De waarheid over Jollybals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: De waarheid over Jollybals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:06

Urielle schreef:
Misschien heb ik een intelligent paard maar hij had bij de eerste binnen drie uur door hoe je hem kapot kreeg: men zette zijn hoef op de bal, pakt het handvat in de mond en begint te scheuren. De tweede leefde op zijn hoogst vijf minuten en toen ben ik gestopt. De wegwerkerspion werkte beter en was net zo leuk Haha!

ahaha blij dat die van mij aan een touw hangt Knipoog waar halen jullie die wegwerkerspionnen vandaan? pluk je gewoon van de weg of koop je hem? misschien leuk idee voor as

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:35

*uh* wij hebben ze van de weg geplukt in een melige bui Clown Tong uitsteken Cool

we hadden de jollybal bij de 3 jarige in de box gegooid, maar daar deed hij er niets mee, in de paddock loopt ie er vaak mee te spelen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:38

Mijn merrie doet er niks mee, alleen heel chagereinig naar kijken. De hond vind ze wel heel gaaf die gaat er achter aan rennen als je er een stootje tegen geeft.
Speelse paarden vinden het meestal wel leuk.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:26

meliza schreef:
Mijn schoonouders hebben er 1 Haha! en af en toe neem ik hem even mee naar huis.
Gooi hem dan in de bak,mijn paard pakt hem dan vast bij het handvat en slaat onze shet ermee.
Heb ook een hele grote flostouw en die vind ze ook geweldig.
Wissel het vaak af zodat het niet gewoon wordt en dus interessant blijft.

misschien een rare vraag, maar koop je zo'n groot flostouw voor honden? Ik zoek namelijk ook nog iets voor mijn ruin om mee te spelen, de merrie heeft daar niet altijd zin in

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:29

wij hadden ook ene flos touw, maar het is niet handig, als je die tijdens de regen in een moderige wei laat liggen Nagelbijten / Gniffelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:36

Ik heb zelf een jollybal voor mijn paard. Heb hem nu sinds donderdag (paard én bal Knipoog ) maar volgens mij heeft hij er nog geen minuut naar omgekeken.
Hij legt hem even opzij als het op zijn hooi ligt, of net op de plek waar hij wil gaan liggen, maar verder is het niet interessant. Raar, want het is wel een heel speelse ruin.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:37

Beste HONDEN-speeltje ooit Haha!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:40

Wij hebben ook 2 jollyballen in de wei liggen, in allebei hebben we een klein gaatje gesneden, en zo af en toe stoppen we er wat brokken in, nou ze vinden het geweldig in de wei!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:47

Ja dat heb ik ook. Heb de bal voor een shetlander. Heeft er 2 jaar niet naar om gekeken nu doen we er af en toe brokjes in en dat vind die wel erg leuk. iedere keer als die na het rijden die bal weer ziet even er naar toe om te kijken of er brokjes in zitten.

Wij doen er meer mee (voetballen) dan de pony.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:07

Ik wil er één gaan aanschaffen, Fuego is altijd speels en pakt alles wat los zit en gooit ermee in de lucht. Ben benieuwd Lachen.

Grappig al die verhalen hier.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:20

Bij het hengstenstation waar ik stage heb gelopen was 1 heeel speelse hengst. Die had er dus ook 1 *LOL*.
Was zo grappig om te zien, de hele dag was hij druk met dat ding.
In het begin toen ik daar liep hoorde ik af en toe van die geluiden dat ik dacht van what de hell is this, maar het was dus het paard die tegen de bal aan het aan trappen was, aan het rond slingeren was enz.
Ze hebben hoge stevige boxen, maar je vond de bal regelmatig voor de box, of in de box ernaast Tong uitsteken
Het was echt geweldig om te zien Haha!!

Voor mijn leasepony heb ik er ook ooit 1 gekocht, maar die heeft er nooit naar omgekeken Tong uitsteken

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:34

Ik heb een "neppe jolly bal" gehad om gewoon in zn stal te leggen. Was erg interessant toen ik er was, blijkbaar ook toen ik weg was, want de volgende dag wassie al kapot!
Ik ben ook aan het nadenken of ik een echte aan ga schaffen, misschien een 2e hands aangezien t na een paar dagen niet leuk meer is.
Heb nu een stevige colafles opgegangen in zn stal. Goedkoop en hij vind het "kraken" als ie r in bijt helemaal t einde!
Heb ook een skippy bal voor in de paddock. Die van mij slingert m in t rond, slaat zichzelf voor zn hoofd en schopt ertegenaan..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 07:59

Ik had ook zo'n bal in de wei liggen (was wel een grotere, denk dat het dan skippybal genoemd wordt?) en in het begin rolde hij hem echt voort met zn neus, was er mee aan het spelen,... daarna toonde hij er blijkbaar geen interesse meer in, dacht ik Haha! Op een dag kreeg ik van de boer van wie we de weide huren te horen dat ze toch altijd zoooo hard met die bal speelden, rondslingerden, weggooiden,... hij had dus nog succes Lachen Een paar dagen erna vond ik hem helemaal leeggelopen in de wei, dus ze hadden iets te enthousiast gespeeld. Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw(steviger) exemplaar.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:20

Wij hebben een jolly bal in de wei liggen en er wordt flink mee gespeeld!
Hij is nu na 1 jaar wel erg toe aan vervanging, maar ze gebruiken hem dagelijks...
Ik heb die met appelgeur maar of dat echt zo veel uitmaakt met die gewone rode weet ik eigenlijk niet Knipoog

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 16:26

Bedankt voor de reacties al. Sinds vandaag heb ik me een Jolly Apple aangeschaft. Het hooi vond ze interessanter, maar misschien krijgt ze de smaak later op de dag nog te pakken (letterlijk en figuurlijk Clown ).

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:29

ik heb ok een jolly bal bij de pony's liggen maar ze doen er volgens mij niks mee.
ik had hem toen ik hem net had even aan mijn hond gegeven(beagle) maar die beet binnen een minuut een hap uit het handvat.
de hond vond hem wel erg leuk misschien moet ik hem maar een hem geven.
misschien vinden de pony's het wel leuk als ik hem ophang. zal ik eens proberen.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:32

Ik heb een jollybal in stal liggen. Ik verzorg een 3 jarig druk speelspaardje, en speelt er wel mee Ja.
Ze houd m vaak vast in haar mond en dan slingert ze hem weg enzo. Hij is nog niet stuk, en ze is er best wild mee, dus volgens mij zijn ze best wel sterk. Ik leg m niet in de wei in verband met de sloot Knipoog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:37

Silence kijkt dus echt niet naar zulke soort dingen om.
Ik had hem voor kerst een Jollyball met liksteen gegeven. Hing er na 1,5 maand nog, nog nooit aangeraakt.
Ook met Likit likstenen doet hij totaal niks.

Volgens mij vermaakt ie zich zo best, heeft geen speeltjes nodig.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:28

Verafjord schreef:
meliza schreef:
Mijn schoonouders hebben er 1 Haha! en af en toe neem ik hem even mee naar huis.
Gooi hem dan in de bak,mijn paard pakt hem dan vast bij het handvat en slaat onze shet ermee.
Heb ook een hele grote flostouw en die vind ze ook geweldig.
Wissel het vaak af zodat het niet gewoon wordt en dus interessant blijft.

misschien een rare vraag, maar koop je zo'n groot flostouw voor honden? Ik zoek namelijk ook nog iets voor mijn ruin om mee te spelen, de merrie heeft daar niet altijd zin in

Heb hem bij de welkoop gekocht,geloof dat hij iets van 10 euro was.
En als hij erg vies is gooi ik hem in een bak met water en laat hem drogen.
Met vorst haal ik hem wel uit de bak,hij wordt dan keihard en dat is dan niet zo leuk als ze ermee rond zwaait.

sarah27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:13

Bij ons op stal ligt er ook een in de paddock, geen van de paarden doet er wat mee.
Er loopt wel altijd een jack russel mee te slepen en te spelen, maar dat is de enige die er wat mee doet Haha! en de bal is bijna net zo groot als het hondje.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:31

Musetta schreef:
Wat is nu de waarheid over Jollyballs? Clown

Had er één een jaarlang in de paddock liggen voor de paarden. Niet naar omkijken!
Sinds een paar weken speelt de hengst er geregelt mee, en nu issie kwijt Boos!
In de sloot gewaaid waarschijnlijk..

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:37

Wij hadden een goedkopere versie, die was binnen een dag stuk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:44

Ik heb er één en heb deze toen mijn paard nog bij een pensionstalling stond in de stal gehangen maar hij deed er niets mee. Sinds ze aan huis staan heb ik de bal in de paddock liggen. Mijn shet heeft er 1 dag naar omgekeken maar mijn Haflinger vind er nog steeds niets aan.
Nu speelt mijn Rottweiler er mee, die vind hem helemaal geweldig!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:48

Geen van de hengsten bij mij doet er wat mee. Boos!
Een van de merries wordt woest zodra ze dat ding maar ziet en mept
em standaard weer terug in de hengsten wei Vork

Maar de hond (net zoals hier boven) vindt em GEWELDIG Haha!

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:00

ik heb er ooit een voor mijn paard gekocht, maar de hond heeft hem gejat en wil hem niet meer terug geven hahaha...