ikke schreef:Als paarden elkaar in 23 uur niet op kunnen voeden, lukt ze dat in 24 uur ook niet, dus dat is een redelijk onzinnig excuus. Jong geleerd is oud gedaan geldt ook voor paarden. Als je twee tot drie keer week een half uurtje neemt om ze stap voor stap vanalles te leren, dan hebben paarden nog 166,5 uur in die week over om elkaar op te voeden.............
probleem bij veel mensen die hun beestje menen op te voeden maken helaas te veel fouten in mijn ogen ,
ik heb al veel te vaak een "zelf opgevoed paard" flink onder zijn sodemieter moeten komen omdta het over je heen walst totaal geen respect heeft en gewoon een verwend mormel is , dat is mijn probleem met "ik voed hem zelf op"
ook het stukje geduld word bij dier aan huis en regelmatig even erbij pakken flink op de proef gesteld bij veel mensen ,
want ja, hij pikt het allemaal zo goed op , en het gaat allemaal zo goed...en ja hoor, daar hebben we weer een paard wat op zijn derde verjaardag uitgebreid ingereden is , ook al te vaak meegemaakt
en ja, ze hebben nog genoeg tijd met 2 3 keer in de weke even erbij pakken
maar waarom zou ik in vredesnaam ?
paard snapt het namelijk ook nog allemaal prima als ze het als veulen hebben geleerd en ze met vier weer echt in handen komen
als veulen geleerd is ook oud gedaan ,
en op de opfok is het niet zo dat ze vier jaar niet meer in handen komen, de hoefsmid, DA, normale controles, voeren etc etc etc
daar komen ze genoeg in handen
en 1 dingetje wat ik een beetje jammer vind ,
"beetje een onzinnig excuus" excuus? ik maak geen enkel excuus, ik geef mijn mening die door ervaring gevormd is ,