Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suelza schreef:Die van mij staan van april tot september/oktober buiten zonder schuilstal... Zo doe ik het al jaaaaaaaren en daar hebben ze niets van hoor... In de natuur liepen ze vroeger ook over de steppe
Inde winter vind ik het een ander verhaal...
Zeker van april tot oktober zonder schuilstal en in de wintermaanden met

Jeanine84 schreef:Ik zou dat zelf niet kunnen hoor..mijn paardje zo helemaal alleen op een stuk land..ik zou er zeker wel een stalletje bij willen hebben! Waar die zelf voor kan kiezen of ie er in wil of niet..en wanneer paarden mee lopen in de sport vind ik een stal een must!
A_N_O_U_K schreef:Iemand die ik ken had een tijdje twee shetjes overdag op het land staan... 'snachts gingen ze dan naar binnen..
Daar is de dierenbescherming voor gekomen omdat ze geen schuilplek hadden overdag..
Van hun moest dat er komen en ze zouden een week later nog een keer komen controleren en anders maatregelen nemen..
Volgens hun moet dat dus wel!
Op heel veel pensionstallen staan de paarden overdag gewoon op het land zonder schuilstal

A_N_O_U_K schreef:Iemand die ik ken had een tijdje twee shetjes overdag op het land staan... 'snachts gingen ze dan naar binnen..
Daar is de dierenbescherming voor gekomen omdat ze geen schuilplek hadden overdag..
Van hun moest dat er komen en ze zouden een week later nog een keer komen controleren en anders maatregelen nemen..
Nadya schreef:Nou, Anouk, dan was er vast wat meer aan de hand. Want een schuilstal is niet verplicht in NL. En al helemaal niet bij Shetjes. Heb er ooit de DA zelf eens voor gebeld met de vraag hoe dat zit in ons land.
En mensen, alsjeblieft, zeg, overdrijf niet zo met onzin over hoe zielig paarden zijn die gewoon lekker buiten staan zonder schuilstal. Die van mij staat gewoon in een kudde in een natuurgebied en helaas, daar mogen echt geen schuilstallen gebouwd worden. Hij is er dolgelukkig (wat je van hem op stal niet echt kan zeggen).
Nadya schreef:Hilde, ik bedoelde jou ook niet, hoor. Maar ik word soms zo moe van dat gezeur hierover.
chrispy schreef:schuilstallen zijn geloof ik niett verplicht maar het moet ook mogen van de gemeente he
en waar jjou paard staat staan daar ook nie een heleboel paarden heel he jaar door buitten zonder schuil sttal ?
Alle weides hebben een inloopstal en de paarden die overdag zonder schuilstal staan staan snachts binnen
ik dacht da ze daar ook paarden alijd buitten hadden staan
chrispy schreef:oke da wistt ik nie
Hilde_q schreef:ja ik dus ook, en daar bedoelde ik mijn laatste zin in het 1e bericht mee.
Paarden horen niet 24/7 op stal
Suelza schreef:A_N_O_U_K schreef:Iemand die ik ken had een tijdje twee shetjes overdag op het land staan... 'snachts gingen ze dan naar binnen..
En wat willen ze er anders tegen doen?!?!
De dierenbescherming is geen juridisch orgaan, ze kunnen niet zomaar dieren inbeslag nemen ofzo. Dan moet echt wettelijk en overtuigend bewezen worden dat de dieren er slecht bijstaan. En ik denk dat ze dan behoorlijk hun best moeten doen om dat te bewijzen.
Dat winnen ze nooit in de rechtzaal. Dit was gewoon een knap staaltje "blufwerk" .

Zeeuwtje68 schreef:Nee vind het niet verplicht, wat wel verplicht zou moeten met buitenpaarden hun winterjas laten houden!
Die beschermd ze tegen alle weersomstandigheden
aniekje schreef:In Nederland mag je ook niet altijd zomaar een schuilstal bouwen horizon vervuiling volgens mij. (misschien voeren ze hem wel bij op een tijdstip van de dag).
Weet ik niet, maar vroeg het me af of het verplicht was in NL, in BelgiË wel namelijk
Hilde_q schreef:de dierenbescherming word wel vaker zonder reden gebeld

Nadya schreef:Udella, maar dan kun je de wintervacht nog wel intact houden?