Wat kan je voor deze stal vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: Wat kan je voor deze stal vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:57

friesiszwart schreef:
het valt mij op wat mensen denken te moeten betalen. Eenvoudiger is een berekening te maken wat een eventueel paard verbruikt (bij ons op stal per paard gemiddeld per dag: 3/4 baal stro, 6 plakken hooi en ... bix/muesli/haver/peen etc.) dit kost .... verder een bedrag voor onderhoud en stal. Dan heb je eer eerlijk bedrag om aan een pernsionklant te vragen. Als nou we vragen 200,00 euro en dan blijkt dat je zelf geld moet toeleggen???

Ook mee eens!

En dan kijk ik zelf nog naar de kwaliteit van de rijbaan/paddock (kan je er altijd rijden, ook met slecht weer of wordt het dan een zwembad?). Indien er goede bodems liggen ben ik bereid wat meer te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:03

Niet meer dan €150 Knipoog ik betaal 210 voor

2 binnenbakken 20x40 25x60
2 buitenbakken 20x60 60x100
ruime stallen
wordt voor je uitgemest
weiland waar de paarden hele dag inkunnen
stapmolen
5 wasplaatsen met warm en koud water
2 solariums
ruime zadelkast
2x per dag biks
2x per dag mais
2x per dag kuil/hooi
wormkuur elke 2 maanden

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:20

@Yvank_ : Daar betaal je hier in het westen van het land rustig €350 voor. Noord Holland is verschrikkelijk duur. Ik denk bij de mogelijkheden die de TS biedt toch al gauw aan €200 a €250.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:22

Kaka schreef:
@Yvank_ : Daar betaal je hier in het westen van het land rustig €350 voor. Noord Holland is verschrikkelijk duur. Ik denk bij de mogelijkheden die de TS biedt toch al gauw aan €200 a €250.

oke maar ik zou dat er niet voor over hebben Knipoog omdat je hier prachtige uitrijmogelijkheden hebt etc en het veel goedkoper is vraag ik me toch af waarom het daar zo duur is Nagelbijten / Gniffelen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:39

Mijn €150 is gebasseerd op de pensionstal van mijn instructrice. Daar vragen ze kale huur van €85 voor een box van 3x3,5m met minimaal 7 uur per dag uitloop in paddock vanuit de stal en ongeveer 3 uur weidegang in de zomer. De rest van de kosten zijn puur de kosten van strooisel, brokken en hooi. En die verschillen dus per paard.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:58

Bij ons in de buurt(vlak bij amsterdam, uitrijmogelijkheden naar het twiske) betaal je zo 300 euro hoor!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:42

ik zou er niks voor willen geven, wil mijn paarden er niet hebben, geen weide en geen kuddeverband, geen stro in de stal, wil zelf kunnen mesten en wil ook minimaal de hele dag door hooi in de stal en niet 3 keer per dag een beetje. Maar ik ben ook een zeikerd wat dat betreft..

Heb voor stallen met deze faciliteiten in omgeving Amsterdam/Aalsmeer/Leiden altijd tussen de 120 tot 140 euro per maand betaald (1 uitzondering), maar daar zat wel weidegang bij in kuddes en stro in de stallen.

Op 1 stal (kleinschalig) heb ik 260 euro betaald (3,5x4,5 stal), maar ben ik niet lang gebleven ivm het niet eens zijn met het voerbeleid. Paard (koudbloed pony, ex hoefbevangen) kreeg 3 kilo sportbrok per dag verdeeld over 2 voerbeurten en 2 keer een ini mini plukje kuil per dag. Kortom veel te veel krachtvoer en veel te weinig en ook nog eens nat en zuur ruwvoer. Hier zat een kleine binnenban en een grote buitenbak bij, paddock en weidegang, spuitplaats met warm en koud water, 2 zadelkasten, kantine met frisdrankautomaat, weidegang, stro en goede uitrijmogelijkheden, zelf mesten. Mogelijkheid tot stallen van hengst, aan woonhuis.

Daarna 120 euro pony, 140 euro paard
Kleinschalig, zeer grote stal (4x4 pony en 4x6 paard) met stro, weidegang in kuddeverband, naar keuze 24/7 of alleen overdag, binnenbak, zelf mesten zelf voer kopen en klaarzetten, onbeperkt hooi, goede uitrijmogelijkheden, mogelijkheid tot stallen van hengst, merrieboxen aanwezig, aan woonhuis

140 euro
grote stallen (3,5x5) met stro, buitenbak, spuitplaats met koud water, weidegang, zelf mesten, zelf voer kopen en klaarzetten, onbeperkt hooi, mega goede uitrijmogelijkheden, vlak bij het amsterdamse bos (10 trailer minuten), in de zomer 24/7 weidegang in kuddeverband, mogelijkheid tot stallen van hengsten en ook weidegang voor hengsten, merrieboxen aanwezig, aan woonhuis

Nu sta ik zomers en winters op de 24/7 weidegang met schuilgelegenheid en wil eigenlijk niet meer terug naar een stalling.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:36

cindybijl schreef:
Hoi maris: waar in wognum is dat? ik woon namelijk ook in (gemeente) wognum en ben wel zeer benieuwd! haha

Ik ben ook wel benieuwd waar het is, ik zie in je profiel een aantal bekende stallen...

Maar ik sta in Oostwoud en betaal 190 euro. Voor knappe buitenbak en full service (dus voeren en mesten wordt gedaan). Maar mijn paard staat ook 24 uur per dag buiten en gaat alleen een nacht op stal als het echt hondeweer is. Verder dus in de bak met schuilstal. Lekker in klein kuddeverband en ik zou ook niet anders willen. Straks lekker overdag op de weide en ´s nachts in de bak. De hele dag door hooi, kuilgras of gras. En stapmolen vind ik dus niet nodig, dat doet ie zelf wel lekker bewegen.

Maar je weet toch wel wat prijzen uit de omgeving? Je weet wat ze bij Oliver vragen (voor de komst van de binnenbak en andere stallen in de buurt, het varieert een beetje tussen 140 en 220 per maand, afhankelijk van de faciliteiten.)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:42

Ik betaal betaal €150 voor:

Buitenbak met verlichting
Longeercirkel
Dagelijks weidegang, ook in de regen (als het niet te erg word) als je wil in de avond de stal in.
Elke dag word de poep eruit gehaald, en om de 3 a 4 dagen word alles er uit gehaald weer volledig fris (stro, ziet er meestal goed uit, kan wel eens een dagje overgeslagen worden in verband met de verbouwing momenteel)
3 keer kuil of hooi
ze krijgen ook wel eens appels of wortels.
S'winters winterwortels.
Het is in de polder dus je kan heerlijk buitenrijden.
Je kan je paardje afspoelen.
je mag zelf weten wanneer je komt, ookal is het midden in de nacht.

het is in zeeland. Ik heb het dan best goedkoop Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:44

Hier krijg je voor 150 euro ook zo'n plek. Dus tussen de 150 en 200 euro is een reeeel bedrag Lachen

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:50

Ik ben erg benieuwd waar deze stal is? Bloos

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:56

Hier in Amersfoort zijn 2 maneges waar je 330 en 315 euro p/m betaald ZONDER wei. Het is zo ontzettend regio afhankelijk.
Hoe noordelijker/zuidelijker je gaat hoe goedkoper, net als met onroerend goed. Knipoog En wanneer je in de randstad zit... Tja dan is het weten waar je het zoeken moet. Lachen
Ik denk dat voor de stal waar jij het over hebt 185 euro tot 200 mogelijk is, er wordt tenslotte voor je uitgemest.. Lachen

Groetjes

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:57

[quote="Teuntje111"]ik zou er niks voor willen geven, wil mijn paarden er niet hebben, geen weide en geen kuddeverband, geen stro in de stal, wil zelf kunnen mesten en wil ook minimaal de hele dag door hooi in de stal en niet 3 keer per dag een beetje. Maar ik ben ook een zeikerd wat dat betreft..

Je bent geen zeikerd, hier precies hetzelfde Vork
Uitrijmogelijkheden zijn ook niet echt goed dus, geen bos.

Klinkt allemaal erg goed voor de ruiter, maar voor de paarden minder. Ik zou er dus geen geld aan uitgeven, mijn paard zou ik er niet neerzetten

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:12

ik zou gewoon eeens kijken wat je collega's te bieden hebben en wat die vragen en aan de hand daarvan je prijs bepalen en daarbij natuurlijk een kosten calculatie maken

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:12

Ik zou inderdaad eerst een kijken hoeveel JIJ
per maand kwijt bent per paard en natuurlijk je personeel.
Aan de hand daarvan zou ik een prijs bepalen.

Hier in brabant betaal ik 185 voor een pony
in vol pension.

binnebak, buitenbak, pony word buiten gezet en
weer binnengezet, stal word voor me uitgemest,
goede uitrij mogelijkheden en inclusief voer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:39

Ik betaal nu voor mijn paard 160 euro

Inc 1 binnenbak 20x60
1 binnenbak 20x50 waar ook gelongeerd los gegooid mag worden
1 buitenbak 20x60
stallen minimaal 2.5x3 maximaal 4x4
dagelijks hele dag weidegang
zomers mogelijkheid tot 24 uur
automatische drinkbakken op de wei
onbeperkt hooi/kuil en stro
inc voeren

exl brok mesten en binnen en buiten zetten. Brok dien je zelf te kopen. En binnen en buiten zetten en mesten kun je ook laten doen tegen een klein prijsje maar onderling is heel veel te regelen.
Ik zou voor deze stalling dan ook niet meer betalen als 200 euro.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:27

Felicity, voor zo'n stalling betaal je bij ons (zuid-oost Frieland en omstreken) toch wel tussen de 190 en 230 euro per maand... Vooral dat ' winters ook weidegang is bij ons zeldzaam in combinatie met binnenbak...

Voor de stalling in dit topic zou ik ook inderdaad kijken naar wat de paarden je kosten. Dan is het afhankelijk van of het voor de liefhebberij is of je er aan wilt verdienen wat je er nog bovenop doet. Je moet er nooit verlies op draaien, tenzij je het doen om gezelschap voor jezelf en je paard te hebben, dan kun je het evt. goedkoper doen.
Vergis je niet in het werk wat je er van hebt. Een pensionstal is geen vetpot als je er van afhankelijk bent voor je inkomen en er ook je vaste lasten mee moet kunnen dekken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:18

Yvank_ schreef:
Niet meer dan €150 Knipoog ik betaal 210 voor

2 binnenbakken 20x40 25x60
2 buitenbakken 20x60 60x100
ruime stallen
wordt voor je uitgemest
weiland waar de paarden hele dag inkunnen
stapmolen
5 wasplaatsen met warm en koud water
2 solariums
ruime zadelkast
2x per dag biks
2x per dag mais
2x per dag kuil/hooi
wormkuur elke 2 maanden

Daarvoor vind je hier hoogstens een stukje land.

Ik gok zo'n €250.-

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:23

Ik zou niet meer dan 150 euro betalen. Geen weide en dat is echt een must-have voor mij.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:25

Ik zou er 200 tot 250 euro voor betalen, want dat kost het hier in de buurt nu eenmaal, goedkoper krijg je het niet...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:02

Wij betalen 180 euro per maand voor een buitenbak, longeerbak en losgooibakken (2) er zijn ook ruime weilanden.
Het is een kleine stal, de stallen zijn vrij ruim en de prijs die wij betalen is inclusief alles.

Ik vind het wel een redelijke prijs, bij mij in de buurt zijn er maar weinig stallen waar ze een binnenbak hebben. Op zich best jammer, ik mis het weleens om weer eens een keer lekker binnen te rijden. Maar het is niet anders.....

De prijs voor een stal verschilt per regio, inderdaad. Ik denk dat voor zo'n stal die jij beschrijft je rond de 200 kunt vragen (afhankelijk van de locatie) en het is wel jammer dat er geen weide bij zitten. Ik zelf zou mijn pony niet zo snel ergens neerzetten waar geen weilanden bij zitten.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:03

Ik vind de prijzen érg hoog... Ik heb hier een shetlander en daar betaal ik 50 euro voor in de maand, pony's kosten 125 en paarden 150.. En dan is er een buitenbak, grote weilanden, stal word uitgemest er word gevoerd incl. hooi en stro krachtvoer is wel voor eigen rekening.. Dekens worden gewisseld en evt. zalfjes/medicijnen worden ook gewoon geregeld.. Ik denk dat prijzen zoiezo erg verschillen want wij hebben hier in friesland geloof ik over het algemeen redelijk lage stallingsprijzen.. Knipoog

ik zou niet meer dan 150/200 euro willen betalen..

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:35

lars schreef:
ik zou gewoon eeens kijken wat je collega's te bieden hebben en wat die vragen en aan de hand daarvan je prijs bepalen en daarbij natuurlijk een kosten calculatie maken

Voor zover ik het aanbod in de omgeving ken, is het maximum toch wel 200 euro.
Er zijn er diverse in deze regio die hetzelfde aanbieden (qua accomodatie) voor minder dan 200 euro. Tong uitsteken

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:43

ik geloof dat mijn ouders snel 260 euro betalen..
binnen en buiten bak met verlichting,
paddock met verlichting,
stapmolen.. (wel borg betalen weet niet hoeveel..
halve minuut stappen en je bent in't bos,
en dan heb je heeeeel veel kilometers om te rijden!
elke dag drollen uit de boks gehaald,
1x in de week nieuw vlas,
3x per dag brok/mueslie
3x per dag voordroog/hooi
weiland (zolang het weer een beetje redelijk is)
binnenkort kleine paddockjes waar je je paard in los kan gooien en lekker kan laten staan..
en verder weet ik het niet meer.. Tong uitsteken