wat te doen tegen roddelen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikowtje

Re: wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:53

Bij ons op stal (en in mijn ervaring op bijna elke stal), gebeurt er een hoop achter onze rug om. Ook worden er mensen zonder
duidelijke reden weggestuurd (verzorgers, of een eigenaresse die vertrekt, wie tevens mijn instructrice was, en nu niet meer op stal mag komen). Ik baal hier wel van, maar over twee weken komt mijn paardje lekker aan huis en ben ik er van af,
ik houd me nu rustig, maar het gaat soms op stal goed, soms
minder, maar er blijft veel geroddel over je, wat ik nu opeens
te horen krijg.

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:56

Op elke stal is er wel iemand die roddeld. Daar ontkom je denk ik niet aan. Ik zou me er niet mee bemoeien.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:00

bij ons op stal gebeurd het ongetwijfeld ook
maar ik waai er lekker tussendoor altijd
ik kom er voor mijn paard
en vrienden heb ik al genoeg, buiten stal om,
ik bemoei me met niemand, en ga lekker mijn eigen gang (Vandaar dat ik ws ook een errug interessant gespreksonderwerp ben denk ik)? Knipoog

Gewoon laten kletsen
en er je nix van aantrekken!

Waar paarden staan, komen roddels is mijn ervaring Knipoog

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:28

Reageer er niet op, negeer de roddelaars. Het gaat er niet om, wat anderen over je zeggen, maar om wat je er zelf van vindt. Jij houdt van de paardensport, laat andere mensen het niet verpesten!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:25

ik denk dat je er eigenlijk niks aan kan doen Ach gut ja je er gewoon niks van aantrekken zoals vele hier al zeggen. Dat is opzich wel moeilijk en als het je echt dwarszit gewoon naar de gene gaan die (roddelt) en vragen waarom ze dit zeggen en of ze er gewoon mee op willen houden lukt dat niet ja dan moet je je er gewoon niks van aantrekken.

Het roddelen gebeurt wel op elke manege..niks aan te doen dus denk ik Tong uitsteken

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:00

Je kan er niets aan doen vrees ik en geloof me, het is zo op iedere stal... Ik heb nog maar op één stal gestaan waar er niet werd geroddeld, maar de eigenaar is ondertussen al zo'n 7 jaar geleden gestopt tot m'n grote spijt.
De enige tip die ik je kan geven is niets van aantrekken, vriendelijk blijven en niet té veel vertellen... Mensen praten nu eenmaal graag.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:50

ik heb jullie reacties door gelezen, ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet roddel en er ook niet aan mee doe als er iemand staat te roddelen, ik ben altijd van hé heb jij zijn of haar verhaal ook gehoord, in dit geval was de aan val van een van de eigenaars en heeft het me eigenlijk diep gekwetst dat dat is gebeurd, ik ben gister ook echt naar een andere stal gaan kijken en heb belsoten om over te gaan, ik heb dus daar net mijn stal opgezegd.
Ik heb ook gezegd dat ik niet op mijn tenen wil lopen omdat andere zo nodig willen roddelen, ik kom voor mijn paard, mijn hobby dus en daar wil ik onsp[anne en voor de volle honderd procent van genieten. en volgens mij gaat dat niet op deze manier. dus mijn knollie gaat per de 15 van de volgende maand naar een andere stal.

dank jullie wel voor alle reacties, ik hoop dat het op de volgende stal alleen stalgenoten zijn die roddelen en niet eigenaars die zich er in mee laten slepen. Dromen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:50

Succes! Ik heb het al 3 keer meegemaakt en verhuis morgen uit noodzaak weer naar een pensionstal...
M'n paardjes lopen nu op een weide maar de grond is in verschrikkelijke staat! Ik kijk er eig. niet echt naar uit om terug op pension te staan maar het is maar tijdelijk...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:04

Zet een groep mannen op een eiland en ze hebben een geweldige tijd. Zet een groep vrouwen op een eiland en je hebt herrie. Clown

Paardenmensen zijn vnl vrouwen, dus daar komt het door denk ik.

Gelukkig sta ik niet meer met anderen. Mijn vriend en ik hebben een plekje voor onze eigen paarden gevonden. We kwamen nog weleens op een pensionstal omdat we daar in de bak mochten rijden van de boer. Er hing zo'n enorme negatieve sfeer dat ik er niet eens trek meer in had om langs te gaan. Doei!

Het enige dat helpt is op een roddelkont aflopen en vragen 'wat is je probleem nou eigenlijk?' en een beetje dwingend vragen, nét iets te dichtbij gaan staan. Via via hoorde ik allerlei kletsverhalen over onze paarden en ben toen op die persoon afgestapt en duidelijk gemaakt dat ze een nóg groter probleem had als ik weer van die idiote verhalen zou horen Extreme duivel. Dan word ik écht boos en dat wil je écht niet Vork

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:13

Bij ons op stal word er helaas ook geroddeld.
Helaas is het nog maar van de laatste tijd.
En dan dacht ik nog dat ik zo 'veilig' stond. Maar niet dus..

Het jammere is ook dat mensen van buitenaf zich in de roddels gaan mengen en het behoorlijk aandikken waardoor het extra aangedikt weer terug komt op stal.

Ik heb me voorgenomen me neutraal op te stellen en niks extra's aan woorden meer vuil te maken aan bepaalde stalgenoten.
Ze kunnen Hoi, doei en evt. advies krijgen als ze er om vragen. Maar wat er met mijn paarden en in mijn priveleven afspeelt kunnen ze alleen nog maar naar gokken. (En dat doen ze dan ook veelvuldig Clown )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:15

Roddels worden altijd groter en heftiger, helemaal vanzelf.
Annie MG Schmidt heeft er een heel mooi gedicht over gemaakt
Haha!
Citaat:
Dag mevrouw Vervoort,
Hebt u 't al gehoord
Hendrik Haan uit Koog Aan De Zaan
Heeft de kraan open laten staan
Uren, uren stond 'ie open
Heel de keuken is onder gelopen
Denkt u toch eens even
't Zeil was net gewreven

Dag mevrouw Van Dore
Moet u toch 'ns hore
Zeven dagen stond 'ie open
Heel het huis is onder gelopen
Denkt u toch eens even
Alle meubels dreven

Dag mevrouw Van Wal
Weet u 't nieuwtje al
Zeven weken stond 'ie open
Heel de straat is onder gelopen
Denkt u toch eens even
Alle auto's dreven

Dag mevrouw Van Kamp
Weet u 't van de ramp
Zeven maanden stond 'ie open
Heel de stad is onder gelopen
Denkt u toch eens even
Niemand meer in leven (Allemaal verzopen)

Kijk, wie komt daar aan?
Hendrik, hoe is 't gegaan?
Had je de kraan open laten staan?
"O", zei Hendrik, " 't Was maar even
't Hele verhaal is overdreven
De keukenmat een tikkie nat,
Onverwijld opgedweild
Zo gebeurt, zo gedaan"
Zei Hendrik Haan

Alle dames gingen vlug
Teleurgesteld naar huis terug.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:18

op elke stal word gekletst, gewoon langs je heen laten glijden, lekker belangrijk
zie onderschrift Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:22

Buren van me hadden op hun huis hangen 'doe wat je wilt, ze kletsen toch wel over je'

Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:28

Een vriend van mij zegt altijd.. Ze kunnen beter over je fiets lúllen dan fietsen over je lúl.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:42

[quote="Arabesk"]Zet een groep mannen op een eiland en ze hebben een geweldige tijd. Zet een groep vrouwen op een eiland en je hebt herrie. Clown

Haha dat is wel deglijk waar.
daar sluit ik me bij aan.
Je hebt ook mensen die dit onbewust doen.(rodelen)
Ik denk dat vrouwen eerder jaloers worden dan mannen mannen rammen er gelijk boven op en dan is het over bij vrouwen gaat het nog enigen tijd door haha.
Er zijn veel vrouwen in de paarden sport die te hogen eigendunk hebben en dit ook voor iritaties zorgt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:19

Overal wordt wel geroddeld, het is niet leuk, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen.

HV_friesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:28

Trek je er niks van aan, als je dat doet houd het vanzelf wel op Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:07

@ twister: heel veel succes op die nieuwe stal. Hopelijk gaat het daar wat beter en loopt het niet uit de hand Lachen.

En @ de rest: Roddelen gebeurt niet enkel bij paardenmensen hoor. Dat gebeurt overal. En ik vind het raar dat hier veel mensen concequent zeggen dat zij nooit roddelen. Ik heb namelijk nog nooit een persoon ontmoet die niet rodelt. Buiten ik natuurlijk Clown. Hier zitten dus veel speciale mensen Lachen.

Nu heb ik het geluk dat ik op een paardenstal sta waar enkel pensionklanten komen (zo'n 70 tal) dus daar zijn ook genoeg mensen bij elkaar maar ze zijn er nooit tegelijkertijd Lachen. Ik ben er van overtuigd dat er ook in die stal wat achter de rug wordt gepraat. Zolang het achter mijn rug gebeurt merk ik er niets van en heb ik er dus geen last van *LOL*.
Maar ja ik kom er voor mijn halfpensionpaard, doe een klapje met de verschillende mensen en ga weer naar huis. Doei, doei

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:23

he joh je gaat toch voor je paard laat je niet wegjagen door die lui ga lekker rijden en trek je r niks van aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:37

suusje_laar zo is dat Haha!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:38

Roddelen kom je overal tegen, probeer je er zo weinig mogelijk van aan te trekken. Zit momenteel in net dezelfde situatie, ik zou zogezegd gezegd hebben dat ik ging vertrekken met men paard (in maart tegen iedereen op stal gezegd dat de weide nog niet eens af is, we zijn nl. bezig met eigen stallen..), dat ik de parking op kom gereden en als ik zie dat de persoon er is waar het niet goed mee klikt me terug omdraai (ik ga niemand uit de weg...), ook zeiden ze tegen men moeder dat ze een slechte moeder is, en toen ik nog zo naief was van allerlei probs op het internet te plaatsen drukte hun dit gewoon af en stapten hiermee naar de staleigenaresse die er dan mee naar men moeder trok Clown en nu nog steeds zegt ze tegen mijn moeder, je moest is weten van je dochter Rolleyes nuja dan blijft het niet zo makkelijk om te doen alsof er niets aan de hand is Haha! maar ach we zien wel hoe het loopt heb er best plezier in dat ze weer een slachtoffertje aan het zoeken zijn en dit hier nu lezen (jaja want ze zoeken echt op mijn naam)en weer is kunnen roddelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:42

Meid ik weet wat je bedoeld ik heb dat eerst ook meegemaakt op mijn vorigen stal dat was eigelijk weidje waar zon 10 man kwamen kei zielig voor de beesjes.
Daar zijden ze ook van alles dat ik daar weg ging terwijl ik der dag en nacht was voor die beesje en het reuze naar mijn zin had.

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:12

Je kan eigenlijk niets doen aan dat roddelen, het makkelijkste is om je er gewoon niks van aan te trekken, dan komt het wel goed!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:13

missfcdb schreef:
Meid ik weet wat je bedoeld ik heb dat eerst ook meegemaakt op mijn vorigen stal dat was eigelijk weidje waar zon 10 man kwamen kei zielig voor de beesjes.
Daar zijden ze ook van alles dat ik daar weg ging terwijl ik der dag en nacht was voor die beesje en het reuze naar mijn zin had.

Kan je misschien even je spelling checken dit is gewoon te erg? Thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:16

sorry heb dislectie