Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik vond het alleen te lang duren.
mijn paard poept in de hoek,dus das al makkelijk. Ik gooi eerst al het schone vlas met een gewone hooivrk op een hoop. daarna schep ik schep voor schep de rest van wat er nog ligt, en dan steeds zeven. vlas valt erdoor, drollen blijven in de zeef. ideeaal. daarna plasplek opscheppen en klaar is kees! het kost met denk ik 20 minutjes per dag, en dan blijft er ook geen drol liggen. De zeef is gemaakt van 4 latjes en en stuk kippengaas van ongeveer 1 meter bij 0,5 meter. zo doen veel mensen bij ons op stal het. makkelijker dan zo'n vork waar idd alles doorheen valt.
denk ik dat ik nu heel moeilijk denk

PollyB schreef:5 pakken ? Ik stond bij 3 pakken al tot mijn enkels erin. Heb er dus 3 pakken ingelegt.

Nicole85 schreef:Morris, ik vind vlas of wat jij hebt ook niet handig als ze gehele dag op stal staan
Die van mij pureert alles door elkaar en dan wordt vlas erg duur!
Maar nu is het ideaal. Minder mestafval, snel klaar met mesten etc

Morris schreef:Mijn paard staat zo'n 18 uur op stal. Het is een merrie, die best overal plast en mest en er vervolgens ook nog door heen walst.
Dus echt handig is het niet, vind ik.
Nu moet ik erbij zeggen, dat het hier om strovezel (gehakseld stro) gaat en niet om vlas.

. runningkawa schreef:Handigheid krijgen met die riek
Na een tijdje lukt het wel om de vlas te laten vallen maar de drollen niet
. Ik ben er al wat handiger mee
.