1) Zet je moeder of je vader (diegene waar je het meeste van krijgt) ook eens op het paard. Mijn vader werd er direct verliefd op. Nu kruipt hij nog af en toe eens op haar. En hij was diegene die nooit iets van paarden moest weten...
2) Praat eens met je ouders, als ze neen blijven zeggen en allerhande redens geven moet je in tranen uitbarsten en niet meer stoppen tot je gaat slapen... (werkt heel goed)
3) Leg het ganse huis vol briefjes. Op de trap om de 2 treden, in de frigo, op de wc, overal waar je maar kunt bedenken...
4) Iedere avond voor je gaat slapen leg je een hele droevige brief op het hoofdkussen van je ouders waardoor ze een echt schuldgevoel krijgen.
5) Maak een deal! Beloof dat je voor de kosten zal bijleggen. Ik moet nu iedere maand stalling betalen. Maar dat is gelukkig alleen in de winter. En als ik eens niet toe kom leggen mijn ouders wel bij. (zij willen ook niet dat het paard zonder eten komt te staan!)
6) Zorg ervoor dat je moeder of je vader je beloofd dat als ze een weide vinden die goedkoop, en in de buurt is, je dan je paard misschien krijgt. Zo heb ik dan naar het immobiliënbureau gestapt, zoekertjes op het internet geplaatst, met mijn fiets bij boeren geweest, en reken maar dat ik enkele weiden gevonden had. Mijn ouders moesten mij stoppen want ze dachten dat ik anders wel een zou gekocht hebben
7) Zeg tegen al je vrienden en vriendinnen dat ze helpen een wei te zoeken. Zo had ik ook wel enkele stallen en weiden.
8) Er zijn nog veel tips maar GEEF VOORAL NIET OP!
Bij mij heeft het enkele maanden geduurd maar ik gaf niet op. Op het einde had ik geen ideeën meer en ik had de hoop bijna laten zakken.
Op een dag rinkelde de telefoon. Ik mocht een fotosessie doen met Quincy en dat was dan de verrassing. Toen hebben mijn ouders gezegd dat ze van mij was. (Ze hadden haar toch al 3 weken maar ze vonden het leuk om mij zo te zien afzien! Typisch)
Zo zie je maar, het komt pas als je het echt niet verwacht!
veel succes hoor!
vele groetjes
laura en Quincy

me moedeer heeft gewoon helemaal GEEN geld dus het is al moeilijk om mijn paardrij lessen te betalen maar mag wel een verzorgbeesie lief he?