essy72 schreef:hoi hoi,
wij hebben een buitenbak afgehekt met breed stroomband
ondergrond = zand
toplaag = houtsnippers
werkt voor recreatie erg prima!
kost erg weinig!! ( houtsnippers gratis bij gemeente!)
Ook op de kleigrond??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
essy72 schreef:hoi hoi,
ondergrond = zand
toplaag = houtsnippers
Pensionnetje schreef:In mijn bak wordt er gelongeerd en ook staan de paarden er tijdens slecht weer gewoon los in.
Helemaal niet slecht voor je bodem zolang je maar tijdig sleept. Hier wordt 2 x per week gesleept en de bak ligt er piekfijn bij. Aleen als mijn lieve hengst besluit kuilen te graven van een halve meter diep, dan moet ik echt gaan ingrijpen.
Alles valt of staat met hoe vakkundig de bak is aangelegd en hoe je hem onderhoudt. Gelijk de mest eruit halen. Houtsnippers eten gebeurd bij mij ook niet. Ik zorg voor voldoende afleiding en speeltjes.
Paarden die voldoende ruwvoer krijgen hebben geen trek in houtsnippers.
russel schreef:Hoeveel heeft dat totaal gekost?
Annekie schreef:ik kan de bak waarschijnlijk niet professioneel laten aanleggen omdat je eerst over een brug heen moet en die brug kan max. 5 ton hebben.
Al zouden we hem zelf gaan aanleggen, zonder draigane (of is dat een heel slecht idee?),
met worteldoek over het gras, en daarna een dikke laag zand erover heen (wat voor zand is het best?) (en hoe dik is aan te raden?)
En wat is het beste voor over het zand? (zowieso geen tapijtsnippers, dat gaat evt. teveel kosten om het weer weg te halen)

russel schreef:essy72 schreef:hoi hoi,
ondergrond = zand
toplaag = houtsnippers
Ook op de kleigrond??
essy72 schreef:nu twee jaar, en elke keer als ik denk ...het wordt een prutje..laat ik weer een nieuwe lading komen!
tja, welke recreatie bak is wel droog nu?... ?? allemaal zijn ze nat..ik sleep hem gewoon weer en dan gaat het wel weer hoor.
ik ben er nog steeds heel erg mee geholpen..het kost natuurlijk ook niet veel ..enne alle waarde naar zijn geld...
superwoman schreef:essy72 schreef:nu twee jaar, en elke keer als ik denk ...het wordt een prutje..laat ik weer een nieuwe lading komen!
tja, welke recreatie bak is wel droog nu?... ?? allemaal zijn ze nat..ik sleep hem gewoon weer en dan gaat het wel weer hoor.
ik ben er nog steeds heel erg mee geholpen..het kost natuurlijk ook niet veel ..enne alle waarde naar zijn geld...
Valt me nog mee, dat je 'm al 2 jaar heb op deze manier. Hoe vaak laat je dan snipper brengen?

ongeveer heteflde als agterberg.. zelfde zand en zelfde snippers alleen de onderlaag verschilt.
Wanted2003 schreef:Annekie: er is niets zo slecht voor paardenbenen dan een slechte bak. Laat je goed adviseren ook over het zand, door mensen die er verstand van hebben.
Annekie schreef:iemand nog andere ideen wat betaalbaar is"?