Lange manen ingevlochten op stal?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 01:40

Mij appie Juultje heeft ook een lange dikke bos manen. Ik ben nog aan het uitzoeken wat me het beste bevalt. In ieder geval met rijden is een hengstenvlecht nodig want anders zit je constant manen uit te trekken. Ook doordat ze nu een deken op heeft verdwijnen er manen. Een hengstenvlecht op stal gaat er redelijk vlot uit (ze zijn maar 50 cm).
Ze staat nu met lossen manen maar ze heeft heerlijk in de bak gerold en alles zit dus weer vol zand. Binnenkort wil ik ze eerst weer wassen (ze zijn dus wit, heeft een fries dus toch een voordeel) en daarna maar losse vlechten.

Marianne

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:59

goed idee!! Party!!
Laatst bijgewerkt door enid op 18-12-02 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:59

eigenlijk vlocht ik de friezen alleen in voor dat ik de volgende dag ergens naar toe ga ofzo maar ik denk dat ik het ook gewoon op stal ga doen dan hebben ze altijd krullen! *LOL* en het is veel makkelijker!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:29

Dankzij Regine vlecht ik Navy nu op diezelfde manier in. Hengstenvlechten blijven erg kort zitten, deze laat ik gerust 2/3 weken in.. Heel handig, scheeld ook wat ontklitwerk Tong uitsteken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:01

ik heb juist geleerd dat van vlechten ze lang worden, maar dun...
Tos vlecht ik nooit in, en hij heeft een supper dikke bos manen.
En langer hoeven ze niet te worden, zit ik er alleen maar meer mee in gevecht Haha!
in de klit zit het eigenlijk ook nooit...
ik haal er af en toe een zachte borstel over en het ziet er weer netjes uit...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:29

Ik vlecht Sheril dr manen alleen tijdens het werk voor de handigheid, maar niet op stal. Ik heb zelf altijd gehoord dat het voor mensenhaar slecht is continu met vlechten en elastiekjes in te lopen, dan zal dat voor paardenhaar ook wel zo zijn. Met antiklit blijft het netjes, en het groeit ook goed door, nu een cm of 10, 15 onder haar hals op de meeste plekken.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 08:37

Afbeelding
Angel, dun zijn haar manen zeker niet. dit si dan wle erg extreem de rest van onze tinkers heeft ze op vrij normale lengte (alhoewel er wel 2 aardig dicht in de buurt komen, maar die hebben gewoon geen krullen)

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 08:48

Wij vlechten de friezen ook als ze op stal staan, meestal een paar gewoone vlechten.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:37

Sharief had ook lange manen en een heel volle staart maar ik had de mazzel dat zijn haren niet zo snel in de klit gingen. Dat scheelt, verder zou ik niet weten wat je behalve antiklit en een vlecht zou kunnen doen.
Baby olie zorgt denk ik inderdaad wel voor veel zand en troep in de manen...