Hoe denken jullie over nierproblemen bij een paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 15:02

Oei, dat weet ik niet zo uit mijn hoofd Het is al een tijd geleden. Ik ga het even navragen. dan pb ik je wel....

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:23

promptertje schreef:

Heb je hier wat aan, Linda?

Als ik het goed begrijp loopt ook de niermeridiaan niet over de rug. Dit is volgens jouw plaatje de blaasmeridiaan. Maar blaas en nieren hebben toch een zekere samenhang?
Wat betekent het dan als een paard op die meridiaan gevoelig is? Of kun je dat niet zo simpel stellen?
Ingewikkeld, hoor, die natuurgeneeswijzen. Maar wel ontzettend interessant.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:42

Mijn homeopate is ook mijn DA, dus ik vertrouw haar 100% bij alles wat ze zegt. Overigens 'behandel' ik mijn paarden zelf weleens met acupressuur en de resultaten meteen na zo'n behandeling zijn heel apart!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:36

Ik heb in het najaar nieronderzoek bij Tjal laten doen. Hij plastte heel erg veel en ik was in het algemeen heel erg bezig met zijn gezondheid. Volgens mijn DA is het maar weing zo dat een paard echt iets aan zijn nieren heeft, omdat de nieren een overcapaciteit hebben van 80%! De nieren moeten dus wel heel erg 'stuk' zijn wil je dat klinisch gaan merken. Daarbij is het volgens hem NOOIT te zien of te voelen omdat er een dikke laag spieren over de nieren heen liggen (en blijkbaar ook wervels enzo...). Alleen bloed- of urineonederzoek kunnen iets zinnigs uitwijzen.
Bij Tjal was alles in orde en was dat vele drinken en plassen waarschijnlijk doordat hij in een paar maanden tijd twee keer onder narcose is geweest en dat geeft een hoop rommel in het bloed.

Bij een paard van een vriendin heeft een bekende homeopaat via een telefonisch consult (ja, je leest het goed!) een nierprobleem geconstateerd... Zijn nierstreek was wat gezwollen en hij reageerde wat geirriteerd met poesten. Resultaat was voor 100 euro poeders en pillen in flesjes zonder etiket... Na een week was het zo goed als over en zij maar roepen dat het door de medicijnen komt. Ik denk zelf dat een week rust er veel meer mee te maken heeft!

Trouwens een interessant topic!