Schuilstal verplicht ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: Schuilstal verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:34

Iemand die ik ken had een tijdje twee shetjes overdag op het land staan... 'snachts gingen ze dan naar binnen..

Daar is de dierenbescherming voor gekomen omdat ze geen schuilplek hadden overdag..

Van hun moest dat er komen en ze zouden een week later nog een keer komen controleren en anders maatregelen nemen..

Volgens hun moet dat dus wel!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:35

Suelza schreef:
Die van mij staan van april tot september/oktober buiten zonder schuilstal... Zo doe ik het al jaaaaaaaren en daar hebben ze niets van hoor... In de natuur liepen ze vroeger ook over de steppe Knipoog

Inde winter vind ik het een ander verhaal...

ja , nienke staat ook gewoon buiten Ja Zeker van april tot oktober zonder schuilstal en in de wintermaanden met Lachen

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:35

Jeanine84 schreef:
Ik zou dat zelf niet kunnen hoor..mijn paardje zo helemaal alleen op een stuk land..ik zou er zeker wel een stalletje bij willen hebben! Waar die zelf voor kan kiezen of ie er in wil of niet..en wanneer paarden mee lopen in de sport vind ik een stal een must!

HAHA! wat is dat voor een verschrikkelijke onzin! bheheheh

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:36

A_N_O_U_K schreef:
Iemand die ik ken had een tijdje twee shetjes overdag op het land staan... 'snachts gingen ze dan naar binnen..

Daar is de dierenbescherming voor gekomen omdat ze geen schuilplek hadden overdag..

Van hun moest dat er komen en ze zouden een week later nog een keer komen controleren en anders maatregelen nemen..

dat vind ik wel raar Nagelbijten / Gniffelen Op heel veel pensionstallen staan de paarden overdag gewoon op het land zonder schuilstal Nagelbijten / Gniffelen

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:37

A_N_O_U_K schreef:

En tegelijkertijd komt de politie eraan met; breek de schuilstal maar weer af, het mág niet.
De gemeente staan daarintegen toch wel een stukkie hoger, en als de paarden het verder goed maken kunnen ze niets doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:37

Nou, Anouk, dan was er vast wat meer aan de hand. Want een schuilstal is niet verplicht in NL. En al helemaal niet bij Shetjes. Heb er ooit de DA zelf eens voor gebeld met de vraag hoe dat zit in ons land.

En mensen, alsjeblieft, zeg, overdrijf niet zo met onzin over hoe zielig paarden zijn die gewoon lekker buiten staan zonder schuilstal. Die van mij staat gewoon in een kudde in een natuurgebied en helaas, daar mogen echt geen schuilstallen gebouwd worden. Hij is er dolgelukkig (wat je van hem op stal niet echt kan zeggen). Tong uitsteken

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:39

Nadya schreef:
Nou, Anouk, dan was er vast wat meer aan de hand. Want een schuilstal is niet verplicht in NL. En al helemaal niet bij Shetjes. Heb er ooit de DA zelf eens voor gebeld met de vraag hoe dat zit in ons land.

En mensen, alsjeblieft, zeg, overdrijf niet zo met onzin over hoe zielig paarden zijn die gewoon lekker buiten staan zonder schuilstal. Die van mij staat gewoon in een kudde in een natuurgebied en helaas, daar mogen echt geen schuilstallen gebouwd worden. Hij is er dolgelukkig (wat je van hem op stal niet echt kan zeggen). Tong uitsteken

ik vind het ook totaal niet zielig, maar vroeg het me gewoon af in deze situatie Knipoog

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:39

schuilstallen zijn geloof ik niett verplicht maar het moet ook mogen van de gemeente he

en waar jjou paard staat staan daar ook nie een heleboel paarden heel he jaar door buitten zonder schuil sttal ?
Laatst bijgewerkt door chrispy op 23-03-08 16:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:39

Hilde, ik bedoelde jou ook niet, hoor. Maar ik word soms zo moe van dat gezeur hierover. Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:40

Nadya schreef:
Hilde, ik bedoelde jou ook niet, hoor. Maar ik word soms zo moe van dat gezeur hierover. Knipoog

ja ik dus ook, en daar bedoelde ik mijn laatste zin in het 1e bericht mee.
Paarden horen niet 24/7 op stal

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:41

chrispy schreef:
schuilstallen zijn geloof ik niett verplicht maar het moet ook mogen van de gemeente he

en waar jjou paard staat staan daar ook nie een heleboel paarden heel he jaar door buitten zonder schuil sttal ?

nee Knipoog Alle weides hebben een inloopstal en de paarden die overdag zonder schuilstal staan staan snachts binnen Knipoog

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:41

oke da wistt ik nie Tong uitsteken ik dacht da ze daar ook paarden alijd buitten hadden staan Knipoog
Laatst bijgewerkt door chrispy op 23-03-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:42

chrispy schreef:
oke da wistt ik nie Tong uitsteken

niet te snel oordelen dan Knipoog

edit: zin weggehaald Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:43

Nee vind het niet verplicht, wat wel verplicht zou moeten met buitenpaarden hun winterjas laten houden!
Die beschermd ze tegen alle weersomstandigheden Haha!
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 23-03-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Hilde_q schreef:
ja ik dus ook, en daar bedoelde ik mijn laatste zin in het 1e bericht mee.
Paarden horen niet 24/7 op stal

Precies.
Die van mij HAAT opsluiting. Heel toevallig staat hij nu op stal wegens een blessure. Tweede keer dit jaar. Eerste keer stond hij 3 weken (ben wel heel veel gaan wandelen met hem) en nu bijna 1 week. Hij vindt het echt vreselijk. Gelukkig kunnen we de dagen gaan aftellen en zodra het weer kan, gaat hij de komende week weer 24/7 naar buiten. Naar een plek zonder schuilstal. Naar zijn kuddegenootjes, die hij heel erg mist. Ja

Suelza

A_N_O_U_K schreef:

En wat willen ze er anders tegen doen?!?!

De dierenbescherming is geen juridisch orgaan, ze kunnen niet zomaar dieren inbeslag nemen ofzo. Dan moet echt wettelijk en overtuigend bewezen worden dat de dieren er slecht bijstaan. En ik denk dat ze dan behoorlijk hun best moeten doen om dat te bewijzen.

Dat winnen ze nooit in de rechtzaal. Dit was gewoon een knap staaltje "blufwerk" .

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:44

Suelza schreef:
A_N_O_U_K schreef:

En wat willen ze er anders tegen doen?!?!

De dierenbescherming is geen juridisch orgaan, ze kunnen niet zomaar dieren inbeslag nemen ofzo. Dan moet echt wettelijk en overtuigend bewezen worden dat de dieren er slecht bijstaan. En ik denk dat ze dan behoorlijk hun best moeten doen om dat te bewijzen.

Dat winnen ze nooit in de rechtzaal. Dit was gewoon een knap staaltje "blufwerk" .

de dierenbescherming word wel vaker zonder reden gebeld Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:45

Zeeuwtje68 schreef:
Nee vind het niet verplicht, wat wel verplicht zou moeten met buitenpaarden hun winterjas laten houden!
Die beschermd ze tegen alle weersomstandigheden Haha!

Nah, dat vind ik niet.. Ik heb een koudbloed en een warmbloed, maar mijn warmbloed mét wintervacht staat heel erg te bibberen en te trillen tijdens een oneindige regenbui.. Meteen een snotneus etc, hij is er dus wel gevoelig voor.. Dus dan is het beter om hem een 0 grams regendeken op te doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:46

Udella, maar dan kun je de wintervacht nog wel intact houden?

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:47

In Nederland mag je ook niet altijd zomaar een schuilstal bouwen horizon vervuiling volgens mij. (misschien voeren ze hem wel bij op een tijdstip van de dag).

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:47

aniekje schreef:
In Nederland mag je ook niet altijd zomaar een schuilstal bouwen horizon vervuiling volgens mij. (misschien voeren ze hem wel bij op een tijdstip van de dag).

dat kan Lachen Weet ik niet, maar vroeg het me af of het verplicht was in NL, in BelgiË wel namelijk Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:48

Je mag idd niet zomaar wat bouwen in NL. En al helemaal niet in natuurgebieden e.d. (waar mijn paard staat).

chrispy

de dierenbescherming word wel vaker zonder reden gebeld

da klop je hoort heel vaak dat dierenbescherming wordt gebeld erwijl er niks aan de hand is maar het lijkt of de paarden het slechtt hebben.

ik vind dat ze dan ook moeten kijken op manege waar paarden heel de dag in lessen lopen of 24 uur per dag op stal staan.

Suelza

Hilde_q schreef:
de dierenbescherming word wel vaker zonder reden gebeld Knipoog

Klopt, heel storend... Is bij ons in de buurt ook een keer gedaan omdat iemand zijn kudde shetties, godzijdank, lekker buiten liet staan...

Tja... dat schijnt dierenmishandeling te zijn Ach gut

Maar opsluiten tussen tralies en daar de hele dag opgesloten houden, schijnt wel "diervriendelijk" te zijn

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:49

Nadya schreef:
Udella, maar dan kun je de wintervacht nog wel intact houden?

Hij verhaart voor geen ene moer gelukkig, dat was ook het gene waar ik me druk om maakte.. maar tot nu toe heeft hij nog een lekker vachtje.. Maar ik kan hem moeilijk ziek laten worden buiten