russel schreef:TS ik denk dat je een droom hebt die nog geen werkelijkheid kan worden, een paard/pony kost altijd meer dan je denkt en je hebt wel een heel klein budget. Vergeet niet dat een nieuw paard ook heel moeilijk kan zijn en dat je wellicht wel een tijd ondersteuning nodig hebt om hem op een plezierige manier te kunnen rijden en lessen is niet goedkoop. Als je iemand kan vinden die je voor 10 euro wil laten lessen, heb je ontzettend veel mazzel en dan ben je toch al 40 euro per maand kwijt. Ga niet denken dat je zonder les kan, dat kan niemand. Als je een haflinger koopt, kan je ook een eigenwijze kopen, doet niets af aan zijn lieve karakter, maar ponies zijn gewoon vaker sterk en eigenwijzer dan een paard.
Ik denk dat je het te rooskleurig bekijkt.
Wat betreft dekens, als je paard buiten blijft, zal hij een flinke wintervacht ontwikkelen en dan idd moet je na het rijden zorgen dat hij genoeg op kan drogen zodat hij niet kou vat, ik persoonlijk vind dat je hem dan heel goed droog moet wrijven, de hals en de rug en dan zou je hem even in de schuilschuur kunnen zetten met wat hooi en hem dan na een uur of 2 weer buiten, maar dat hangt van het weer af, een koude gure wind is funest, maar ik denk dat je dan niet gaat rijden als het zulk weer is.
k heb al les hoor 
hoeveel betaal jij dan per maand?