IJslandse beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:00

runningkawa schreef:
Hij kan wel helemaal open, dus veel verder dan op het plaatje.
.

Woops is dacht dus dat ie niet helemaal open kon, het is dus wel een veilige optie.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:09

Cody schreef:
Ja en daarom zou ik juist niet snel voor een beugel met elastiek kiezen.
Paard maakt een rare sprong, elastiek schiet los en dan ben je je beugel kwijt, en kunt hem ook niet even snel meer met je voet oppakken.

Zo snel schiet die elastiek nu ook weer niet los, dan zouden mensen die voortdurend met hun voeten in de stijgbeugels "flapperen" (te lange beugelriemen) de hele tijd elastiekjes mogen zoeken/vervangen.
Bovendien is dit een fabeltje. Als je je beugel niet kan aanhouden zonder dat elastiek, dan is er naar mijn mening iets mis met de manier waarop je je voet in de beugel zitten hebt. Helemaal tegen de buitenkant geleund dan. Geloof me vrij, als je een normale zit hebt en je benen aansluit, raak je die beugel niet kwijt als het elastiek eraf is. Heb je het al eens geprobeerd trouwens? Dan merk je dat wel hoor. (Is dus geen persoonlijke kritiek op jou, het is gewoon een foute gedachte die veel mensen hebben over die elastiekbeugels)
Als ik een elastiek verlies doordat de stijgbeugel van mijn oom er is blijven inhaken (zijn paard is wat groter, dus als we naast elkaar rijden hangen de beugels wel eens ineen) kan ik toch rustig doorrijden zonder opeens mijn beugel de hele tijd te verliezen hoor. En als ik door de elastieken heen ben (nee hoor ik donder er zo vaak niet van af, maar die dingen moeten af en toe vervangen worden omdat ze verduren) en ff geen zin heb om er geld aan te geven, rijd ik ook rustig zonder, helemaal geen probleem.

(Eigenlijk ben ik toch wel gek dat ik geld in die elastieken blijf steken, zonder gaat evengoed )

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 18:40

leentje schreef:
Zo snel schiet die elastiek nu ook weer niet los, dan zouden mensen die voortdurend met hun voeten in de stijgbeugels "flapperen" (te lange beugelriemen) de hele tijd elastiekjes mogen zoeken/vervangen.
Bovendien is dit een fabeltje. Als je je beugel niet kan aanhouden zonder dat elastiek, dan is er naar mijn mening iets mis met de manier waarop je je voet in de beugel zitten hebt. Helemaal tegen de buitenkant geleund dan. Geloof me vrij, als je een normale zit hebt en je benen aansluit, raak je die beugel niet kwijt als het elastiek eraf is.

Ik bedoel dus juist als je paard een gekke sprong maakt, of bokt. Dan is het wel fijn om steun aan de beugels te hebben. Je kunt nou eenmaal niet altijd je voeten netjes houden als je paard idioot doet, ik heb het dus ook niet over losschieten van het elastiek tijdens het gewone rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:20

Dat lijkt me idd ook wat moeilijk Cody , als je op een rondspringend paard je beugel verliest dan zal het best wel moeilijker zijn om je voet er weer in te krijgen als het elastiek weggeschoten is....zeker in een beetje een rotsituatie als het paard raar blijft doen , dan is het toch wel fijn om weer rap je beugel terug te hebben om de rest uit te zitten Haha!
Lijkt mij wel logisch Lachen