een jaar op reis, wat te doen met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 14:44

Oh nou ben ik ineens een egoist?
lekker zeg, ik ben alleen maar op zoek naar een oplossing zodat ik met een gerust hart weg kan je zit immers wel aan de andere kant van de wereld hoor.
En ik ga alleen weg als dat hart 200% gerust is en dat geld ook voor pietlutige dingen zoals een paar manen van een meter lang waar ik gewoon trots op ben, of mag je niet meer zuinig zijn op je paard tegenwoordig? Ik heb al genoeg problemen gehad afgelopen jaar dus het moet gewoon goed zijn.

sjonge jonge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:12

Het zijn jouw wensen en die moet men respecteren. Als je weet in welk natuurgebied ze komen te staan, kun je dan niet 1 of 2 verzorgers in de hand nemen. Misschien via bokt. Als je de manen invlecht en de verzorgers van tijd tot tijd dit over laat doen, zijn ze 2 meter als je terugkomt. Als er niet een halve zool voorbij komt die ze afknipt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 15:27

Ik heb de manen al eens ingevlochten gehad op de wei. Dat koste felix dus zijn manen Boos! . na 3 jaar wachten zijn ze nu weer gelijk en dat wou ik toch graag zo houden.

Maarre ik ga maar eens met de stalhouder babsen denk ik. Haha!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:32

Kunnen ze geen sleazy om of is dat te gevaarlijk/lastig?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 15:34

Een jaar lang een sleazy om in de wei? Nee geen goed plan ze lopen nu ook zonder en dat gaat prima(ik haal natuurlijk regelmatig de manen even uitelkaar)

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:38

Ik bedoel om bijten en schuren te voorkomen. Misschien kan iemand 'm dan af en toe ff afdoen. Was maar 'n idee hoor Knipoog

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:34

Sorry dat ik je (nog niet eens gewoon hard egoïst gezegt, ik dacht dat ik het iets vriendelijker verwoord had?) egoïst noemde, maar ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt. Ten eerste zijn de kosten een groot verschil. Ten tweede heeft je paard het daar leuk. Ten derde is daar al 'verzorging'. Ten vierde, de manen gaan eraan. Ten vijfde, je moet niet bang zijn dat je paard verbrod wordt door een minder kundige ruiter.

Snap je me nu?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:05

Hoi,
Ik snap dat je heel trots bent op die manen en je ze niet graag kwijt wil (hoe krijg je ze trouwens zo snel zo lang? Lukt bij Tiko echt niet).
Als je ze aan niemand toevertrouwd om te laten rijden, is denk ik toch de beste oplossing om ze een jaar op het land te zetten. En iemand te vragen ze af en toe te controleren op wondjes en de manen even te verzorgen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 04:13

Ik ga eind dit jaar (als het goed is) 3 maanden naar de States, en zet Bud dan ook lekker op de wei hoor Lachen Maargoed, zijn manen en staart zijn al niet geweldig (wordt beter Haha!), dus die klitten neem ik voor lief. Hopen dat Bud het lekker vindt, 3 maandjes sebattical *LOL* Lovers

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 10:33

Ik denk dat de meeste mogelijkheden zo ongeveer al genoemd zijn.
Waar je misschien nog aan zou kunnen denken is om je paardjes bij een boer te stallen.
Misschien kun je zelfs iemand vinden die zo af en toe je paardjes extra wil verzorgen zodat ze wat meer in de hand blijven (en die ook de staart en manen wil verzorgen) ?

Veel plezier met de voorbereidingen voor de reis, klinkt allemaal erg leuk hoor