Kiezen tussen je paard en de rest van je leven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:19

Renske20 schreef:
heb je profiel bekeken, als je geschiedenis doet omdat je voor journalistiek bent uitgeloot...ja is eigenlijk een slechte reden om aan eenopelding te beginnen'omdat je voor de andere opleiding bent uitgeloot'

stop met geschiedenis en probeer er opnieuw bij journalistiek tussen te komen!

en anders kan je toch op een andere school/ander niveau iets in die richting gaan doen?
als dat je aanspreekt zou ik er voor gaan!

Renske, je hebt zelf dan niet voor een keuze gestaan zoals deze.
Ik ben ook tig keer uitgeloot voor tandheelkunde.
Ben uiteindelijk afgestudeerd in iets wat ik nu nooit meer zou doen.
Je kunt geen 5 jaar werken en dan nog gaan studeren. Misschien kom je er namelijk nooit tussen. Na Belgie gaan was voor mij geen oplossing (was financieel niet haalbaar).
Dus de keuze om eerst studie af te maken vind ik niet verkeerd.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:13

Je kunt om erachter te komen wat je wilt misschien je paardje ergens een tijdje op een land zetten en vrij geven, zodat jij je reis kunt maken. Ook kun je evt je paardje verhuren voor een tijdje en dan naar het buitenland voor een tijdje......

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:50

*nou hier moest dus mijn reply staan* ik word oud denk ik:)

Ik kan alleen maar zeggen dat alle dromen en wensen die ik in mijn leven tot nog toe gehad hebben in het niet vallen bij dat wat mijn paard mij geeft. Dus nee ik zou voor alle goud ter wereld mijn paard niet opgeven. Nooit.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:55

Lastig inderdaad. Allereerst wil ik even iets kwijt over de reacties. Iedereen is vrij om zijn of haar mening te plaatsen, maar soms word ik zoooo moe van die mensen die vinden dat liefde voor je paard uit te drukken is in de reistijd die je er voor over hebt enzo. Ten eerste is er (gelukkig) meer op deze wereld dan je paard en ten tweede is er soms meer liefde voor nodig om je paard het beste te geven (ook als je hem daarvoor moet verkopen) dan om jezelf in allemaal onmogelijke bochten te wringen "om hem maar niet te hoeven verkopen".
Ik denk dat niemand van ons je kan vertellen wat je moet doen. Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik uiteindelijk voor mezelf heb gekozen (voor mijn studie in het buitenland), alleen had ik het geluk dat mijn paardje gewoon van mij is gebleven en elke dag verzorgd wordt en ik er verder geen kosten meer aan heb (ja ik weet het, verschrikkelijk verwend!!). Toch weet ik zeker dat wanneer mijn paard jonger was geweest en verkoopbaar en ik voor hem had moeten betalen, dat ik hem dan verkocht zou hebben, hoeveel ik ook van hem hou. UIteindelijk had het mij opgebroken, dat ik mijn toekomstdroom voor hem zou hebben opgegeven en 1 ding is zeker, als ik ongelukkig naar stal kom, doe ik mijn paard daar absoluut geen plezier mee!
Verder zul je voor jezelf moeten kiezen wat het belangrijkst voor je is, ik denk dat het allerbelangrijkste is, dat je NOOIT uit schuldgevoel handeld, maar altijd eerlijk naar de situatie kijkt.
Heel veel succes met je beslissing, en overhaast het niet, ik had erg veel tijd nodig om aan het idee te moeten wennen Bono "kwijt te raken" en nog heb ik het er soms hartstikke moeilijk mee....

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:18

Denk goed na over wat je wil met je leven.
Tijdens je studentetijd heb je de tijd om daar over na te denken en met opties te experimenteren.
Ik persoonlijk zou me in m'n plannen niet tegen laten houden door m'n paard.
Paarden zijn leuk, maar vormen maar een beperkt deel van je leven.
Ze zorgen niet voor een bredere blik op je toekomst.
Op kamers gaan, en nieuwe dingen ondernemen doen dat wel.
Daarna kan je een betere keus maken in wat je echt wil.
Succes!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:55

iedereen die zelf hard moet werken voor het onderhoud van zijn/haar paard weet dat dat flink in de papieren kan lopen elke maand. Zelf kom ik ook uit een gemiddeld gezin, waar niet genoeg geld in omloop was om een eigen paard aan te schaffen laat staan onderhouden.
zo heb ik jaren lang op paarden/ponnies van andere gereden, klinkt misschien raar maar mijn mening is dat wanneer je niet rijkelijk bedeeld financieel ,en je wilt een paard/ponnie onderhouden, dat je daar een baan voor moet nemen, ik werk 40 uur per week hard om in iedergeval mijn paard te onderhouden en om extra dingen te kunnen doen bv vakanties leuke kleding etc.
wie wat wil moet er voor werken, wat te denken van je eigen huur elke maand, je eten, je paard etz.
ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om op latere leeftijd een paard aan te schaffen, want nu hoef ik (doordat ik een vaste baan heb) mij niet zo gauw zorgen te maken dat ik mijn paard niet kan onderhouden.
keuzes maken hoort bij het leven, ik kan mij geen leven zonder paarden meer voorstellen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:23

Kun je Nuala misschien ter beschikking in bruikleen? Die betaalt dan stalling, en jij kunt dan 4 jaar vooruit. Stel dat er ergens een soort manege is die huifkarrentochten doet, die haar in kunnen spannen? daar lijdt ze niets van, maar ze is wel fijn onder de pannen en er wordt iets mee gedaan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 18-12-02 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:24

Zou je vader niet een jaartje voor je paard willen zorgen?
Albert en ik hebben ook een jaar in het buitenland (Japan) gewoond en gewerkt en in die tijd zijn de paarden naar mijn ouders gegaan.
Dat ging zo goed dat ze er nu nog steeds staan en m´n vader ze s´morgens nog steeds verzorgd.
We wonen nu 6 km bij ze vandaan en deze regeling werkt perfect, maar dan moet je vader het natuurlijk wel willen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:47

germie"]
[quote="Renske20 schreef:
heb je profiel bekeken, als je geschiedenis doet omdat je voor journalistiek bent uitgeloot...ja is eigenlijk een slechte reden om aan eenopelding te beginnen'omdat je voor de andere opleiding bent uitgeloot'

stop met geschiedenis en probeer er opnieuw bij journalistiek tussen te komen!

en anders kan je toch op een andere school/ander niveau iets in die richting gaan doen?
als dat je aanspreekt zou ik er voor gaan!

Renske, je hebt zelf dan niet voor een keuze gestaan zoals deze.
Ik ben ook tig keer uitgeloot voor tandheelkunde.
Ben uiteindelijk afgestudeerd in iets wat ik nu nooit meer zou doen.
Je kunt geen 5 jaar werken en dan nog gaan studeren. Misschien kom je er namelijk nooit tussen. Na Belgie gaan was voor mij geen oplossing (was financieel niet haalbaar).
Dus de keuze om eerst studie af te maken vind ik niet verkeerd.
[/quote]

hmm ik heb inderdaad niet meegemaakt dat ik ben uitgeloot voor een studie, maar als je wordt uitgeloot, dan ga je toch niet aan een willekeurige andere studie beginnen 'om toch maar naar school te gaan'
lijkt me een beetje heel erg zonde van je schoolgeld, en je moeite&inzet, om te gaan studeren, ben je klaar met je studie doe je er nooit meer iets mee!

wat wel logisch is, wanneer je dus journalistiek wil gaan doen, en je wordt uitgeloot, dat je dan iets anders gaat doen, waar je toch met communicatie/schrijfvraardigheid of met een taal(nederlands of engels, altijd handig om die studie te hebben als je journalistiek wil gaan doen)
maar om dan iets totaal anders te gaan doen, wat je eigenijk niet echt leuk vind en waar je van weet dat je er niets meer mee gaat doen, nee dan is vrij stom/onlogisch!

kan je beter gaan werken, maar slimmer is het om dan dus een studie, of desnoods op MBO niveau en niet aan een HBO of universiteit, maar gewoon iets doen, als is het maar voor 1 jaar, wat wel te maken heeft met wat je eigenlijk echt wil gaan studeren!
en daarvoor hoef je echt niet naar een ander land of kilometers van huis te gaan studeren!zijn altijd wel mogelijkheden die redelijk dichtbij zijn, maar die keus moet ieder voor zichzelf maken!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 18:15

Bedankt voor de reacties

Ik heb al nagedacht om Nuala een tijd in bruikleen te geven, en die optie bevalt me eigenlijk wel, dus die hou ik zeker in m'n achterhoofd.

Mijn vader weigerd een autoverzekering op zijn naam te zetten, als ik dan een ongeluk veroorzaak, en iemand word invalide, dan ziet de verzekering een Chrysler 300M op zijn naam staan, en een Fiat Panda, en ik reed er toevallig in? Geloven ze nooit, en ik betaal de rest van mijn leven..

Ik heb Geschiedenis gekozen omdat het wel degelijk aansluit op Journalistiek, heel veel journalisten hebben Geschiedenis gestudeerd.
De opleiding zelf bevalt me ook wel, maar het hele naar school gaan niet hahaha Het valt me gewoon erg zwaar om na 2 jaar werken weer naar school te gaan. Hiervoor heb ik ook al communicatie gestudeerd, en dat vond ik dus wel afschuwelijk!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:16

Mijn auto verzekering staat ook gewoon op de naam van mijn pa.
Je mag een auto namelijk gewoon uitlenen aan iemand anders dus dat is geen probleem hoor....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 18:29

Je kent m'n vadet toch Knipoog Hij doet het écht niet!