Kan dit zo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Kan dit zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:24

Ik heb nu een tijdelijke loge, ook voor een maand, dat betekend wel twee keer wennen, maar als het niet anders kan is dat wel een goede tussenoplossing. Ik ken genoeg paarden die altijd maar een uitloop van 10 bij 5 hebben in 15 bij 15 kunnen ze geen rengalop uitproberen, maar als ze lekker de hele dag kunnen rond scharrelen en ze kan een keer per dag los in de bak bij de buren even uitrazen, dan moet dat voor een maand goed kunnen.
Let wel ik ben ook een voorstander van op de wei en met andere paarden, maar soms kan het even niet anders.

Proficiat met je paardje, heb je foto's?

xhoneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:25

wat leuk! heb je foto's?

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 12:30

Ik heb wel foto's, maar ik ga ze nog niet plaatsen aangezien ze nog niet van mij is en ik niet weet of de eigenaar het goed vind als ik foto's plaats...

Als ik haar gewoon 1x per dag losgooi/rijd in de bak bij de buren, dan is dit wel genoeg?
En een stal van ruim 4x4 ofzo, weet nog niet hoe groot ik hem precies wil is ook wel groot genoeg?

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:43

Voor die paar weken kan het geen kwaad hoor! Lachen
Als de merrie de hele dag lekker rond kan wandelen en je gooit haar 1x per dag los of je rijd haar dan is dit inderdaad wel voldoende.
Het is maar een tijdelijke oplossing en ik zou het paard hier zeker niet voor laten staan!
Een stal van 4x4 is zeker ruim voldoende als het alleen voor de nacht (of een deel van de dag) is, lekker buiten laten lopen in je 15x15 gedeelte is natuurlijk het lekkerst voor het paard (wat trouwens ook niet zeker is, want niet elk paard vind hetzelfde fijn!)

Ik hoop dat ik je mag feliciteren met een geweldige aanwinst (aangezien de koop nog niet rond is)!!

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 12:56

Ik hoop het ook, ze wordt binnenkort gekeurd dus hopen dat ze goed gekeurd wordt! Maar daar heb ik wel vertrouwen in!:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:08

Het zal een beetje aan het karakter van het paard liggen , en wat he dier nu gewend is. Als ze bij de huidige eigenaar een ruime wei ter beschikking heeft waar ze de hele dag kan grazen samen met andere paarden , en ze gaat daar vandaan ineens naar een klein longeercirkeltje waar ze binnen een dag al het gras op heeft en geen maatjes heeft , niet even lekker kan bokken en vliegen dan kan dat nogal wat onrust geven. Alles is toch al zo anders en dat dier weet ook niet dat het maar tijdelijk is dus die kan er best heel erg onrustig van worden.

Terwijl een ander eens om zich heen kijkt en het vervolgens wel prima vindt allemaal.

Dus een beetje spannend zou ik het zelf wel vinden , zeker met een paard dat je eigenlijk nog helemaal niet kent Knipoog

Ik zou wel absolute zekerheid willen hebben dat het ECHT maar voor tijdelijk is. Weet je zeker dat je een maand later die plek op de pensionstal hebt ? Dat er niet ineens iemand anders staat (familie van stalhouder of iemand die daar al staat ofzo...) of dat degene die weg zou gaan zich toch maar bedenkt en blijft ? Je weet immers nooit ! Dan kun je geen kant op en sta je daar met dat paard in je achtertuin...

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:14

Ja, ik kan zéker terecht bij die pensionstal een maand later!
En als dat om een of andere reden niet meer kunnen (terwijl we de stal al besproken hebben) dan kan ik áltijd nog terecht bij een andere stal.
Maar de eigenaar heeft beloofd dat wanneer de stal vrij komt wij er in mogen.
Mijn ouders kennen hem goed, dus ik ga ervanuit dat ze daar terecht kan!
Het is dus idd echt maar voor tijdelijk.
Dat degene blijft is niet mogelijk, degene die weggaat bij de pensionstal gaat immers naar de andere kant van het land verhuizen. Vork En ze zijn daar nu een nieuwe pensionstal aan het bouwen, waar we dus ook áltijd terecht kunnen, maar daar kun je ook pas vanaf juli terecht!

Of ze nu hele dagen op de wei staat weet ik niet, zou ik even moeten vragen. Knipoog
Zaterdag ga ik er weer heen, dus dan zal ik mijn vragen daar wel over stellen! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:45

Ik bedoel : voor een stalpaard dat al erg op zichzelf gehouden wordt en in de winter op stal staat , is zo'n stalletje met uitloop van 15 meter in het rond natuurlijk al heerlijk.

Maar ben je gewend om met een leuke kudde dag en nacht op 3 hectare te staan , dan ben je er niet zo blij mee Knipoog

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:08

pmarena schreef:
Ik bedoel : voor een stalpaard dat al erg op zichzelf gehouden wordt en in de winter op stal staat , is zo'n stalletje met uitloop van 15 meter in het rond natuurlijk al heerlijk.

Maar ben je gewend om met een leuke kudde dag en nacht op 3 hectare te staan , dan ben je er niet zo blij mee Knipoog

Ja, ik snap m. Sigaar
Maar dat weet ik dus niet. Koe
Maar na 1 maand komt ze iig weer terug op een grote weide te staan met andere paarden, dus dan kan ze die rottige tijd in dat kleine weitje weer vergeten. Vork