hoesnel groeit een staart ongeveer aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lidy

Re: hoesnel groeit een staart ongeveer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:56

Ah ik ben al heel lang op zoek naar staartzakken, weet iemand van jullie waar je die kan krijgen/hoe je die kan maken?
want zoals winnie hierboven ^^ al zegt groeien de manen van mijn pony ontzettend hard maar ze heeft een heel zielig staartje.
wordt de staart er ook dikker van?
groetjes lidy!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:19

Een hele staart duurt inderdaad lang, denk dat de Welsh A er twee jaar over doet voor een hele staart.

Maar... ik heb het idee dat het tegen de tijd dat ze hun wintervacht aanmaken het sneller groeit. Dus verwacht dat de pony deze winter eindelijk weer een mooie en lange staart heeft.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:44

Denk dat het ook ongeveer 1cm per maand is.
Maar voor je het weet is er al weer een stuk aan.

De manen van me verzorgfjord groeien zo'n 1cm per maand. Knip elke 4 weken zijn manen en elke keer zo'n 1cm eraf

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:51

_R_G_ schreef:
cowboy magic is dat alleen een ontklitter of helpt dat ook met de groei?
Groeien de manen ook 1cm per maand?
de manen van mijn fries willen niet echt groeien maar de haflinger van mijn zus heeft de in 3 jaar tijd al op z'n knieën hangen.
Iemand nog tips? vlechten helpt niet zo goed dat trekt bij haar juist de haren er uit Boos!

is eigenlijk alleen een ontklitter maar bij veel paarden en ook bij mezelf helpt het heel erg bij de groei, dus je zou het kunnen proberen voor de manen, wat ik deed bij me hengstje is dan aan beide kanten van de manenkam inwrijven met cbm en dan naar beneden borstelen en dat 1 x per week heeft hele mooie manen gehad tot de ruin ze opvrat Boos!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:59

TNT schreef:
_R_G_ schreef:
cowboy magic is dat alleen een ontklitter of helpt dat ook met de groei?
Groeien de manen ook 1cm per maand?
de manen van mijn fries willen niet echt groeien maar de haflinger van mijn zus heeft de in 3 jaar tijd al op z'n knieën hangen.
Iemand nog tips? vlechten helpt niet zo goed dat trekt bij haar juist de haren er uit Boos!

is eigenlijk alleen een ontklitter maar bij veel paarden en ook bij mezelf helpt het heel erg bij de groei, dus je zou het kunnen proberen voor de manen, wat ik deed bij me hengstje is dan aan beide kanten van de manenkam inwrijven met cbm en dan naar beneden borstelen en dat 1 x per week heeft hele mooie manen gehad tot de ruin ze opvrat Boos!

Smeer je het ook in je eigen haar? haha

oke ik denk dat ik dat dan eens ga proberen

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:27

ja heb ik ook gedaan in amerika wordt het in veel beauty salons enzo op de mensen gebruikt

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:42

hoeveel kost dat cowboy magic, en waar kan je het halen? Lachen

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:53

de grote fles wat ik altijd heb kost 30 euro, weet alleen de winkel in limburg te vinden en een internetsite waar je fijn kunt bestellen

IloveI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:08

Bij mijn shetlandertje had ik de staart een beetje kort geknipt, maar na een half jaar was het al weer op de goeie lengte Lachen Ik weet alleen niet hoeveel die is gegroeit..