poetsen word weer een ramp!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalMolly

Re: poetsen word weer een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:48

Ik doe die van mij wel eens afnemen met die vochtige doekjes van de AH.

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:04

je kan jezelf niet onladen aan hout.. omdat hout niet geleid.. je moet je ontladen aan iets wat geleid, zoals ijzer, etc.. (heb ict opleiding gedaan en dan moest je jezelf ook ontladen als je wat moest doen in een pc)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:56

Ik heb er met poetsen geen last van.
Ik had alleen wel de laatste tijd dat als ik de deken van haar lichaam afhaalde dat je het een beetje hoorde knetteren zeg maar net als je bij jezelf een gebreide trui uit trekt.
Maar verder heb ik er geen last van.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:03

Ik heb er ook last van, vooral met het afhalen van de Boettdeken. De deken en mijn handen sproei ik even met een plantenspuit en vooral de nek van het paard ook (daar trek je de deken overheen en laadt hij op).

Borstelen doe ik enkel met een borstel van (helemaal) rubber, dat geleid niet of met een metalen zweetmesding met kartels, dat geleid wel dus dat laadt niet op.
Bij borstels met nylon haren blijf ik regelmatig sproeien met de plantenspuit. Lastig, dat wel, maar zoveel statische electriciteit opwekken dat je paard bang van je wordt is erger. Nagelbijten / Gniffelen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:46

gipsyboy schreef:
dat contact houden wee nie ik borstel altijd met 2 handen de manen de ene hand een borstel en de andere hand met me vingers :p

Tja, het is kiezen of delen he

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 16:55

ik ga voortaan wel borstelen met een plantenspuit Haha!
dat werkt het beste hoor ik.
al vind ie het spuitgeluid ook niet echt fijn Ach gut
maar daar went ie dan maar aan Duivel en moet zich dan maar ff niet zo aanstellen

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:52

ik heb het ook altijd als ik mijn auto aanraak,echt vervelend!
bij de pony heb ik het gelukkig niet.
ik gebruik eerst zo'n zweetmes met karteltjes en dan een zachte borstel.
ik zou ook zo gauw niet weten wat je ertegen kan doen(misschien je pony inspuiten met anti klit,dat voor komt volgens mij ook dat het statisch wordt maar dat weet ik niet zeker)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:11

anti klit lijkt me ook niet handig, dat legt een silliconen laagje om de haren. Lijkt mij dat het hier nog steeds statisch van blijft.
ontlaad eerst een, door een ijzeren hek oid (iets van ijzer) vast te pakken, en dit dan tussendoor ook te doen.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:21

Iemand die ik ken heeft dit probleem ook met haar auto en die snokken..
Dat is waarschijnlijk omdat je fijn haar hebt en als het mooi weer is, is het statisch geladen..:s
Je kan daar eigelijk weinig aandoen vrees ik..:s
Of heb je helemaal geen fijn, dun haar? Bloos

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:29

kehdra schreef:
anti klit lijkt me ook niet handig, dat legt een silliconen laagje om de haren. Lijkt mij dat het hier nog steeds statisch van blijft.
ontlaad eerst een, door een ijzeren hek oid (iets van ijzer) vast te pakken, en dit dan tussendoor ook te doen.

Ik heb er ook last van, maar als ik een ijzeren hek vast pak, spring ik helemaal de lucht in :S.. Vind ik niet echt een pretje om me dan steeds daaraan te ontladen :S.. Hoop eerder op een andere oplossing..

Ik heb al wel gemerkt als ik me klompen :p aan heb, dat ik niet zo gauw een schok krijg, maar met me gympen of rijschoenen juist wel.. Ik volg dit onderwerp even!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 14:26

anti klit nee,
ik wil graag dat mijn zadel ook op ze ruggetje blijft liggen, of als ik zonder zalder ga dat ik zelf ook blijf zitten.

ja ik heb dun haar mis is dat het.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:33

Heel raar ja, ik heb het ook gehad bij een arabier die ik 3 jaar heb gereden. Als het warme weer eraan kwam kreeg ik elke keer ook van die stroomschokjes van haar. Geen idee hoe dat kwam, of waar het vandaan kwam! Het was iig verschrikkelijk.. want eigenlijk durf je je paard niet goed meer aan te raken. Het spijt me, ik weet niet waar het vandaan komt en hoe je het kunt voorkomen. Heb het zelf ook lang gehad. Bij mijn paard (haflinger) heb ik dit gelukkig nog niet gehad.