op deze stal zal moeten blijven.....ze zijn reuze lief en goed voor de paardjes....maar alleen hun zien en willen dingen anders als ik....ik wil echt de natural way op en denken aan waar mijn paard behoefte aan heeft en niet aan wat ik mooi, fijn en handig aan een stal vind!