Schimmel wit krijgen en behouden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Schimmel wit krijgen en behouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:19

Ik heb de Betadine shampoo nog niet voorbij zien komen. Dit werkt perfect voor witte beentjes dus misschien ook voor jou gele monster Haha!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:20

ja dat wilde ik net gaan zeggen. betadine shampooo!! daar wassen we al onze witte pony's mee. is goed voor de huid ook nog, wondjes worden er meteen mee schoongemaakt.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:43

Badedas werkt ook, die grote groene bus. Af en toe was ik hem daar mee, en ook voor de staart werkt het best goed! Eerst word je vieze paard groen, maar vervolgens als je alles uitspoelt wit Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:44

Hier nog een met een bonte die ik maar op 1 manier wit kan houden: door dagelijks de stal te mesten. Gewoon zorgen dat ie niet vies kán worden.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:26

Ik heb zelf ook een witte.
Ik was die van mij 1x per jaar.
Nou is het makkelijk, want ik rijd geen wedstrijden.
Verder zeg ik altijd een paard moet een paard kunnen zijn, het intresseerd mij dus ook totaal niet hoe geel of bruin hij is.
Als hij echt voor iets wit moet zijn, dan was ik hem met betadine shampoo.
Ik hou er ook niet van om je paard zo vaak te wassen.
Ik kan er ook niet tegen als die meisjes 1x per maand hun paard wassen.
Kan nooit goed zijn.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:30

cowboy magic

shine in Yellowout!

SUPER spul!!!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:31

Bedankt voor alle tips:D ik ga het zeker bijhouden vanaf nu. ik gebruikte zoiezo altijd al zo'n poetsblokje maar dat helpt niet super bij mijn knol.

ik heb ook wel eens wat gehoord over je paard gewoon te wassen met Biotex groen... wat is jullie ervaring hiermee?

Cowboy magic enzo.. wat is dat? waar kan je dat krijgen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:33

Volgens mij heb ik de enige schimmel die nooit vies is Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

De mijne zit nooit onder de mest/pis vlekken.

Nu moet ik zeggen dat ze super schoon is vroeger was het wel een varken.
Ik poest soms 5 minuten maar niet voor de viezigheid.

Iedereen denk dat ik me een ongeluk poets maar helaas is dat niet zo Clown

Meet mijn smerige poony Clown

Afbeelding

Weinig poetswerk dus! heerlijk Haha!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:56

typ maar in op google en dan komthet helemaal goed is te bestellen via het internet, wordt vaakvoor tinkers gebruikt voor de witte staarten en sokken.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:58

zn poestblok is echt geveldig tegen strontvlekken( zal bij een schimel ook wel:) heb een keer gelezen dat als je hem echt wit gewassen wil hebben moet je heb met betadine shappoo wassen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:34

binnenkort heb ik wedstrijd dus misschien idd eens bettadine shamppo proberen Lachen

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:55

Heb een bonte die precies uitmeet hoe hij met zijn witte delen in de troep kan gaan liggen (daar ik nooit iets vind op de bruine delen van haar lijf Clown )

Ik behandel het als volgt:
- Op stal een staldeken om (worden "alleen nog de benen, staart en soms de buik" vies)
- Benen was ik soms als het echt niet meer aan te zien is met Silvershampoo speicaal voor witte paarden(indien het weer het echt toelaat) en als het echt niet te doen is zo vuil met Betadine shampoo
- Staart was ik indien het echt niet anders meer kan eerst met Biotex en daarna met Silvershampoo en dan equistar
(zo vuil wordt ie echt dat dit nodig is)
- Voor het dagelijkse werk dus idd veel borstelen en heb toch wel redelijke resultaten met zo'n poetsblok

Ben ook geen groot fan van veel wassen

Gelukkig komt de zomer vacht periode er weer aan.....is toch makkelijker bij te houden dan die dikke winter haren

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:07

Haha! goeie tips zitten erbij, ga ze zeker onthouden voor de toekomst

mijn schimmel is nu gelukkig nog lekker grijs maar staat wel onder een regendeken met losse hals omdat het een 1ste klas smeerlap is Knipoog en het grijs al aardig bruin werd.

nu is ze tenminste haar eigen kleur en redelijk schoon (hoef nu tenminste geen opgedroogde mest van haar vacht af te schrobben, die zitten nu op de deken aangekoekt Tong uitsteken

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:17

hoe doen jullie het in de zomer? Mijne heeft nu een deken om en blijft zo redelijk schoon Lachen Doen jullie in de zomer een zomerdeken om in stal? (Hij gaat 's nachts op stal...)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:31

mijne blijft van de zomer ook onder de deken met hals staan

als het warmer word en ze gaat eronder staan te zweten dan krijgt ze een goed fijnmazige vliegendeken op met hals, dat scheelt ook ontzettend met vuil en zand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:43

Helpt enorm een vliegendeken ROFL
Afbeelding
Volgens mij heb ik een schimmel met indentiteitscrises Verdrietig De rest van de paarden rondom zijn zwart en ze past zich aan.

Maar ik werk dus ook het meest met een poetsblokje.Ze draagt ook een deken in de winter maar ze heeft altijd een zwarte nek en hoofd.Op stal presteert ze nog strontvlekken onder haar deken te krijgen.Echt het paard is een varken.
Ik heb nog een zwart paard ook,dat mest in één hoek van de stal ,stapt rond plassen heen.Maar de schimmel niet die gaat overal dwars door en hoe viezer hoe liever.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 19:54

bedank voor alle tips. Knipoog

nu heb ik een volgend probleem. tot nu toe hebben al te tips errug geholpen.. heb een dekentje op gedaan, flink gepoetst en heb de cowboy magic shine in yellow out. ben nu erg tevreden met hoe hij eruit ziet!

maar nu wordt het steeds warmer en vandaag was hij al lekker aan het zweten onder zijn zomerdeken Vork dus ja, wat nu? een vliegendeken zat ik inderdaad ook al aan te denken maar het lijkt me niet je van het. nog meer suggesties? Tong uitsteken