paard ligt steeds vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viperlover

Re: paard ligt steeds vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:11

garny95 schreef:
kan je hem niet langer in de padoc laten staan, zodat hij meerdere keren kan rollen wanneer hij wilt.

Ik heb hem gister best lang in de paddock gedaan maar hij gaat niet rollen echt heel raar maar in de stal rolt hij wel dus is best moeilijk zo.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:12

Probeer hem eens (als het niet koud is) nat te maken in de paddock, soms gaan ze daardoor ook rollen.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:15

arno8 schreef:
Probeer hem eens (als het niet koud is) nat te maken in de paddock, soms gaan ze daardoor ook rollen.

Ja kan het proberen Knipoog gelukkig gaat hij alweer bijna op het land als het lekker weer blijft want anders is het land weer te nat.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:18

arno8 schreef:
Alicia2u schreef:
minimalen lengte en breedte van een stal is de stokmaat van het paard in het kwadraat.

Dus een shet kun je houden in een stal van 1 bij 1 meter? Whoosh!

Er staat toch PAARD en MINIMAAL. Persoonlijk zou ik altijd voor een zo groot mogelijke stal gaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:19

die van mij rolde vroeger ook en dan lag ze ook vast. nu geen last meer van. is toch wel ideaal als ze buiten staan Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:33

Alicia2u schreef:
Er staat toch PAARD en MINIMAAL. Persoonlijk zou ik altijd voor een zo groot mogelijke stal gaan.

Falabella paardjes zijn officieel ook paard. En dan nog: ik vind een minimum stal van 2,56 bij 2,56 te weinig voor een paard van 1,60. Ik denk niet dat je veel aan zo'n formule hebt.