Borstels... welke kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal511

Re: Borstels... welke kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:42

Ik neem altijd gewoon die borstels die ik er het leukste uit vind zien! Maar wel van de goedkopere prijsklasses.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:41

oowie schreef:
vind die oster sets erg mooi maar ook erg duur,terwijl ik zoiets heb van;een borstel is een borstel!

heb zelf voor mijn jaarling zo'n rugzakje van harry's horse gekocht met nog wat losse borstels erbij,ideaal en kost geen drol!

Ik heb ook zo`n rugzakje gehad, het kost ook inderdaad geen drol, maar je kunt er ook geen drol mee doen, 1 keer borstelen en er waren al 2 borstels kapot, daarna ben ik overgegaan naar borstels van oster, en die zijn erg fijn

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:55

blackstar schreef:
Ik had zelf ook een complete set van Oster. Wat een ondingen zeg, vooral die harde. Die vind ik veel te zwaar in de hand liggen. De zachte gaat al beter. Hoevenkrabber vind ik ook niet echt praktisch mis het kleine borsteltje eraan. Die grote manenborstel vind ik ook een verschrikking, veels te groot. Zweetmes, vind ik ook een onding. En die massagebostel zijn wel fijne dingen, maar ik vind ze niet makkelijk vasthouden. Het enige die ik wel fijn vind is de gewone kam voor manen en staart.
Poeh nu ik het zo lees is eigenlijk alles niet prettig voor mij. Bloos

Hier sluit ik mij bij aan. Ze zien er mooi uit, maar ik vind ze voor geen meter poetsen en dan zijn ze nog duur ook!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:17

Heb zelf ook een set Osterborstels. Vind ze niet zo geweldig, liggen mij juist niet fijn in de hand. Enigste borstel die ik dan nog wel veel gebruik is de manenborstel, die is ideaal. De ros of massageborstel vind ik een onding, houd heel vervelend en gebruik hem dan ook nooit.

Verder heb ik een stel borstels van Global. Gewoon simpel basic borstels die bij mij altijd wel lang meegaan en netjes blijven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:49

Divine schreef:
Zijn er mensen die borstels met echt haar gebruiken? Zag bij de plaatselijke Welkoop een borstel van Imperial liggen, gemaakt van echt paardenhaar. Best prijzig, iemand ervaring mee?

Ik heb een zachte borstel van hout met echt (varkenshaar). Op zich geen slecht ding, maar je kan hem niet wassen/ontsmetten en in de zon te drogen leggen, en met een plastic gaat dat natuurlijk lekker wel!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:54

Ook ik vind die Oster borstels ondingen. Vooral die zachte borstel (na een paar weken kamde wij met het harde plastic in plaats van met de zachte haartjes) en ook ik vind ze niet fijn in de hand liggen!

Mijn borstels koop ik omdat ze er fijn uitzien en niet omdat ze van een bepaald merk zijn. Ik wil zachte borstels en geen harde. Als harde borstel heb ik meer een stevige borstel en ik heb wel een harde voor de hoefjes.

Dus ik voel aan de borstels Haha!. Overigens vind ik de borstels met die hele lange haren ideaal! Je 'zwiept' zo al het zand van je pony af!

Manenkam is gewoon een borstel van de Etos, dat werkt veel beter dan die ondingen in de ruitersportzaak Tong uitsteken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:57

Hier ook iemand met oude borstels Ja Gewoon de standaard borstels: Glansborstel, finse roskam, harde borstel, hoofd borstel en een manen/staartborstel van de plaatselijk supermarkt Haha! ( borstel voor mensenhaar dus) Ik zie veel mensen die roepen dat de osterborstels geweldig van kwaliteit zijn etc. Maar blijven die bortels, net als de mijne, ook 15 jaar goed?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 00:02

Kreef schreef:
oowie schreef:
vind die oster sets erg mooi maar ook erg duur,terwijl ik zoiets heb van;een borstel is een borstel!

heb zelf voor mijn jaarling zo'n rugzakje van harry's horse gekocht met nog wat losse borstels erbij,ideaal en kost geen drol!

Ik heb ook zo`n rugzakje gehad, het kost ook inderdaad geen drol, maar je kunt er ook geen drol mee doen, 1 keer borstelen en er waren al 2 borstels kapot, daarna ben ik overgegaan naar borstels van oster, en die zijn erg fijn

Ik heb zo'n goedkoop setje van Harry's Horse en ik ben er al tevreden mee. Ik zie niet in hoe je dat kapot kunt krijgen. Huilen van het lachen Het doet iig goed zijn werk en ik spaar er erg veel mee uit. Wat ik jammer vond is dat er geen gewone roskam bijzat, enkel een rubberen massageborstel. De gewone heb ik er merkloos bijgekocht. Qua borstels wil ik in mijn poetskist te volgende hebben:
- gewone plastic roskam
- rubberen massage roskam
- borstel korte haren
- borstel lange haren (manenborstel)