Paard in zen oren bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:28

Ik zet meestal mn nagels goed in zn lip als Maffick mij bijt,en hij krijgt een optater van me.
In zn oren bijten?....lekker al dat haar in je mond,vind je dat niet smerig? Verward
Bij maffick kan ik niet bij zn oren komen dus pak ik zn lip,dat is ook een heel gevoelig plekje en dan laat hij het wel.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 19:32

Jha ik vind het heerlijk *LOL* whaha geintje!!
Ik doe het ook niet voor mijn lol, het was even om te proberen dat hij luisterde.
Maar nee dus Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 20:44

Zucht....blijkbaar word je er niet echt boos om als hij je bijt , want als je er echt kwaad door wordt geef je meteen een goeie rotschop zodra je aangevallen wordt.
Niet over nadenken wat je moet doen , gewoon meteen genadeloos uithalen.
Heel simpel , heel duidelijk , rotschop geven met de binnenkant van de voet tegen de buik waar je die maar raken kan.
Of een gigantische beuk op z'n kop.

Klinkt hard , maar als je aangevallen wordt is dit het duidelijkste en meest effectieve antwoord.
Niks tolereren , je wilt immers gewoon plezier hebben met je paard ?

Bijten hoort daar niet bij en hoe duidelijker je daar over bent hoe meer plezier je samen hebt.
Hoef je niet te blijven vechten maar maak je er gewoon direct korte metten mee waarna je weer samen lol hebt.

Orenbijten is werkelijk te idioot voor woorden , snap nog steeds niet welke halve zool dit bedacht heeft...tsssk Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 21:06

pmarena schreef:
Zucht....blijkbaar word je er niet echt boos om als hij je bijt , want als je er echt kwaad door wordt geef je meteen een goeie rotschop zodra je aangevallen wordt.
Niet over nadenken wat je moet doen , gewoon meteen genadeloos uithalen.
Heel simpel , heel duidelijk , rotschop geven met de binnenkant van de voet tegen de buik waar je die maar raken kan.
Of een gigantische beuk op z'n kop.

Klinkt hard , maar als je aangevallen wordt is dit het duidelijkste en meest effectieve antwoord.
Niks tolereren , je wilt immers gewoon plezier hebben met je paard ?

Bijten hoort daar niet bij en hoe duidelijker je daar over bent hoe meer plezier je samen hebt.
Hoef je niet te blijven vechten maar maak je er gewoon direct korte metten mee waarna je weer samen lol hebt.

Orenbijten is werkelijk te idioot voor woorden , snap nog steeds niet welke halve zool dit bedacht heeft...tsssk Haha!

Nou zie ik word niet aangevallen.
Maar ja wat is het wel... hengstenneigingen? speelsigheid Verward
Ik snap zelf ook niet echt waarom je in zen oren moet bijten, zie mezelf al op de manege in men paard zen oren bijten *LOL* lol

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:13

Ik denk dat het idd hengstentrekken zijn omdat je dat ook al met die voorbenen slaan had.
maar wat ik ook denk(ik val je niet aan hoor)is dat hij een spelletje met je speelt,vooral omdat hij het blijft doen.Je moet hem echt harder aanpakken,jij bent de baas en niet dat kleine rotshetje,hij neemt een loopje met je.Als hij iets doet(bijten,slaan)pak hem meteen hard aan en niet schattig:Wil je dat asje asje asjeblieft niet meer doen poepie?

Hup joh de beuk erin,laat merken dat jij niet met je laat sollen.Word boos en wees streng voor m als hij vervelend is,en blijf streng,hij heeft dat waarschijnlijk nodig.
Maar volgens mij test hij je nu gigantisch uit.
Suc6 ermee en nogmaals ik val je niet aan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:14

Hengenneigingen? Ja, leuk, maar niet naar mensen toe. Ik ben dagelijks in contact met een hengst, en die haalt 't echt niet in z'n knappe koppie om me te gaan bijten.
Van het begin af aan consequent opvoeden, VOORAL bij hengsten. Zal nu dus nog een pittige dobber worden.
Als hij op knijpen niet reageert, zou ik 'm een flinke schop in z'n pens verkopen. Is 'ie nou helemaal besode......

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:37

in z'n neus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:39

Lijkt me uberhaupt niet zo handig dat je met je gezicht in de buurt van een bijtende mond komt.... Is altijd lastig hechten hoor, wangen.....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:56

pak dan zijn (onderlip) als dat lukt en draai die dan om, of geef 'm een schop. Kom op nou, geef jezelf ook een schop onder je kont Knipoog en voedt op dat ding!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 21:57

Ik pak mij hengst altijd goed aan.
Dit is een ding dat ik doe(roos , littleroosie weet het ook wel)dat ik hem echt hard aanpak, helaas is hij hardleers.(vader trekje *LOL* )

Ik ga hem nu nog Harder aanpakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:00

gewoon een brul en een slag geven.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:01

...........of castreren

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:04

Zegt echt iets over het nivo van bokt zulke discussies als deze.......

Een paard wat bijt geef je toch een optater waar hij de volgende dag nog van staat te duizelen?

Edit: ben weer heel suf geweest, en maakte van een T een D en van een vraagteken een komma.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:10

Steef schreef:
Zegt echt iets over het nivo van bokt zulke discussies als deze.......

Een paard wat bijt geef je toch een optater waar hij de volgende dag nog van staat de duizelen,

Oke ik wilde het iets nuanceren, maar als ik eerlijk ben krijgt een paard dat mij bijt van huis uit een schop voor zn flikker............

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:10

Ik denk toch dat pitsen de best manier is, je kunt hem ook een goede mep geven op zen hals maar nooit op zen hoofd.wat ik ook ens gelezen heb is dat gewoon wegduwen ook helpt.Ik heb het nooit geprobeerd.Of je kunt mss iets bij je hebben waar hij erg van schrikt.en als hij je bijt laat je hem daarbij verschietten.In ieder geval : Veel succes!
GRoetjes Julie
Laatst bijgewerkt door someone op 19-12-02 22:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:11

amen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:37

someone schreef:
wat ik ook ens gelezen heb is dat gewoon wegduwen ook helpt.

Wegduwen?!Mijn paard lacht me vierkant uit als ik dat doe!dat is echt een optie wat ik direct uitsluit,wie dat heeft verzonnen? t zou kunnen....maar t lijkt me sterk Gaaaap

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:33

briljante vondsten kom je toch tegen op bokt. Bijten in zijn oren nomineer ik voor de bokt-fantasietip van het jaar!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 01:22

Dan komt wegduwen op een goede tweede plaats erachteraan! *LOL*
'Mijn paard bijt me,nou ik duw je weg hoor!pas er maar op!' Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 01:31

haha ja wegduwen, oke bij een shetje, maar bij een flink paard?haha die gaat je staan aankijken van he?ga je me aaien?of is dat nou duwen haha!

maar ik zou de eerstvolgende keer dat hij je probeert te bijten, hem wel zo ongeloofelijk hard schoppen! of slaan net wat je wil, maar als je echt goed boos bent dan helpt flink knijpen&draaien met je nagels in zn vel ook hoor!

wordt eens boos op jezelf&je shet als hij weer bijt! maak jezelf zo boos dat je hem meteen wel zo gigantisch hard mept/schopt dat hij het nooit maar dan ook nooit meer wil doen!

anders gaat het dalijk van kwaad tot erger en is hij compleet de baas over je!

dus gewoon nog strenger&consequenter zijn en hem veel harder aanpakken, wel eerlijk zijn, doet hij nix ben jij vriendelijk, bijt hij:dan gewoon er ongenadig op los meppen!
is maar 1x goed hard nodig en t is over!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 01:55

Mijn shetlanderhengst haalt het niet meer in zijn hoofd om mij te bijten. Mijn eerste reactie op zijn hengstenbeten was ook een flinke schreeuw en een schop onder de buik. Na een paar keer had hij de hint begrepen en was een simpel UH genoeg. Nu doet hij het niet meer.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 02:56

Hee, je hebt het hier wel over een HENGST
En hengsten willen nu eenmaal constant AANDACHT!
Natuurlijk is het niet aan hun om te bepalen dat wij hen maar aandacht moeten geven wanneer zij ons gaan bijten, terwijl we dat juist wel doen!
Paard wil aandacht, bijt jou in je bil (of waar dan ook Knipoog ) en jij geeft een schreeuw, een duw, een klap of wat dan ook. Oftewel: aandacht aan je paard (negatieve aandacht is ook aandacht)

Lees eens op www.horsemanship.org en dan bij *grondwerk* (bovenaan) endan *help, mijn paard bijt* onderaan.

Wordt alsjeblieft niet BOOS op een paard, dit is een emotie en dat snappen ze niet. Dat betekent niet dat je niet HARD mag zijn tegen je paard. Wanneer hij bijt is dit ongewenst gedrag wat ook bestraft mag (moet!) worden. Maar ipv jouw menselijke en voor hem onbegrijpelijke emoties te tonen, zet je hem zonder pardon een aantal passen achterwaarts. Bij voorkeur zonder hem daarbij lichamelijk aan te raken. (dus met touw zwaaien ofzo)
Maar lees zelf maar ff op die site hoe het precies gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:40

SANEX schreef:
Dan komt wegduwen op een goede tweede plaats erachteraan! *LOL*
'Mijn paard bijt me,nou ik duw je weg hoor!pas er maar op!' Haha!

ook een mooi eindejaarsonderwerp, de beste tips van 2002 *LOL*

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:58

callippo schreef:

Wordt alsjeblieft niet BOOS op een paard, dit is een emotie en dat snappen ze niet. Dat betekent niet dat je niet HARD mag zijn tegen je paard. Wanneer hij bijt is dit ongewenst gedrag wat ook bestraft mag (moet!) worden. Maar ipv jouw menselijke en voor hem onbegrijpelijke emoties te tonen, zet je hem zonder pardon een aantal passen achterwaarts. Bij voorkeur zonder hem daarbij lichamelijk aan te raken. (dus met touw zwaaien ofzo)

Als paarden onderling elkaar bijten of slaan uit agressie,dan meppen ze elkaar ook terug.En doen dan ook niet even een stapje achterwaarts.

Wannner mijn paard de merrie in zijn land bijt,krijgt hij toch zulke klappen van haar,die vergeet hij niet zomaar hoor.Hij doet het nou ook niet meer bij die merrie,hij kijkt wel uit.

Dus waarom zal je dan zelf niet een enorme mep geven?Wannneer je achteruit stapt zal hij misschien nog meer gaan denken dat hij de winnaar is,terwijl jij als baas boven hem moet staan.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:00

Lielle schreef:
ook een mooi eindejaarsonderwerp, de beste tips van 2002 *LOL*

Kunnen we daar niet een tijdelijk forum van maken?!
Of een nieuwe topic?