PrettyPony schreef:merrieveulen schreef:precies, hoewel in deze tijd van het jaar een hoop paarden dofjes worden, Faram heeft het elk jaar weer... zijn oude haar ziet er dan niet uit. knoflook werkt bloedzuiverend, maar een beetje azijn werkt hetzelfde en is niet giftig. ook bijv. rooibosthee helpt om het lichaam te schonen.
maar goed, een gezond paard glanst van zichzelf, daar hoef je niks extra voor te doen.
Lijkt me ook dat dat een beetje aan het weer ligt en in sommige gevallen aan de dikke vacht?
Of zit ik dan echt helemaal verkeerd
hihi natuurlijk, zowiezo in deze tijd van het jaar, dood haar (oude wintervacht) glanst nou eenmaal niet. sommige paarden blijven heel lang nog mooi, bij andere zie je het al veel eerder. het ene paard is het andere immers niet. paarden onder dekens glanzen vaak ook meer (zeker in wintervacht) omdat de deken het haar mooi plat houdt. er zijn een hoop factoren die invloed hebben op de vacht van een paard.

Hij is bruin van kleur maar als de zon erop schijnt is ie idd net goud. ( als ik foto's bekijk).
Werken super!