. Tijdens wandelen mag hij zijn behoeftes doen en anders niet. Ik weet dat lang niet alle baasjes zo streng zijn of de kennis/controle hebben en ik heb ook gewoon een hond die de leiding nodig heeft. Maar als ik mijn spullen ergens heb liggen omdat ik in dat veld aan het genieten ben van het mooie weer en er komt een hond die over mijn spullen pist en de eigenaar zegt: "dat doetie nou altijd" (en ik heb dat wel eens meegemaakt) Dan vertel ik hem echt even dat hij een boek over honden moet lezen... of even eens moet googlen op hond. Dan weet hij gelijk wat voor dier hij heeft! (het heet een hond en zo gedragen ze zich) En dan heb ik het nog niet eens over honden die tegen je been aan plassen.
Er zijn ook best eigenaren die er absoluut niet blij mee zijn en hun hond corrigeren. Maar het feit dat je hond dit zowiezo doet wil iets zeggen over zijn positie in de roedel of over de opvoeding. Als je weet dat hij dat doet, dan zorg je er gewoon al van te voren voor dat hij dat niet kan doen. Vind ik niet meer dan normaal. Maar helaas nemen veel mensen een hond zonder zich in te lezen of kan het kun niks schelen wat Fiffie bij anderen doen, want het is tenslotte zo'n lieve familiehond. Daar kan ik me altijd zo kwaad over maken

Mijn paard staat in een buitenstal. Daar zit een deur in voor als ze er in staat, en een ketting voor tijdens het opzadelen/poetsen etc. ik laat dus vaak de deur open, omdat mijn halster etc aan die ketting hangen en de deur dan niet dicht kan. Ook doe ik dan alvast eten in ewalda haar bak. 9 van de 10 keer is dat weg als ik de deur open laat en de honden lopen los. Ze jatten ook brood uit mijn tas etc. En idd, poepen in de stallen. Erg leuk met hoevenkrabben.
Springen idd ook met modderpoten tegen je aan en stoppen meteen hun neus in je kruis. Ook gaan ze als je aan komt rijden altijd voor je auto staan blaffen en gaan niet aan de kant. De kleinste hond is nog een pup, maar ook die loopt gewoon los. Als je aan het rijden bent in de bak, rent het ding constant om je heen, hapt naar de staart van je paard en vliegt er in galop als een dolle achteraan om vervolgens midden op de hoefslag te gaan zitten poepen, waardoor je dus om hond+behoefte heen moet rijden. ( moet je na gaan dat je je paard al niet los in de bak mag laten, omdat het rollen gaten veroorzaakt in de bodem, waardoor paarden steeds in een kuil gaan staan en dus niet nagefelijk kunnen lopen
) ook wel los laat lopen als ik mijn paardje uit de wei haal of er naartoe breng.
.