ikke"]
[quote="Anke schreef:Ik heb een leuk vrachtautootje op het oog met een ledig gewicht van bijna 2100 kg. en dus een laadvermogen van 1400 kg.
Ik zal zelden of ooit een laadgewicht van meer dan 1000 kg hebben.
we hebben voornamelijk shetlandpony's......
Hij is van 1981 (dus ruim 21 jaar oud) motorisch goed, maar aan de onderkant wat roest....dit zou te verhelpen zijn met kapjes voor erop?!
Voor 3000 euro.....en inruil trailer was eventuee mogelijk.
Merk, type, motorvermogen?
Als vuistregel hanteer ik dat een mens met spullen 100kg weegt, een klein paard 500 a 600 kg. Tel maar uit hoever je dan komt.
[/quote]
juist die gedachte had dus ook.
ik heb zelf wel een vrachtautootje. maar dan wel op C (vrachtauto) rijbewijs, laadvermogen van 1450 kg. en aangezien ik er 2 paarden op kwijt kan is dat wel genoeg, (ik rijd western en mijn paardjes zijn niet zo groot).
en ik heb een niet zo zware auto voor gewoon (mamamia ze heeft een kia)
ik ben hier wel heel tevreden mee. de vrachtauto heeft een 60 dagen kaart dus zoveel wegenbelasting betaal ik niet. de auto is van '81. 21 jaar oud dus. nog 4 jaar en ik hoef geen belasting meer te betalen jeah.
de verzekering valt ook mee en idd je hebt er af en toe wat werk aan maar wat dat aangaat doet mijn auto net zo goed z'n best. en die is nog maar 3
voor mij was deze combi. de goedkoopste. aangezien ik toch al het groot rijbewijs had, en ik anders altijd in een grote auto zou moeten rijden die veel kost aan brandstof (wat tegenwoordig ook al niet goedkoop is), belasting (en die is sappig voor diesels) en verzekering.
en 1 met groot rijbewijs vanwege de prijs, een vrachtauto met groot rijbewijs waar niet zoveel paarden op kunnen is goedkoper dan een met klein rijbewijs. plus dan nog een die 60 dagen kaart, want volgens mij kun je die niet krijgen voor een vrachtauto op B- rijbewijs. voor mij was dit gewoon goedkoper dan auto met trailer.
alleen die auto die je wilt kopen, roest aan de onderkant
dan zou ik em wel heel erg goed na laten kijken, als je onderstel of te wel geraamte van de auto roest moet je opletten dat je straks niet zonder bodem zit. en idd let op motorvermogen, merk en type.
Ik overweeg ernstig om alleen al om deze reden de vrachtwagen terug op de weg te brengen. Is eigenlijk veel goedkoper.