Paard vrij geven???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:46

runningkawa schreef:
ik geef Kawa regelmatig een dagje vrij, en mezelf dan ook Haha!

maar nooit, helemaal nooit een dag dat hij alleen meer in de stal staat en er niet uitkomt.
dat vind ik ontzettend zielig.
en een paard dat van nature gebouwd is om de hele dag te open doe je daar ook echt geen plezier mee.

Helemaal mee eens!
Ynse is nog jong en krijgt dus regelmatig een dagje vrij, maar hij komt hoe dan ook meerdere uren zijn box uit.
Een dagje vrij betekent meestal, lekker de paddock in met een of twee van zijn beste vriendjes!!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:10

Alfie heeft nu al weer 2 weken vrij. Wel staat hij iedere dag 4 of 5 uur buiten. Vorige week was ik ziek en ging ik dus alleen even om uit te mesten en te voeren en deze week kan ik het ook nog niet echt opbrengen. Vooral ook omdat ik 's avonds alleen een beetje langs het fietspad kan rijden en nu door de vorst zelfs alleen maar stappen. En omdat ie door 2 weken niksdoen aardig fris is geworden wil ik 'm eerst weer even een paar keer longeren voordat ik er weer op stap. Nou ja, vanaf volgende week heb ik 1½ week vrij en dan kan ik 'm weer oppakken.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:15

vrij wat betreft niet bewegen nee, want dat is super slecht en niet leuk voor je paard. wel dat ze gaat paddocken en wandelen en grazen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:38

Mijn paarden komen zomer en winter overdag buiten, dus die krijgen regelmatig een dag vrij. Tijdens die week vorst hebben ze de hele week vrij gehad trouwens. Vond het voor mezelf ook niet verkeerd hoor, om eens een week lang elke avond op tijd thuis te zijn en te eten om half zeven i.p.v. half tien...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:46

tja als ze buiten staan is het een ander verhaal

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:48

Rinkja heeft ook elke week wel een dag vrij.
Maar ze komt zeker wel uit haar box.
Paarden zijn een box gewend,maar wij zouden het ook niet erg indrukwekkend vinden om de hele dag maar in je box te staan.
Dan ga ik een eindje wandelen en mag ze even rennen in de bak,
zodat ze wel even de beentjes kan strekken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:04

lekker een dagje op stal geloof ik niet zo in. Dat lijkt me geen vrije dag voor een paard. Wel geeft ik mijn paard regelmatig een dag vrij of ik belsuit dat we iets gaan doen waarvan ik weet dat ze het leuk vindt. Ik rij dressuur, maar springen of westernstyle rijden vindt ze leuk, net als met alleen een halster een buitenrit langs de vecht maken.

Een dag vrij kan ook zijn de hele dag in de wei voor sommige paarden. Voor mijn paard is dat weer gewoon, ze staat al de hele dag in de wei...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:16

Lekker een dagje op stal??????
Waar zit je paardenverstand dan? In je kleine teentje Verward
Nogal lekker ja, voor dat dier, 48 uur (want zo lang duurt het tussen maandagavond en woensdagavond voordat jij weer eens op komt dagen) in een hok van een paar vierkante meter staan.....

Als er IETS een principe is bij ons, dan is het wel dat ze elke dag buiten komen. Toch hebben ze wel dagen dat ze 'rust' hebben. Op woensdag gaan ze alleen samen in de bak los en lekker spelen/rennen en soms een sprongetje, en op donderdag wordt er dan gelongeerd. In het weekeinde zo vaak mogelijk een buitenrit. Dus 4x per week trainen, 1x buitenrit, 1x longeren en 1x vrij spelen.