GazonGras. [1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: GazonGras. [1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:52

Ja, je moet er wel wat voor overhebben...

TokioH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 16:56

dat zal niet gaan, ik ga nog naar school, en ik vanaf volgend schooljaar na geel ga moet ik om 6 uur opstaan, en tege half 7, 7uur bn ik trg thuis, dus veel zal ik nie kunne doen om geld te verdiene

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:59

na geel?

Ja? en de zaterdagen en zondagen?
Na 7 uur?
Heb je wat voor je dier over of niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:01

Tja, als je er al geen tijd voor hebt...hoe zie je dat dan voor je?

TokioH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:05

Runningkawa schreef:
na geel?

Ja? en de zaterdagen en zondagen?
Na 7 uur?
Heb je wat voor je dier over of niet?

duh, ik kan er toch ook niks aan doen, da ik zoveel na school moe gaan, ik heb zeker alles over voor mijn dier, ma pft, ach laat het allemaal ook maar;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:07

Hoe denk jij dan hoe mensen dat doen die na hun werk nog in huis het huishouden moeten doen?
Dat is hetzelfde als jij na school nog werk moet doen Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:50

TokioH schreef:
[
das dikke zever vn da u pony nie alleen kan staan!

Dat is zeker geen dikke zever.
Een paard is een KUDDEDIER.
Dat wil zeggen dat het geboren is om in een kudde te lopen.
Een konijn vervangt zeker geen paard. Een konijn spreekt immers geen paardentaal. Een mens trouwens ook niet. Daar heeft hij toch echt wel een ander paard voor nodig.

Verder is het al gezegd dat een gazon echt geen oplossing is, zelfs al zal die alleen staan. Daarnaast moet een paard te mogelijkheid krijgen om zoveel mogelijk vrij te kunnen rondlopen. Het is gewoon een feit dat het geestelijk en fysiek stukken en stukken gezonder is voor een dier dat in de natuur kilometers per dag aflegd, om buiten te staan dan 23 uur per dag in een kleine stal. Ja sommige topsporters doen het ook, en sommige maneges ook. Maar zijn de paarden er gelukkig mee? Dat wordt gedaan voor het gemak van de mens, niet voor het geluk van het paard. Het gaat ECHT niet, een paard op je gazon houden, ook al wil je het misschien anders horen.

Dus de keuze is vrij gemakkelijk. Of je kiest voor je eigen pleziertje en je laat je paard maar lekker alleen zich vervelen in de stal en het gazonnetje, terwijl jij je met de valse gedachte troost dat het echt niet zo erg is.
Of je kiest voor het geluk van je paard, en je zorgt voor een fatsoenlijke huisvesting. Kan je dat niet? Heel jammer dan, maar als ik in jouw schoenen stond dan was het geluk van mijn paard me veel meer waard dan dat van mezelf. Daar gaat paardenliefde immers echt over, durven je eigen principes opzij te zetten door je paard gelukkig leven te schenken wat jij hem niet kan schenken, in plaats van egoïstisch hem bij je houden omdat jij er geen afstand van wil doen.

Ik weet dat het hard klinkt en ik verwacht om eerlijk te zijn dat je nu heel boos gaat zijn (al hoop ik van niet), maar ik hoop dat je je ogen opent en je paard het beste gunt.

Wil je trouwens ook opletten dat je Algemeen Nederlands typt, met hoofdletters enzo? Ik ben ook Vlaming maar we zitten hier op een Nederlands forum en voor hun zijn jouw teksten moeilijk leesbaar, "na geel" zegt hen bv weinig (voor de rest "naar Geel" =stad Knipoog )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:30

Als jij niet in staat bent om voor het welzijn van je dier te kiezen ben je het dier niet waard is mijn persoonlijke mening......
En ja die durf ik hier te zeggen. Mijn paard kost mij maandelijks heel wat, elke dag medicijnen. Voor het geld wat me dat kost kan ik er met gemak een tweede paard bij houden als ik die kosten van de medicijnen niet had...... Maar ik heb het er met alle liefde voor over om die medicijnen te betalen!
Ik heb voor mijn paard gekozen dus moet ik er ook voor zorgen dat het de zorg en verzorging krijgt die hem toekomt!

Tatzikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:58

Er is gesteld dat gazongras niet goed is voor paarden. Mijn vraag is wat hier juist zo slecht aan is en wat de gevolgen zijn voor je paard als hij hiervan eet. Of zitten er gewoon te weinig kruiden en dus stoffen in die je paard nodig heeft? Hopelijk reageert er nog iemand...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:05

kun je beter even een eigen topic over maken Tatzikia, deze gaat denk ik op slot zodra een mod ziet dat ie omhoog is gehaald, dat is nl tegen de regels.

Tatzikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:58

ah oei... dat wist ik nog niet. Ik heb wel een ander topic gevonden waar ik een antwoord heb gevonden op mijn vraag. Toch bedankt Knipoog