Vraagje voor alle bokkers met eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:16

Ik werk fulltime en ga in de avonden naar me paardjes,ik mest ze allebei zelf,dus heb savonds nog wat om me op af te reageren hahah Lachen(op de mest bedoel ik dan he?) Dan geef ik ze allebei nog beweging en ik voer ook nog 2 avonden in de week biks savonds.....Me vriend zie ik in het weekend omdat hij ook gigantisch druk heeft en verder van me vandaan woont....Verder vrienden spreek ik alleen via de telefoon en soms in het weekend ....Ik vind mijn leventje niet erg,zou het niet willen ruilen met iemand anders..Het is allemaal te doen Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:24

Het is inderdaad waar dat je enorm veel tijd kwijt bent. Ik moet naar school, werk en naar mijn paard en op sommige dagen trek ik het echt niet meer. Maar ik zou ook niet weten wat ik moest zonder eigen paard, ik heb een tijdje zonder paard gezeten (een maand) en ik had zeëen van tijd, was ook heel lekker, maar op een gegeven moment flipte ik bijna, ik weet het....Ik ben verslaafd aan die stinkerds van mij Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:37

Ik heb het mezelf dit jaar nog makkelijker gemaakt.
Ik heb mijn paarden(fjord/haflinger) sinds oktober in een kudde gezet. Ze lopen 24 uur buiten en hebben een luxe schuilstal.
We doen het mesten met zijn 3en(straks 4 komt nog een ijsco bij als het goed is) dus druk hebben we het niet.
Ik hoef ze niet elke dag beweging te geven en maandag ben ik gewoon thuis. Ze worden gevoerd en gemest en als er iets mocht wezen hebben ze mijn nummer.
Misschien heb ik het nu iets makkelijker omdat ik nog thuis woon en de fjord wegens het ontbreken van een passend zadel niet bereden wordt.
Ik heb een baan met aangename werktijden van 7 tot half 4. En ik kan om 6 uur weer thuis zijn en dan heb ik gemest,gevoer, en 2 paarden gelongeert.
reistijd met de auto naar stal is ong 15 a 20 minuten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:43

Het is net als met kinderen. Al je tijd gaat er in op maar dat moet met liefde en zonder tegenzin gaan. Gaat dus vanzelf. Ik zou het niet willen missen. Maar het kost je zeer zeker heel veel tijd. Je krijgt er tien keer zoveel voor terug:P

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:49

Ik hb wisselende diensten en ben dus heel variabel bij hem. Als ik pas om 3 uur hoef te beginnen heb ik 's morgens lekker tijd voor hem. Nu het donker is vind ik het niet echt geweldig om na het werk te rijden. Soms doe ik het onder etenstijd en soms erna maar ik heb inderdaad liever vrij of een late dienst.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:58

Het is een kwestie van goed plannen....Werk 36 uur woon samen met vriend(die niets heeft met paarden dus ik doe alles alleen),ik heb 2 paardjes thuis staan 1 in opfok(weinig aan te doen)mijn huisje schoonhouden, ik kook 4 keer per week(rest is afhaal ofzo)nog hondjes,katten varkentjes enz. en ook nog regelmatig uit eten.borrellen met vrienden.......Ik heb een erg druk leventje maar leukkkkk.....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:48

Ik moet de hele dag naar school, ben dan om 4 uur (1 dag om 5 uur) thuis, dan ga ik thuis omkleden, drink ik nog wat en ga ik naar Ivanka. En daar blijf ik dan tot ongeveer half 7. Soms kom ik eerder naar huis, soms later.
Als ik thuiskom moet ik in de douche *je stinkt, wordt er hier altijd gezegd Haha!* eten en als ik belangrijk huiswerk heb, maak ik dat nog en anders ga ik even relaxen *tv kijken/bokken noem maar op Knipoog* en naar bed.
In het weekend moet ik 1 dag werken, vaak op zondag, dan moet ik daarna nog naar Ivanka.
Maar ik kan doordeweeks dus nergens anders naartoe, of met iemand anders iets afspreken, ik moet (en wil!) naar Ivanka... dag in, dag uit...

HappyHorsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:42

ik doe het meestal zo: naar school (heb geen baan haha) dan direct door naar mijn paard, en dan 's avonds huiswerk! het is leuk om zoveel mogelijk met je paard te doen en je krijgt er veel voor terug. mijn paard staat thuis maar ik rij ook bij een manege waar mijn vriendin een paard heeft staan en die doet het zo: als ze tijd heeft, zorgt ze zelf voor het paard, als ze een dag geen tijd heeft voor het paard zet ze het paard een paar dagen bij die manege in vol pension en dan wordt het paard helemaal voor haar verzorgd! ook een optie in wat drukkere tijden!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:58

Na jaren lang vreselijk gemodderd te hebben met een baan van 40 uur en 2 paarden in pension, heb ik het nu wat beter voor elkaar.
Nu werk ik van 7 uur tot 1 uur, ben dan kwart over 1 thuis, heb daar 5 paardenbeesten staan, die ik dan moet mesten, buiten doen enz.
Daarnaast heb ik hulp van achterburen in ruil voor rijden, dus de zaakjes redelijk op orde.
Bij elkaar werk ik dus toch nog 30 uur in de week, maar veel puf om uit te gaan enzo heb ik dan toch niet meer. Maar ik heb nou eenmaal voor de paarden gekozen en zo wil ik het dus.
Haha!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:27

ja keuzes maken

ik zit al een paar jaar in deze hobby
dus op den duur weet je om te plennen

ik heb op zich zelf wel tijd voor andere dingen
moet maandag, woensdag en donderdag/vrijdag werken
daarna doe ik meestal nog mijn paardje en s'ochtends mijn huiswerk!
1x in de zoveel tijd ga ik eens uit!

ik heb genoeg sociale contackten en niet alleen op stal
de meeste snappen het wel als ik geen tijd heb en leggen zich erbij neer
anders plennen we het vooruit als we iets willen doen
kan ik een dag niet of heb een x geen zin dan heb ik
lieve maikel of michelle Lovers die mijn paardje losgooien!
maar dat komt zelden voor Lachen

en jah slapen doe ik wel als ik dood komt ook meer bij mij in de buurt Lachen Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:32

Ik heb alle reacties hierboven maar heel even vluchtig doorgelezen, maar het komt er bij mij hierop neer (en gedeeltes daarvan ben ik ook bij anderen tegengekomen)

Life's all about priorities....
Naast mijn paarden heb ik niet veel, niet veel contacten en ook niet veel vrienden. Geen tijd voor een partner, of het zoeken ernaar.
Paarden kosten geld, heel veel geld...
En tijd...heel veel tijd.
Maar wat je ervoor terugkrijgt is voor een echte paardenliefhebber onbetaalbaar...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:54

Ik zeg al tijd, het is een manier van leven. Aangezien wij hier thuis al paarden hebben sinds ik me dat kan herinneren, weet ik gewoon niet anders.
Dat wil niet zeggen dat ik altijd zín heb om te voeren, te mesten etc., maar het gebeurt wel.
Ik denk wel eens hoor, doe ik dat nou allemaal voor die paar uurtjes rijden per week? Maar daar gaat het natuurlijk niet om, het is zo'n rijk bezit zo'n dier (wil niet sentimenteel over komen ofzo). Het is zo prachtig om haar hoofd uit de bovendeur te zien zodra ik ook maar de gordijnen opentrek 's morgens....
Ik studeer, woon thuis ( = een behoorlijke reistijd) en rijd ook nog een paard van anderen erbij. Dat gaat, omdat ik dat paard niet hoef te verzorgen. Die rijd ik alleen en dat scheelt zoveel! Dus mi maakt het ook nog een verschil of je je paard thuis hebt staan of in pension. Paard thuis wordt altijd een beetje geromantiseerd. Het is natuurlijk ook geweldig, vooral omdat je overal zelf de baas over bent en altijd zelf toezicht hebt, maar het heeft ook nadelen.

Ik ben verder heel blij met m'n ouders die een groot deel van onze hobby bekostigen, ik wil echt niet weten hoeveel per maand.
En vrienden...die heb ik heus wel, maar dat zijn mensen die begrijpen dat ik gewoon deze passie heb, dei zullen ze erbij moeten nemen ook!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:13

Oh die vraag krijg ik zo vaak.
Heel veel zeggen vaak dat ze het knap vinden dat ik het ervoor over heb.

Ik werk van 8:00 t/m 16:00, daarna Pompidou rijden.
Daarna rijdt ik door naar Chester, om hem bij te voeren etc. Daar rijdt ik niet op (duh Knipoog ) en dat scheelt gelukkig tijd.
Ik ben meestal rond een uur of half 6 thuis.

Heb dan nog heel de avond tijd om af te spreken.
Ook heb ik 3 dagen per week vrij, en ga ik ook naar ze toe. Alleen heb ik dan helemaal veel tijd voor andere dingen.
Zo in theorie heb ik het niet druk *LOL* . In praktijk ligt dat anders. Heb ik nooit ergens tijd voor. Haha!

Ik maak die keuze zelf. Pompidou en Chester betekenen alles voor me.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:40

Het is een kwestie van keuzes.
Tuurlijk kost een eigen paard tijd, maar ik zou mijn tijd niet anders willen besteden, en de enkele keer dat ik mijn tijd wel anders wil of moet besteden, dan regel ik dat iemand anders mijn paarden doet.
Ik heb er ook meerdere, dus vakanties e.d. kan ik eigenlijk vergeten, maar die keuze heb ik weloverwogen gemaakt en het is het me waard..

Voor dat je beslist of je een eigen paard wilt, moet je je zeker afvragen of je de tijd ervoor hebt, of wilt vrijmaken. Darnaast komt dan nog het geld apect, maar dat is een ander verhaal vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:45

Als je vertelt dat je een paard hebt (of meer dan 1) dan vragen mensen altijd of je dan elke dag naar dat beest toe moet, ik antwoord dan heel enthousiast van JA! En dan vertel ik er direct bij dat ik dat erg leuk vind en dat ik niet zonder zou willen. Zoals Rieja al zegt, met een paard ben je schathemelrijk. Vrij vlot nadat mijn leven verrijkt was met mijn paard kon ik me al niet meer herinneren wat ik daarvoor allemaal met mijn tijd deed, waarschijnlijk iets vaker iets aan mijn huishouden, ik ging wel eens uit en zat wel eens bij vrienden. Eerlijk gezegd is mijn leven er alleen maar beter op geworden, paarden kosten dan wel veel tijd, maar er blijft nog zoveel tijd over, ik zie dus mijn vrienden gewoon en doe allerlei leuke dingen. Het is natuurlijk wel altijd zo dat ergens op een dag een paar uur vrijgemaakt worden voor mijn paard, dat is zo en dat blijft zo. Als je die tijd en moeite er niet voor over hebt, dan kun je beter niet aan een paard beginnen.
Als laatste wil ik nog kwijt dat er wel mensen zijn die het nooit zullen begrijpen en zich nooit aan zullen willen passen, die mensen verdwijnen vanzelf en die zul je nooit missen. Mijn paard loopt mij niet in de weg hoor, het zijn eerder anderen die last van hem hebben.... jammer dan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:49

Ik vrees alleen dat ik naaste familie heb waar ik erg aan gehecht ben, die nooit zullen begrijpen wat een paard voor mij is. Ze zijn er nu, en ze accepteren het, maar begrijpen zullen ze het nooit.

Op de dag dat er een verwijt komt naar mijn kant dat ik liever met mijn paarden omga dan met die personen denk ik dat ik heel erge ruzie ga krijgen....Lips are sealed

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:54

Missouri schreef:
Nee 's avonds op de bank zitten en tv kijken is lekker... hihi.

Ik maak overal tijd voor, slapen doe ik wel als ik dood ben. Ik zou niet weten wat ik zonder paard moest doen!!

Haha ik denk er ook ongeveer zo over Haha! Ik slaap 6 uurtjes per etmaal.

TV kijken doe ik niet zo veel, want dan val ik steevast in slaap hihihihihi....

Aangezien ik geen baan buitenshuis heb kan ik uitstekend de paarden combineren met mijn werk thuis (Huishouden met man en 2 zoons). Daarnaast hebben we een kleine pensionstal, en ik heb ook nog een aantal hobby's zoals je op mijn websit ekan zien Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:42

Ik heb al 15 jaar een eigen beest en je raakt er dus vanzelf aan gewend om altijd je tijd in te delen rond je paard. Toen ik nog op school zat lukte dat ook - ja, ook in het examenjaar Haha! - en nu ik werk is het alleen maar makkelijker geworden. Ik werk 36 uur per week en ben iedere dag om 17.45 uur thuis. Dan ff eten en 's avonds rijden. Mijn paard heeft twee dagen in de week rust; op dinsdag en vrijdag. Mijn vriendin - waar ie op stal staat - gooit hem dan overdag los en doet zijn stal. Op die dagen ga ik lekker naar de sportschool en zit ik thuis op de bank tv te kijken.... gezellie met mijn vriend. Haha! Die vindt het ook leuk als ik eens een keertje thuis ben. En ik heb zelfs nog wel tijd om met vrienden af te spreken. Gewoon een kwestie van goed je tijd indelen.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 11:13

Ik heb drie paarden en buiten de paarden heb ik weinig tijd voor andere dingen. Af en toe vind ik dat wel jammer maar het weegt niet op aan wat voor plezier ik aan mijn paarden heb.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:24

ik zit tot 16 uur op school (soms) maak me huiswerk, en hop naar mijn paardje, ff relaxen op de manege en naar huis en naar bed. zo gaat het dag in dag uit Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:27

moet je eerlijk zeggen heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:46

Lovely schreef:
Als je vertelt dat je een paard hebt (of meer dan 1) dan vragen mensen altijd of je dan elke dag naar dat beest toe moet, ik antwoord dan heel enthousiast van JA! En dan vertel ik er direct bij dat ik dat erg leuk vind en dat ik niet zonder zou willen. Zoals Rieja al zegt, met een paard ben je schathemelrijk. .

Meestal is mijn antwoord ook zo. Soms ben ik erg cynisch.
Laatst vroeg een collega (alweer) "Dat paard van jou, daar moet je toch iedere dag naar toe?" Ik antwoorde ja en vroeg direct "Die kinderen van jou, die moet je toch iedere werkdag naar school brengen en ophalen en bezighouden?"
Of als ik met een "uitje" van het werk niet mee kan "tja heel vervelend maar ik heb een paard en dan heb je GEEN sociaal leven, dan kun je NOOIT leuke dingen doen"
Inmiddels weten mijn nietpaardenkennissen dat daar echt geen speld tussen is te krijgen en wordt het door beide kanten geaccepteerd.

Soms is het ook wel eens een handige escape. EEn feestje waar je echt geen zin in hebt......sorry ik moet naar mijn paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:52

Inderdaad, die uitjes met het werk laat ik ook meestal schieten, soms is dat wel jammer. Maar als ik mee zou willen, dan zou ik een gedeelte van de dag vrij moeten nemen en dat is het me meestal niet waard.
De opmerking 'dat paard kan best een dagje zonder jou' zal de meesten ook wel bekend voor komen, mijn antwoord daarop is meestal iets in de strekking van klopt, maar ik niet zonder hem .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:06

Marijn4045 schreef:
Mijn paard is niet zomaar mijn hobby, maar mijn liefde, mijn passie, mijn alles!
Ik zou met liefde 2 keer zoveel tijd aan hem besteden, als ik die zou hebben. Het is idd wel zo dat er niet veel tijd is voor andere dingen (ik werk 40 uur in de week), maar ik zou ook niet weten waaraan ik mijn tijd anders zou moeten besteden!

Wel goed dat je er zo nuchter tegenaan kijkt hoor, er zijn zat mensen die een paar maanden heel fanatiek met hun paardje zijn en er daarna toch achterkomen dat ze andere dingen ook belangrijk of belangrijker vinden. Meestal is het paard dan de dupe...

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! Ben het helemaal met Marijn eens mijn paard is ook mijn liefde en passie Lovers

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:11

Cassidy schreef:
Ik vrees alleen dat ik naaste familie heb waar ik erg aan gehecht ben, die nooit zullen begrijpen wat een paard voor mij is. Ze zijn er nu, en ze accepteren het, maar begrijpen zullen ze het nooit.

Op de dag dat er een verwijt komt naar mijn kant dat ik liever met mijn paarden omga dan met die personen denk ik dat ik heel erge ruzie ga krijgen....Lips are sealed

erg herkenbaar

vriend(inn)en die gaan zeuren dat ik zoveel tijd aan Tos besteed hebben pech
Ik heb heel de dag op school... en in de weekenden spreken we wel eens af, maar ik laat ook vaak een hoop voor Tos.
En als ik een avondje uitgaan laat schieten omdat ik ff wat geld wil overhouden voor Tos, begrijpt ook niemand me...

Ach, hun krijgen oook niet al die liefde!