Morgen doe ik 't gewoon nog een keer, net zo lang tot ze mak is én schoon haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Morgen doe ik 't gewoon nog een keer, net zo lang tot ze mak is én schoon haha
Maar heb ze in haar kudde idd ook wel erger zien lopen.. Maar dat waren gelukkig niet de mijne zeg
MysticTinker schreef:Die gele gloed kun je er uit krijgen met cowboy magic yellow out (speciaal tegen gele ingetrokken viezigheid); goed inwrijven totdat het schuim helemaal wit is, dan minimaal 10 minuten laten intrekken, en uitspoelen, zo wordt ie nóg veel witter![]()
Maar ik vind het tot nu toe al een hele verbetering!

mariannes schreef:Cowboy magic detangler erin smeren. Mijn paard heeft dikke lange manen en dikke staart en dit werkt super goed. Heb eerder ook allerlei sprays geprobeerd maar dat gaf niet zoveel.
Fjordenbaal van mij heeft een enorme staart, maar vrouwtje hier is soms nogal lui en pluist niet iedere dag de staart uit, hij krijgt ook vaak beginnende dreads, die gaan er super uit met Cowboy magic
Judje schreef:Misschien is het makkelijk om eerst de staart te wassen.
Het gedeelte onder de staartwortel kan je zelfs met een Dreft ofzo wassen, zolang je maar zorgt dat het niet op de achterbenen en andere huid-delen terecht komt. Dit zorgt ervoor dat het HEEL goed ontvet wordt, waardoor ontklitten makkelijker wordt.
Daarna HEEEEEEEEEL veel antiklit/glansspray en dan onder aan beginnen met uit pluizen, haartje voor haartje. Pak 1 v.d. onderste klitten en probeer er haartje voor haartje uit te trekken.
Succes ermee!
xannemijn schreef:ik denk dat je het beste kan afknippen
je krijgt er een hele mooie straart voor terug allen
het duurtt wel lang
Hilde_q schreef:MysticTinker schreef:Die gele gloed kun je er uit krijgen met cowboy magic yellow out (speciaal tegen gele ingetrokken viezigheid); goed inwrijven totdat het schuim helemaal wit is, dan minimaal 10 minuten laten intrekken, en uitspoelen, zo wordt ie nóg veel witter![]()
Maar ik vind het tot nu toe al een hele verbetering!
kan dat ook bij de staart van een haflinger ?
ook al is dat al heel lang
mariannes schreef:Cowboy magic detangler erin smeren. Mijn paard heeft dikke lange manen en dikke staart en dit werkt super goed. Heb eerder ook allerlei sprays geprobeerd maar dat gaf niet zoveel.

? Liezel1 schreef:toe maar, in een half uurtje, doe je goed...
en eerlijk gezegd vond ik deze staart ook niet zo een ramp, zo op de foto te zien... vergeleken daarbij heb ik wel eens complete rasta-paarden uit meoten pluizen..
.
. 
Ja, platgespoten en in de opvoelbox graag
Anders: Nee dankje. Dat beest van mij heeft zo'n goed karakter dat het gewoon zo 'los' kan, maar die half wilde beesten die niet eens een halster om kunnen laat ik rustig langs me heen gaan
Elliebelle schreef:mariannes schreef:Cowboy magic detangler erin smeren. Mijn paard heeft dikke lange manen en dikke staart en dit werkt super goed. Heb eerder ook allerlei sprays geprobeerd maar dat gaf niet zoveel.
Ja inderdaad!
Cowboy magic is echt super spul, en denk dat het bij jou ook wel goed gaat werken.

Petulan schreef:Idd, lezen blijkt weer erg lastig te zijn
Dat cowboy magic, kan ik dat toevallig bij Divoza krijgen?