vollere staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: vollere staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:13

Eerst het onderste puntje borstelen, en dan steeds een stukje verder naar boven erbij pakken.
Als je bovenaan begint met kammen, dan hopen alle knopen onderop zich op.

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:27

De klitten er uithalen met je handen van beneden naar boven.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:46

sannekeee schreef:
Gewoon uitpluizen.
Dan word hij meestal al voller.
Maar somige paarden hebben er gewoon geen aanleg voor om een volle staart te krijgen ( bepaalde rassen ) ..
Wat is jouw verzorg paardje voorn ras ?

een dravertje

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:01

dasj_02 schreef:
en als je er anti-klit inspuit en voorzichtig uitkamt zou dat ook helpen

Je kunt zo'n borstel van Oster kopen. Die werken als een KEI. Verder moet je er niet te veel inspuiten. Misschien om de week/2weken.
Lekker laten groeien! En goed de dode punten eruit knippen, net als bij jezelf. Dan groeit het sneller.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:05

Mijn pony heeft ook een super dun staartje, ik doe er helemaal niks aan. 1 keer in de zoveel maanden pluis ik het uit en smeer er wat antiklit in maar dat helpt niet voor het dikker worden van de staart. Je moet er gewoon zo min mogelijk aan zitten de dode haren vallen vanzelf wel uit en anders trek je ook goede haren mee.
En langzamerhand word het nu ietsjes dikker Lachen

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:28

Ik gebruik altijd Cowboy magic. Dat is echt super spul. Smeer het in de staart of manen van je paard en haal daarna de borstel er door heen. Alle klitten zijn er meteen uit. Het werkt ook goed om de staart of manen dikker te maken. Het is wel aan de dure kant maar het is je geld zeker waard!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:02

gebruik een 'goede' anti klit zoals die van cowboy magic en spuit er veel in zodat de staart er nat van is. kam dan door met een speciale borstel voor manen en staart, deze zorgt ervoor dat je er bijna geen haren uittrekt.
als je na het kammen de staart in een vlecht doet (en dan bedoel ik niet een invlecht) gewoon een normale vlecht, ook niet te strak. dan kan het daarna ook niet gelijk weer gaan klitten.
mijn paard heeft bijna altijd een vlecht in en die kam ik 1 of 2 keer per week ongeveer en daarna gaat er meestal gelijk weer een vlecht in, heel af en toe staat ie een dagje met losse staart.

in de zomer kan je de staart tot de helft ongeveer vlechten en de rest los laten hangen, zo houd je paard genoeg staart over om de vliegen weg te meppen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:05

dasj_02 schreef:
sannekeee schreef:
Gewoon uitpluizen.
Dan word hij meestal al voller.
Maar somige paarden hebben er gewoon geen aanleg voor om een volle staart te krijgen ( bepaalde rassen ) ..
Wat is jouw verzorg paardje voorn ras ?

een dravertje

Die krijg dus veel minder snel een volle staart als een haf ofzo.
Maar een Dravertje kan best een dikke staart krijgen.
Maar op zich , als je hem goed uitpluist , denk ik dat hij al veel voller is.
En je kan hem even wassen en dan uitpluizen/kammen als hij dan droog is pluiz je hem weer uit en kam je de staart even door met een borstel.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:42

ik gebruik (net zoals mijn vriendin Bloos horsezsz) ook cowboy magic echt su-per!!!

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:06

een vriendin van mij heeft een soort antiklit goedje;) een tube. daar doe je wat van op je hand en de staart is lekker zacht en klitvrij. daardoor hoef je niet onnodig haren eruit te trekken of dat ze afknappen.
succes

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:09

Ik borstel de staart 1x in de 2 weken uit
en hij is nu een stuk voller dan op het begin

ik borstel van onder en houd de staart iets erboven goed vast want anders trek je er alles uit Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:36

lisjolienbob schreef:
dasj_02 schreef:
en als je er anti-klit inspuit en voorzichtig uitkamt zou dat ook helpen

Je kunt zo'n borstel van Oster kopen. Die werken als een KEI. Verder moet je er niet te veel inspuiten. Misschien om de week/2weken.
Lekker laten groeien! En goed de dode punten eruit knippen, net als bij jezelf. Dan groeit het sneller.

haha die heb ik een roze

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:14

Toen ik mijn pony 8 jaar geleden kreeg had ze ook een heel iel en dun staartje, ik spray hem zo eens per week goed in met anti-klit en pluis hem daarna uit, verder doe ik er niets mee, en nu heeft ze wel een knappe staart. Maar daar is dan ook wel al 8 jaar overheen gegaan hé! Ik stel dus voor er niet teveel mee te doen. Af en toe de onderkant bijpunten en verder lekker laten. Sommige paarden hebben nou eenmaal een dunnere staart dan andere, daar doe je verder niet veel aan.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:10

hoe mooi jij het ook vind je moet je pony's staart accepteren.
spuit hem goed in met anti-klit en kam hem elke dag uit
dan lijkt hij voller.
als je het echt heel erg vind kan je extensions laten zetten(is wel heel duur)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:27

Heb dit topic even gelezen & heb net als de TS een Dravertje met hetzelfde "probleem". Hij heeft ook zo'n dun plukje.
Vind het niet bijzonder storend, maar vind een volle staart natuurlijk mooier. Ga ook jullie tips eens proberen & kijken wat het wordt!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:36

ik ben er al mee begonnen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:20

Heeft bij de mijne jaren geduurd voordat die weer op de goeie lengte was.
Veel zorg aan besteden, als het ware "liefkozen"

Anti klit gebruiken, met regelmaat uit pluizen zodat de knopen niet te groot worden.
Verder knip ik de staart af tot aan het dikste punt, hierdoor is die misschien iets korter, maar geeft het een voller en verzorgder beeld, dan wanneer het in een dikke staart begint en tot een zielig plukkig staartje eindigd.

nathan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:26

Dan moet je er coyboy magic insmeeren en uit kammen zo krijgt je paard een hele mooie volle staart {of pony} {nathan}

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:24

Niks doen. Lachen
Kan je er ook niks aan verpesten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:29

bij ons doen ze op de manege extensions ofzo in de staart Knipoog dus van een ander paard met een dikke staart knippen ze een pluk eruit en vlechten ze er geloof ik in ofzo?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:42

Als je voor 1 dag een mooie dikkere staart wil, bv voor een wedstrijd of voor leuke foto's, kun je de dag ervoor in de staart meerdere vlechten doen (stuk of 10 a 15) de volgende dag heb je een vollere staart!!

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:31

Ik heb vorig jaar een paard gekocht met een dunne korte staart. de eigenaar zei tegen mij dat ik niet teveel met aan de staart mocht zitten. Dit heb ik gedaan. ik heb er eerst een klein stukje vanaf geknipt en toen een tijd met rust gelaten. toen begon de staart al dikker te worden. ik heb de staart een paar keer uitgepluist. en als ik de staart borstelde deed ik met de harde borstel omdat die minder haren meetrekt als zo'n roskam met al die pinnetjes. ( die wordt volgens mij vaak gebruikt bij het uitborstelen van staarten) Hij werd steeds dikker ik heb er denk ik nog 2 keer een stukje van afgeknipt en nu heeft die gewoon een supermooie staart Haha!

RainDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:33

Horsezsz schreef:
Ik gebruik altijd Cowboy magic. Dat is echt super spul. Smeer het in de staart of manen van je paard en haal daarna de borstel er door heen. Alle klitten zijn er meteen uit. Het werkt ook goed om de staart of manen dikker te maken. Het is wel aan de dure kant maar het is je geld zeker waard!

Dat is inderdaad goed spul. Werkt super !
Zeker een aanrader.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:40

Mijn verzorgpony heeft juist een onzettend dikke staart, maar altijd vol klitten en ik krijg ze er niet uit, maar ik weet het, je kan natuurlijk antiklit kopen maar ligt het aan mij of vinden jullie dat nou ook zo duur?? Aangezien ik er denk ik heel veel van nodig heb, weten julie een goed, en goedkoop merk??:) Dankje!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:43

Gewoon wachten mijn vorige paard had ook een plukje maar & halfjaar later was het al wat dikker & ging ik het invlechten leek heel wat dikker met die bos krulletjes.
Geduld hebben dus & verder niks aan doen dan behalve de strootjes eruit halen.