Help Kim mesten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:08

Met die hoeveelheiden die mijn paarden eruit persen denk ik dat ik een dag bezig zou zijn met huishoudhandschoentjes Haha!

De drollen wip ik op de schep. Ze poepen meestal langs de muur, die kan ik dan mooi gebruiken om ze erop te krijgen en de natte plekken haal ik weg met de mestvork.

Zo'n zwart ding met veel tanden is eigenlijk een zaagselriek en inderdaad ideaal voor zaagstel maar voor stro vind ik het niets.

ceelylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:39

ik mest gewoon met een mestvoork..
gewoon stront eruit en 1 of als hij heel vies is vaker maar meestal 1 keer in de week helemaal leeg en tussendoor stront eruit halen en op strooien enzo..
meestal gaat er een hele baal in dus bij mij is het niet zo erg als er wat stro mee uit gaat.. strooi ik dan wel weer bij..

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 02:24

Hai,

Ik mest iedere dag met de mestvork,schep en bezem.
Alle drollen eruit en de natte plekken,even citroenfris(dierverblijf veilig) over de natte plekken en weer opstrooien.

Ieder dag gemiddeld 1 kruiwagen vuil per paard en ongeveer 4,5 plakken schoon erbij.

Als ik 2 keer komt dan nogmaals de drollen eruit en het bed rechttrekken,eventueel nog een plakje stro erbij Knipoog

Groetjes Smousje.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 02:28

Ik gebruik ook veel de stalboy,
ze gaan bij mij met schemer op stal, op dit moment is dat rond vijfen.
Als ik dan rond elf uur ga afvoeren loop ik alle stallen na met de mestboy en haal overal de mest nog uit.
De volgende dag idem en eens in de zoveel dagen (verschilt per paard) haal ik dan ook de natte plek eruit, dat doe ik met een gewone riek.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 13:23

Ik ben net naar de ruitersportzaak geweest en heb een stalboy gekocht. Dus deze online cursus stalboygebruik kwam goed van pas Haha!
Bij mijn fjord haal ik de stal iedere dag leeg, daar is werkelijk geen strootje meer schoon of droog Boos!
De pony's gebruiken hun stallen als inloopstal en als toilet en daar komt de stalboy volgens mij goed van pas. Dat hoop ik tenminste wel, als je hem straks bij EA te koop ziet staan, bevalt hij dus niet Haha!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:18

Ik haal meestal de drollen weg met een groote platte schep,en voor de hele stal gebruik ik een riek.
Maar die stalboy lijkt me ook wel heel erg handig!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:35

ik gebruik huishoudhandschoenen van die latex dingen. echt een geweldige manier met dat vieze mannetje van me Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:35

ik gebruik huishoudhandschoenen van die latex dingen. echt een geweldige manier met dat vieze mannetje van me Knipoog

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:31

Ik haal dagelijks de drollen en natte plekken uit de box met een gewone riek. Ik strooi dan op en gooi al het 'oude-maar-nog-wel-droge' stro dat aan de randen van de box ligt, over het schone stro heen.
Dit om te voorkomen dat het schone stro meteen in de paardenmaag verdwijnt Haha! Knipoog .
En dan ongeveer eens per maand de box helemaal leeghalen.

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:04

ik haal de drollen eruit met mijn handen(dan doe ik nartuurlijk van die rubber handschoenen aan!)
ook haal ik de pisplekken weg met de hand(klikt vies, maar dit is echt een hele zuinige manier!!)
hihihih
xxies

giesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:20

boefjelover schreef:
ik haal de drollen eruit met mijn handen(dan doe ik nartuurlijk van die rubber handschoenen aan!)
ook haal ik de pisplekken weg met de hand(klikt vies, maar dit is echt een hele zuinige manier!!)
hihihih
xxies

iiiiiieeeeeeeeeeeeeellllllll dat vind ik echt vies! je zit toch ook niet met je handen in je eigen ''drol''?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:35

dit is wel een heel oud topic.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:05

idd slotje dus