betalen voor verzorgpaard/pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalieBerg

Re: betalen voor verzorgpaard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:24

Klervi schreef:
maar het is toch raar dat, omdat jij je werk
niet kunt doen terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor je paard,
dat je iemand anders vraagt om ervoor te zorgen, maar alsnog wel moet betalen
ik vergelijk het een beetje als baby sitten: je hebt een kind
en je wilt uitgaan met je man, dan vraag je iemand om op de kind op te paasen
en dan vraag je toch niet geld aan je baby sitter??
een baby sitter wordt zelfs betaalt voor haar werk

bij een verzorgpaard ma je als beloning voor je werk
bijvoorbeeld op je verzorgpaard rijden

Kan ik me wel iets in vinden!
maar vind het toch lastig met wat ik er nou precies van moet vinden.
ik ga waarschijnlijk deze week bij die fries kijken en als ik het nou helmaal leuk vind ga ik denk ik wel even over de ''prijs '' praten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:27

Klervi schreef:
maar het is toch raar dat, omdat jij je werk
niet kunt doen terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor je paard,
dat je iemand anders vraagt om ervoor te zorgen, maar alsnog wel moet betalen
ik vergelijk het een beetje als baby sitten: je hebt een kind
en je wilt uitgaan met je man, dan vraag je iemand om op de kind op te paasen
en dan vraag je toch niet geld aan je baby sitter??
een baby sitter wordt zelfs betaalt voor haar werk

bij een verzorgpaard ma je als beloning voor je werk
bijvoorbeeld op je verzorgpaard rijden

Als je het op die manier brengt, waarom zouden we dan nog geld gaan besteden aan manegelessen? Moeten de manegeeigenaren maar blij zijn dat we hun paarden willen rijden en moeten we daar juist een vergoeding voor krijgen ipv dik betalen.

Paardrijden is een hobby. Hobbies kosten nou eenmaal geld. Als je een verzorgpaard gratis kunt vinden is het mooi meegenomen maar een kleine bijdrage in de kosten is ook normaal. Je gebruikt natuurlijk ook Knipoog

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:29

en wat vind jij een kleine vergoeding
en voor hoeveel keer in de week
wat mag je doen.

zeg wat betaal je voor 1 x in de week + rijden etc
en voor 2x in de week + rijden etc
en voor 3 keer in de week + rijden

enzo voort

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:33

Mijn bijrijdsters betalen 25 euro per maand.
Dat wordt op gespaard, als het even niet goed gaat
wordt er van dat geld een prive les betaald.
Enzovoort. Ze hebben vaste dagen maar
mogen van mij naar der toe en rijden wanneer ze willen.
zodra het maar met elkaar overlegd wordt. En ze niet bv 3 keer op een dag bereden wordt Tong uitsteken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:36

Annie_ schreef:
Mijn bijrijdsters betalen 25 euro per maand.
Dat wordt op gespaard, als het even niet goed gaat
wordt er van dat geld een prive les betaald.
Enzovoort. Ze hebben vaste dagen maar
mogen van mij naar der toe en rijden wanneer ze willen.
zodra het maar met elkaar overlegd wordt. En ze niet bv 3 keer op een dag bereden wordt Tong uitsteken

Dat vind ik een goede regeling.
Niet teveel geld, voor toch een aantal keer rijden en het komt ook nog aan de ruiters ten goede..
Lachen

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:36

Ik betaal ook niet.
Ik rij 2 paarden voor iemand anders. ik moet ze eigenlijk zo braaf mogelijk zien te maken (zijn beide behoorlijk pittig)
Zou het dus een beetje raar vinden als ik er voor moet betalen, terwijl zij er baat bij hebben.

Tja misschien met bv ijzers(mocht t nodig zijn) en dierenarts, maar dat kan denk ik wel in overleg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:37

Het ligt aan de situatie en wat je ervoor moet doen Lachen

Mijn bijrijdster hoeft geen cent te betalen, maar daarvoor in de plaats verwacht ik wel dat zij 2 paarden voert op de afgesproken dagen en hooi en stro sleept als dat nodig is Lachen Natuurlijk moet ze de stal ook een keer uitmesten als ik daar geen tijd voor heb. Een keer het tuig invetten doet ze ook met liefde.
Als de paarden op het land staan, hoeft ze niets te doen Lachen Alleen rijden en verzorgen Knipoog

Maar als er gevoerd en uitgemest zou worden en je hebt beschikking over binnenbak+buitenbak, dan mag je er best wat voor vragen Lachen Mits het redelijk blijft. Want als ik sommige prijzen zie, kan je er met zat zelf een pony voor kopen én onderhouden Nagelbijten / Gniffelen

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:38

Ik heb voor mijn verzorgpony nooit iets moeten betalen.. Omdat die mensen zo blij waren dat iemand de pony kwam rijden en ik deed ook de stal en ging als het voor hun niet uitkwam eten geven. Hun waren int weekend altijd veel weg. zowel in de zomer als in de winter. En als ik iets voor de pony kocht wouden ze het terug betalen maar dat wou ik niet. Volgens mijn ligt het er ook wel aan bij welke mensen je komt en in de omgeving ook wel. Zelfs toen hij ingeslapen werd zat ik op school hebben ze gebelt normaal belde ze nooit tijdens de schooluren voor te zeggen dat ze me op school kwamen oppikken want er was iets met Brown Sugar. (zo noemde ze) Eerst mocht ik niet naar huis van school. maar ze hebben me zelf uit de klas komen halen. Dus ik denk dat het ligt aan de omgeving. en waar het paard staat en dergelijke..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:39

Dat heb ik al aangegeven dat ik een kleine vergoeding opzich terecht vind. Zou zelf max. 75 euro er voor over hebben.

Zelf zou ik niet veel vragen. Ik vind het belangrijker dat het klikt tussen bijrijder en paard. Maar als de bijrijder vaker per week rijdt zou ik wel willen dat ze op eigen kosten gaat lessen 1x per week en wat gaat bijdragen in de kosten 20-50 euro per maand ligt aan de periodes hoevaak ze zou komen per week.

Dus meer kleine vergoeding om de kosten die het bijrijden extra met zich meeneemt op te vangen dan echt bijdrage in staling etc. (denk dus aan eerder slijten tuig, borstels, ijzers als paard die heeft etc. )
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 05-05-08 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:40

haha boze verzorgers! Stoom uit je oren

Ik ben zelf dan een paardenbezitter, ik vroeg ik het begin geld voor de verzorging van mijn pony maar alleen omdat ik
zelf niet veel verdiende, ik vroeg een bijdrage in ruil voor onbeperkt rijden want de stal was All inclusive.

Maar 75 euro is te veel, ik vroeg 50 euro in de maand voor drie dagen in de week en later 20 euro.
Kijk bij een manege moet je toch ook dokken voor een uurtje rijden???
Ik liet mijn verzorgster niet mesten of oliebol opknappen dus puur plezier.
Nu betaalt mijn verzorgster niets meer, ik heb nu een goede baan. Cool

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:43

Ik vind 50,- pmaand voor 2/3x in de week meer dan zat! Het moet gewoon een vergoeding blijven, en niet iets waar de eigenaar van leeft zegmaar. Hier in de buurt worden ook mega bedragen gevraagd, van 60,- tot 100,- of zelfs meer. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb het geluk dat ik een schat van een verzorgpony heb, waarvan de eigenaresse letterlijk zegt dat ik haar als mijn pony mag beschouwen. Ik mag er alles mee doen, als het maar verantwoord is. Wel heb ik afgesproken dat ik maar 2/3x in de week ga, want dat is meer dan genoeg en dan blijft het nog leuk. Lachen Eigenaresse gaat in de zomer om de dag om te checken, en in de winter als het écht slecht weer is 2x per dag om te checken + hooi geven. Pony staat namelijk met 2 shetjes op een heel groot stuk wei met een schuilstal. Als ik daar ben hoeft zei niet te gaan, dat scheelt al voor haar. En ik mest ook uit enzo. En binnenkort gaat ze een weekendje weg, dan ga ik checken. En in de zomer is ze 2 weken weg, en als ik niet weg ben ga ik dan die weken checken, en als ik wel weg ben (is nog niet zeker) dan heb ik mn moeder al geregeld. Ik koop ook regelmatig snoepjes, halsters, dekjes etc. En ik vind het nu gewoon heel netjes gaan. Lachen
Zei is blij met mij, want ze heeft geen tijd om de pony te rijden, en ik neem haar wat werk uit de handen. Pony is ook heel erg opgeknapt want die vind het geweldig om te rijden en aandacht te krijgen enzo. En ik vind het ook supertjes!
Zei betaalt toch niet veel voor de wei, en we kunnen gebruik maken van de bak van de buren. Allemaal prima zo. Haha!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:45

Ik heb het zelfs zo gek gehad dat iemand kwam vragen aan mijn van ik wil me paard gaan uitbrengen op wedstrijd zou jij hem voor mij kunnen rijden . met overleg enz.. kwam ik te horen dat ik nog 120€ voor stalling en eten enz bij moest betalen nouw sorry ik wil er best iets voor betalen om je paard/ pony te verzorgen maar 120€ ging me toch wel te ver. Sorry dat ik het zo zeg.. nu heb ik zelf ook een paard. (klinkt stom maar voor iemand anders paard ga ik niet zoveel betalen. En zeker niets als het zo ging van ja Donderdag MOET je komen want dan kan ik niet (kan donderdags ook niet doe stage dan..)

Sorry Sorry moest eruit! (schaam me best wel!)

Wac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:47

BrittKitt schreef:
Ik zou niet betalen voor een verzorg-/bijrijdpony, je bewijst elkaar een dienst vind ik.

Inderdaad! Bloos

Blizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:47

1 van onze verzorgster(heb zelf 3 verzorgpaarden waarvoor ik alles zelf betaal dus eigenlijk een beetje me eigen paarden) betaalt ook niks ...
Simpelweg omdat ik blij ben dat het diertje nu eindelijk gewoon normaal bereden kan worden (ikzelf ben te groot) en zij haar aardig goed aan kan(pittig pony'tje)
Ze koopt wel dingen voor haar en dat vindt ik wel superlief maar ook weer onnodig(omdat ik het zelf meestal koop als het kapot is of niet goed meer is)
Verder helpt ze me wel altijd goed is niet vies van een stal uitmesten en opruimen en de andere beesten voeren (ze staan op een boerderij Knipoog )
In ruil daarvoor mag ze van mij gewoon rijden wanneer ze wilt zolang het maar niet te gek word
Zelf lest ze ook op een manege en komt bijna iedere dag naar dr verzorgertje toe
Dus op zo'n manier vind ik dat er geen geld voor gevraagt hoef te worden

Maar als iemand bijna alleen maar rijdt op het paard en verder weinig doet dan kan er best een bedrag tegen over staan omdat bijna alle lasten dan nog steeds op de eigenaar komen en er alleen leuke dingen met het paard worden gedaan

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:51

Jeetje...
Als ik 3x per week op de cross-motor van de buurman rondjes wilt rijden door het bos.... dan zal ik ook voor de verbruikte benzine moeten gaan betalen hoor.
Tevens zal ik een bijdrage moeten gaan geven voor het geval ik de motor kapot rijd, of dat de rubbers en/of banden van die motor zodanig slijten dat deze vervangen moeten worden.

Mensen toch... de zon gaat helaas niet voor niks op. Jullie willen zelf een verzorgpaard... en ik wil een cross-motor!
Indien ge zelf een paard in onderhoud hebt, dan zal je schrikken van de directe in indirecte kosten hoor Knipoog

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje arrogant dat ge niet wilt betalen voor een hobby die je zelf wilt uitoefenen d.m.v. een verzorgpaard.
Welke hobby is tegenwoordig gratis?

Ik heb helaas slechte ervaringen met verzorgmeiskes.... juist vanwege dit soort mentaliteit.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:05

Ik kan me in beide gevallen wel vinden. Mijn verzorgster hoeft niks te betalen aangezien ik liever heb dat ze goed voor mijn vriendje zorgt en er met plezier heen gaat zonder dat het een verplichting word omdat ze er voor moet betalen. Wij hebben wel samen overlegt hoe of wat ze betaald niks p. maand omdat ik dat niet wil maar ze is wel zo dat ze wortels/appels voor hem koopt. Als er iets nodig is koopt ze dat zoals laatst bijvoorbeeld kocht ze een dubbele longe en een borstel die gesneuveld was. Ze betaald soms een wormkuur of een deel van de hoefsmid ik vind dat alleen maar fijn toch iets van waardering van beide kanten. Ik heb er niet om gevraagd dat ze zulke dingen koopt maar zij vind t fijn omdat ze blij is dat ze er niks voor hoeft te betalen en op zo'n manier toch een bijdrage levert.

Ik laat haar redelijk vrij met mijn paard ik kan altijd op haar rekenen als er iets iets of ik niet kan ze is eerlijk, verantwoord en goed voor mijn paard wat wil ik nog meer!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:10

ten eerste vind ik een verschil tussen verzorgpaard en bijrijdpaard
bij verzorgpaard, help je mee met klusjes en verzorging en is niet persee rijden
dit is ook gratis
een bijrijdpaard rijd je alleen, en vaak staan die op pensiostalling en zoeken mensen bijrijder om kosten te delen

denk ook dat het verschil uitmaakt wat het niveau van de ruiter en het paard is

ik heb een bijrijder, die alleen mijn paard traint
ik heb weinig tijd, zij mist het rijden, en vind dresuurmatig trainen leuk om te doen. Ze heeft aangeboden om wat te betalen, maar we hebben er beide voordeel aan dus heb ik afgeslagen

mijn pony word wel voor betaald, hun hebben verder ook alle spullen en kunnen ermee doen wat ze willen
deze pony word wat mee rondgehobbeld, hun vindne het leuk om te doen, mijn pony vind het leuk, maar getraint word ze niet

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:37