Wat te doen tegen stoffige pony ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Wat te doen tegen stoffige pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 18:45

Nou vandaag voor het eerst gereden na zijn douche die was gister Lachen en er was geen stofje te vinden en zijn manen en staart waren ook weer lekker zwart.. dus ben tevreden..
Na het rijden spuit ik altijd zijn benen af helemaal met dat warme weer dat koelt zijn hele lichaam een beetje af..

en als ik een paard helemaal was begin ik van zijn benen zo dat hij geen klap krijgt van het koude water, zelf vind je dat ook niet prettig wij mensen doen ook eerst onze tenen om even aan het water te wennen..

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:55

oOoKellyoOo schreef:
Na het rijden/werken spuit ik die van mij wel gewoon af met koud water. Andere tips zijn gegeven

stap je zelf na het sporten ook onder een ijskoude douche?
na het rijden/werken met ijskoud water afspuiten is heel erg slecht voor de spieren, die kunnen hierdoor verkrampen, de onderbenen kun je daar in tegen juist heel goed met koud water doen maar daar zitten geen spieren maar pezen en koud water op de pezen spuiten is alleen maar goed.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:36

Als je water te koud is kun je ook eerst je water in emmers of jerrycans doen en in het zonnetje zetten, dan komt het alvast wat op temperatuur. Dan kun je daarna je paard lekker afsponzen.

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:38

Eventjes Equi Shine spuiten Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:29

Wassen, dat kan nu echt wel met dit warme weer. Als je 'm daarna goed afdroogt met een zweetmes kan het geen kwaad.
En natuurlijk elke dag poetsen. Je hebt ook een soort spray, weet ff niet meer welke en die kun je op het paard spuiten, en daarna even met een doek overheen gaan. Dan neemt de doek een hoop stof op. Volgensmij is het gewoon glansspray.

abc12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:54

Wassen, poetsen maar volgens mij is er ook een spray zodat je niet hoeft te wassen als je paard bang is... Alleen ben ik de naam kwijt Vork

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 05:42

Je kan nu met dit weer echt wassen hoor Ja

anders Equistar erop Haha!