Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ladylay schreef:staat ook in de wet, dat het niet meer dan een bepaald aantal procent omhoog mag gaan per jaar. en dan nog de regels er om heen.

bonheur90 schreef:het klopt dat alles duurder is geworden.
normaal gesproken hoort er 2 maanden tussen de brief en de verhoging te zitten
Irma1 schreef:Ik begrijp van mijn stalhouder dat de prijs per ton vergeleken met een jaar geleden verdubbeld is; dat ligt aan de slechte zomer van vorig jaar, waardoor het graan niet wilde groeien, en de komst van bio-installaties die veel stro vragen. Wel vertelde hij dat er dit jaar zoveel graan is ingezaaid dat op een gegeven moment het zaad gewoon op was, dus de stroprijzen zouden recht moeten gaan trekken.
Volgens mij zijn alle stallen in rap tempo duurder geworden om de stijgende kosten te dekken.

jesito schreef:Ik vind wel dat de staleigenaresse de brief eerder had moeten geven.
Jij zegt dat je de brief op 27 maart kreeg en 1 april gaat het al omhoog.
Er zijn ook mensen die het dan moeilijker kunnen betalen en die kunnen dan geen kant meer op of andere redenen.
Ik vind dat het ook minimaal een maand van te voren aangegeven moet worden.
Verder zijn deze verhogingen heel normaal en nee erg veel is er niet geregeld waar je je op kan verhalen.

Oh, ik was idd die dingen ook nog vergeten.
z0rr0 schreef:15 euro maar?
dat is echt weinig hoor.
overal stijgen de prijzen door dat alles gewoon duurder word