Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirgino schreef:worden jullie nu niet erg moe van jezelf om altijd maar neer te zetten dat een paard op de wei moet?
ik heb nu het geluk dat ik bij een particulier sta die paddockjes gemaakt heeft
maar op de andere stallen mag! je niet de wei op in de mnd van nov tot apr/mei
en het losgooien is ook maar een half uurtje,er staan nl meer klanten die ook los willen gooien
mischien hebben jullie allemaal de mazzel dat jullie paarden lekker op de wei mogen maar dat is helaas voor maar erg weinig mensen weg gelegt.
mijn pony had op de andere stal 2 skippyballen hangen en een lekke voetbal een jollybal op de grond een boredom breaker en zoutblok.
en nog was ze aan het trappen.
dat trappen heeft ze niet meer afgeleerd dat doet ze nu nog,en nu staat ze van 8.30 tot 1530 buiten en verder in een open containerstal met shet als buurmaatje.
sommige paarden staan rustig op stal en andere niet en daar kan je weinig aan veranderen.
. Het paard geeft het zelf zo goed aan, maar of er naar geluisterd wordt, is maar weer de vraag..... Ik hoop het maar.....
Nadya schreef:Waarom zou je moe worden van het zeggen dat weidegang belangrijk is? Zeker in het geval van een jong paard, wat zich rot verveelt op stal (en terecht, want het is toch ook dodelijk saai?). Blijkbaar snappen veel mensen het nog steeds niet.![]()
Ik word altijd triest van dit soort topics, eerlijk gezegd. Het paard geeft het zelf zo goed aan, maar of er naar geluisterd wordt, is maar weer de vraag..... Ik hoop het maar.....
Speelballen enzovoort is geen vervanging voor lekker bij soortgenootjes buiten staan.
Diablo schreef:Hoe oud is het paard dan? Jonge dieren horen gewoon echt veel buiten.
mirgino schreef:Nadya schreef:Waarom zou je moe worden van het zeggen dat weidegang belangrijk is? Zeker in het geval van een jong paard, wat zich rot verveelt op stal (en terecht, want het is toch ook dodelijk saai?). Blijkbaar snappen veel mensen het nog steeds niet.![]()
Ik word altijd triest van dit soort topics, eerlijk gezegd. Het paard geeft het zelf zo goed aan, maar of er naar geluisterd wordt, is maar weer de vraag..... Ik hoop het maar.....
Speelballen enzovoort is geen vervanging voor lekker bij soortgenootjes buiten staan.
waar woon jij dan??
hier kan je echt geen weiland vinden hoor waar je in de winter op mag![]()
en in de zomer staan de paarden lekker buiten maar nu is het nog winter,helaas
kasparonda schreef:Ik zou geen paard willen als ik geen plek kon vinden waar het dier niet naar de wei kon.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit wel doen en vaak ook nog zelf maar 3 keer per week komen.
kasparonda schreef:Ik zou geen paard willen als ik geen plek kon vinden waar het dier niet naar de wei kon.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit wel doen en vaak ook nog zelf maar 3 keer per week komen.
Nadya schreef:Mirgino, ik heb ook gezocht naar zo'n plek, voordat ik Sam kocht. Had ik mijn paard niet die vrijheid kunnen geven, dan had ik hem niet aangeschaft.
. Heb het toevallig dit jaar 1x 3 weken en nu weer ruim een week meegemaakt, wegens een hoefzweer met complicaties. Gelukkig ziet het er naaruit dat hij morgen zijn kudde weer in mag met een gezonde hoef.
fjordowner18 schreef:Diablo schreef:Hoe oud is het paard dan? Jonge dieren horen gewoon echt veel buiten.
daar moet je ook wel de kans voor hebben
Stelliger nog; geen dagelijkse weidegang kunnen bieden: geen paard mógen kopen.....!!!!
Stelliger nog; geen dagelijkse weidegang kunnen bieden: geen paard mógen kopen.....!!!![/quote]
freespirit schreef:AMEN !!!Stelliger nog; geen dagelijkse weidegang kunnen bieden: geen paard mógen kopen.....!!!!
mhollander schreef:freespirit schreef:AMEN !!!Stelliger nog; geen dagelijkse weidegang kunnen bieden: geen paard mógen kopen.....!!!!
Hier ben ik dus niet mee eens. Er zijn genoeg sportpaarden die niet in de wei komen. En dus ook genoeg topruiters die hun paarden niet in de wei willen zetten ivm blesures. Ik ken zelfs een manege waar ze geen weidegang hebben. En volgens mij zijn er ook maneges in de randstad of in grote steden die geen weidegang hebben maar waar paarden heel tevreden en gelukkig zijn. Vind niet dat je de stelling kunt zeggen geen weidegang geen paard. Vind wel dat een paard elke dag genoeg buiten mag staan. Zodat hij kan socaliseren en spelen met andere paarden.
). Bij sportpaarden vind ik het ook noodzakelijk dat ze mentaal even kunnen opladen op het land. Juist als je er zo panisch mee omgaat (ojee, ze kunnen wel een blessure oplopen
), ja, dan gaan ze zeker gek doen
. De sportpaarden bij ons op stal, komen zomers elke dag buiten, hoor. In de winter alleen als het echt droog weer is, maar dit is het eerste jaar dat ik dat zie gebeuren bij ons. Voorheen stonden ze altijd alleen maar op stal in de wintermaanden (wel met losgooien in de bak).
mhollander schreef:Hier ben ik dus niet mee eens. Er zijn genoeg sportpaarden die niet in de wei komen. En dus ook genoeg topruiters die hun paarden niet in de wei willen zetten ivm blesures. Ik ken zelfs een manege waar ze geen weidegang hebben. En volgens mij zijn er ook maneges in de randstad of in grote steden die geen weidegang hebben maar waar paarden heel tevreden en gelukkig zijn. Vind niet dat je de stelling kunt zeggen geen weidegang geen paard. Vind wel dat een paard elke dag genoeg buiten mag staan. Zodat hij kan socaliseren en spelen met andere paarden.