ook omdat de huid er onder rozer ziet als bij bruin... maar goed die van mij hebben en witte voetjes en lopen iedere daqg te modderstampen en hebben nog nooit mok gehad. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ook omdat de huid er onder rozer ziet als bij bruin... maar goed die van mij hebben en witte voetjes en lopen iedere daqg te modderstampen en hebben nog nooit mok gehad.
) en we zijn benen niet elke dag schoon en droog maken heeft hij last van mok. dus ik denk dat het wel van een natte bak komt en dat je zijn/haar benen beter wel schoon kan maken voordat je haar op stal zet! Elke87 schreef:Dat witte benen gevoeliger zijn is echt een fabeltje..
haha) 

) en ze heeft nog nooit last van mok gehad en ik heb haar toch alweer een tijdje in de modder staan hoor
ook mijn shetlander (zwarte benen) heeft van z'n leven nog geen mok gehad (en staat al 9 jaar in die modderige wei)
Ik denk dat ik in deze dan toch kies om mijn da en smid te geloven, met tientallen jaren ervaring...
dus ik geloof het wel... het hoeft alleen niet te betekenen dat als je paard witte benen heeft hij meteen vol mok zit omdat wit gevoeliger is, of als hij lichte hoeven heeft het meteen giga afslijt ofzo

Tieneke schreef:Het is toch niet zo dat als het toevallig niet bij jouw paard van toepassing is, dat het dan een fabeltje isIk denk dat ik in deze dan toch kies om mijn da en smid te geloven, met tientallen jaren ervaring...
maar afijn daar gaat het hier geloof ik niet om
Ik heb het tot nu toe ook altijd laten opdrogen, ook al vonden sommige meiden op stal dit raar van mij... Het is makkelijker schoon te krijgen door het achteraf af te borstelen dan met water te kliederen, vind ik.
Zolang mijn pony geen mok lijkt te krijgen toch.
Tieneke schreef:En de witte hoeven onder die witte benen zijn ook gevoeliger doordat ze zachter zijn. Dat vertelde mijn da me tenminste...