Vuile koker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Re: Vuile koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:26

1 a 2 keer per jaar, je moet er ook niet teveel aan doen!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:36

nooit,ik zit er niet aan.Laat de natuur zn gang gaan.ik zit ook niet aan zn kont waarom zou ik of hij moet zeer ernstige diarree hebben...
Bij honden maak je toch ook geen kokers schoon?lekker afblijven

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:40

Ik doe er eigenlijk nooit wat mee. Als de penis uithangt en er zit wat troep aan dan verwijder ik het voorzichtig. Eventueel afwassen met lauw warm water, geen zeep of wat dat ook.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:55

Bij mijn merrie haal ik met aan spons met lauw water regelmatig zweet en modder tussen d'r uiers uit. Volgens mij ook wel nodig, aangezien er altijd een hoop viezigheid uit komt. Aan de 'achterkant' zet ik er meestal gewoon de slang op als ik haar 's zomers helemaal afspuit, een zacht straaltje, niet a la hoge druk spuit Clown en 's winters ook een washandje of spons met lauw water. Ik ben niet zo van zeepjes e.d. gebruiken...

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:29

Zammie schreef:
Vulva is de plasser van een merrie Knipoog

Voor de merrie is het te hopen, dat het meer is als dat Haha!, maar de urine buis komt er wel op uit.

Verder doen wij bij onze merrie er niks aan, is o.h.a. schoon evenals der tepels en uier, ze houdt zichzelf blijkbaar goed schoon en dan ga ik daar niet aan prutsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:33

connie1964 schreef:
nooit,ik zit er niet aan.Laat de natuur zn gang gaan.ik zit ook niet aan zn kont waarom zou ik of hij moet zeer ernstige diarree hebben...

Laat de natuur lekker z'n gang gaan... staat jouw paard op een enorm stuk land 24/7 waar hij constant merries kan en mag bespringen en staat hij vaak in waterplassen etc?? Verward

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:34

ik mag dr niet aankomen hoor
heb het ook nog nooit schoongemaakt om die rede.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:42

ik doe plastic handschoentjes aan, dan een beetje vaseline erop en binnenin de koker smeren. Door het bewegen van de penis in de koker maakt het zich zelf schoon, en hoef ik geen velletjes meer te trekken

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:15

ik zet altijd de slang erin en dan met een zachte borstel schoonmaken

en bij mn merrie doe ik altijd met baby doekjes

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:17

als ik mijn paard ga poetsen dan lucht ie altijd even de "boel". De echte losse velletjes kan ik er zo af halen en verder is zijn pipe helemaal netjes schoon.

Op mijn oude vereniging stond een paard die echt een vieze stinkende koker had. Daar hadden we van de da spul voor gekregen waarmee we m een keer per maand schoon moesten maken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:20

connie1964 schreef:

Er zijn zat reuen die de penis dus echt niet goed schoon houden en waar er dus pus op zit. Deze zal je toch echt schoon moeten maken om erger te voorkomen. Ik werk bij een DA dus zie ze regelmatig op t spreekuur voorbij komen. Niet alles is meer zo natuurlijk dat wij ons er helemaal niet mee moeten bemoeien Haha! .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:30

Ik mag er echt niet aan komen van meneer. Nagelbijten / Gniffelen Dan stapt hij weg of zwaait geëriteerd met zijn staart. Ik heb wel gezien dat er allemaal korstjes op zitten maar ontstoken is het niet.. Ik laat het fijn zo en daarbij staat mijn pony pal naast een hotel en het zal geen fijne indruk opwekken bij de gasten. Tong uitsteken Als het kon zou ik het denk ik wel eens doen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:33

Lara_Silver schreef:
Ik mag er echt niet aan komen van meneer. Nagelbijten / Gniffelen Dan stapt hij weg of zwaait geëriteerd met zijn staart. Ik heb wel gezien dat er allemaal korstjes op zitten maar ontstoken is het niet.. Ik laat het fijn zo en daarbij staat mijn pony pal naast een hotel en het zal geen fijne indruk opwekken bij de gasten. Tong uitsteken Als het kon zou ik het denk ik wel eens doen.

Haha dat idee ken ik. Ik zat laatst ook even wat velletjes er af te halen maar mijn kids waren mee. Ze zijn 7 en 9 jaar oud. Roept er 1 keihrad: mama zit aan Boris zijn piemel te trekken! Ik denk ojee dat moet ik even uitleggen voor het de ronde doet door de klas. Heb dus even duidelijk uitgelegd dat af en toe boris zijn piemel ook schoon gemaakt moet worden Bloos . Maar beetje banketstaaf voel je je dan wel Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:54

ROFL sandrO

mag er bij chey niet aankomen, doe wel eens met wassen de slang met lauwwarm stromend water in de koker en dan komt er een hoop zwarte drek uit, dus dat is geloof ook wel voldoende Haha! meer kan ik niet doen overgens.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:58

Volgensmij zijn er veel topics met dit onderwerp. Volgende keer misschien eerst even de zoekfuntie proberen?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:14

connie1964 schreef:

Paarden en honden zijn niet te vergelijken... Honden houden het zelf wel schoon Knipoog Paarden kunnen dat helaas niet Knipoog

En er is inderdaad al een topic over....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:54

Wij maken de koker van onze ruin eens per 3 maanden schoon. Hij krijgt eerst wat sedasan pasta zodat ie lekker relaxed is en gaat uitschuiven. Handen goed nat maken met lauwwarm water, beetje zwitsal wasgel op je hand en dan het hele zaakje goed insmeren. Even laten weken en dan was je alle viezigheid er zo af. Ook goed bovenin schoonmaken en de 'knikkertjes' verwijderen in de buurt van de urinebuis. Daarna even met een tuinslang (warm water) de boel schoon spoelen. Op deze wijze voorkom je problemen als ontstekingen en pijnlijkheid, kan zelfs tot verbeteringen leiden in het rijden. Omdat hij dan toch sedasan heeft gehad en lekker 'slaperig' is, doen we tevens het toiletteerwerk wat ie minder leuk vindt (benen opscheren etc.)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:02

sedalin e.d mag nu alleen nog op recept begreep ik?? Word ook aangetekent en daarmee zou ie niet naar de slacht mogen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:26

Paul11 schreef:
Zammie schreef:
Vulva is de plasser van een merrie Knipoog

Voor de merrie is het te hopen, dat het meer is als dat Haha!, maar de urine buis komt er wel op uit.

Verder doen wij bij onze merrie er niks aan, is o.h.a. schoon evenals der tepels en uier, ze houdt zichzelf blijkbaar goed schoon en dan ga ik daar niet aan prutsen.

Was ff in pennytaal Knipoog Ik moet mijn merrie wel vaak schoonmaken. Ze is nogal snel aan de diarree en en de tepels/uier doe ik zomers wat vaker als 's winters, omdat dan de mugjes daar vaak zitten te prikken. ik doe dan wat uiercreme erop nadat ik het heb schoongemaakt en dat werkt wel goed...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:41

sandr0 schreef:
sedalin e.d mag nu alleen nog op recept begreep ik?? Word ook aangetekent en daarmee zou ie niet naar de slacht mogen?

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar is ook bij paardendrogist en agradi te verkrijgen, dus blijkbaar niet alleen op recept.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:19

Ik hoorde laatst dat je hem ook moet insmeren met zalf. Klopt dit?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:02

marin16 schreef:
Ik hoorde laatst dat je hem ook moet insmeren met zalf. Klopt dit?

lijkt mij niet verstandig, want zalf is 'plakkerig' en zou m.i. juist vuil vasthouden cq mee naar binnen nemen als hij heeft staan plassen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:07

Had het anders moeten schrijven zie ik net Tong uitsteken. Mijn vriend kwam thuis met het verhaal dat zijn collega had gezegd dat ze een hengst heeft en zijn geslachtsdeel insmeert met zalf. Hij vroeg aan mij of dat echt zo moet, want hij (geen paardenmens) kon het zich al niet voorstellen dat dit goed was ivm infecties

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:04

Ik gebruik baby-olie, als ik de velletjes eraf wil trekken, is hij ook geïrriteerd, dus heb ik nu het volgende trucje: als hij tijdens het poetsen zn ding laat hangen, spuit ik er snel wat babyolie op, hij trekt het hele zaakje meteen weer op, alles wordt gesmeerd, en het vuil is weg Lachen

Toen ik het er nog gewoon aftrok bleven er vaak nog restjes achter, nu is het gewoon een proper zaakje.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:38

aslo schreef:
sandr0 schreef:

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar is ook bij paardendrogist en agradi te verkrijgen, dus blijkbaar niet alleen op recept.

ik had zoiets gelezen. net zoals de wormenkuren nu dat ze niet meer overal te krijgen zijn