De hele dag op stal ? > Zielig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: De hele dag op stal ? > Zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:40

Al ben ik nog zo ziek mijn paarden gaan boven alles. Knipoog
Dus ga er gewoon ff heen en leg wat te eten neer voor ze.

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:41

Welshcobfan schreef:
Als je genoeg hooi neerkwakt waar ze makkelijk 2 dagen mee kunnen doen,zie ik het probleem niet zo Verward

Op stal... sja ze kunnen moeilijk zichzelf voeren. Ik had allang een vriendin gebeld of mijn ouders gevraagd!

als je er genoeg neer gooid niet nee, zo ongeveer een hele baal hooi voor 2,3 shetjes moet wel kunnen ja..
maar vind het nogal makelijk om je er zo vanaf te helpen.. maargoed voor een keertje..
die shetjes hebben ook aandacht nodig, en kun je niet zomaar aan hun lot over laten

vuurneon

als ik te ziek ben om te voeren (zoals nu Boos! ) vraag ik mijn vriend. Als hij niet kan mag ik altijd even mijn ouders lief aankijken of zij het voor een keer willen doen (als mijn vriendinnen ook niet kunnen).

Mocht niemand kunnen, dan zal ik er strompelend heen gaan Clown Gelukkig hoeft dat niet en is de vervanging qua voeren goed geregeld nu Lachen

Anoniem

Nouja, we kennen de situatie niet he mensen? Mss heeft ze een ziekte waardoor ze echt niet kan en dus echt in bed moet blijven. Maar bij een griepje/verkoudheid zou ik me er gewoon heen slepen. Die pony's rekenen tenslotte op je.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:42

Niemand wil er naar toe , en ik kan nu echt niet fietsen.
Maar ander ga ik morgen heel vroeg, als ik dan weer zelf kan lopen .. !!
Maar normaal krijgen ze elke dag eten , heel soms niet , maar dan krijgen ze genoeg gras binnen.
Ik kom meestal elke dag maar soms gaat het gewoon niet , maar ze zijn echt niet mager ofzo en ze missen ook niks , maar ik kan nu echt niet naar ze toe.
Ik ga nu weer liggen , dus ik hoop dat ze zich een beetje vermaken en ik bel nog wel even iemand om het hun te vragen !!
Maar op zich , het is niet leuk voor ze, maar ze gaan er toch niet dood aan ?
En er licht trouwens een ENORM dikke laag stro , als ze echt niks te doen hebben knabbelen ze daar toch aan.
Oja , en trouwens ik denk niet dat ze zicht echt vervelen , ze staan samen.!!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:43

Joto schreef:
Ik neem aan dan dat de eigenaar, als hij op vakantie is, jou heeft gevraagd om te voeren???

Stap ff op je fiets o.i.d. Verkom je hier weer een reltopic

Ja idd , ik sluit me hier helemaal bij aan! Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:43

33Bonita33 schreef:
Welshcobfan schreef:
Als je genoeg hooi neerkwakt waar ze makkelijk 2 dagen mee kunnen doen,zie ik het probleem niet zo Verward

Op stal... sja ze kunnen moeilijk zichzelf voeren. Ik had allang een vriendin gebeld of mijn ouders gevraagd!

als je er genoeg neer gooid niet nee, zo ongeveer een hele baal hooi voor 2,3 shetjes moet wel kunnen ja..
maar vind het nogal makelijk om je er zo vanaf te helpen.. maargoed voor een keertje..
die shetjes hebben ook aandacht nodig, en kun je niet zomaar aan hun lot over laten

Voor een keer is het geen probleem Lachen Als je een hele baal neerkwakt, redden ze zich wel voor een extra dag Lachen een dag zonder aandacht overleven ze ook wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:44

Als ze teveel stro eten is er kans op koliek, daar zou ik dus niet gerust op zijn. Maar shetjes zijn best taai over het algemeen. En vermaken zullen ze zich vast ook niet hoor

Er moet trouwens echt iemand even kijken. Wat als eentje zich vannacht of vandaag heeft vastgerold? Ze zijn het tenslotte niet gewend om op stal te zijn. Grote kans dat hij dan nu nog vastligt...

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:44

Vind ik ook , ze gaan niet dood en ik zorg dat en morgen iemand of ik zelf is .!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:44

Ik zou trouwens woest zijn als eigenaar als ik erachter kom dat mijn bijrijdster mijn pony helemaal aan zijn lot had overgelaten!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:45

En toch hebben ze eten nodig! Al staan ze samen, en ligt er stro. Hooi is nou eenmaal een dagelijkse noodzaak. Dus kijk je ouders even lief aan en zorg voor je shetjes. Knipoog

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:46

Welshcobfan schreef:

die shetjes hebben ook aandacht nodig, en kun je niet zomaar aan hun lot over laten[/quote]

Voor een keer is het geen probleem Lachen Als je een hele baal neerkwakt, redden ze zich wel voor een extra dag Lachen een dag zonder aandacht overleven ze ook wel Haha![/quote]

jaa nooit aandacht krijgen overleven ze ook wel..
maar of het zo leuk is voor het beesje zelf.. maargoed, ik zou toch echt proberen om er iemand heen te sturen..
een van je ouders tantes ooms vrienden vriendinnen kennis er moet toch iemand kunnen voeren..
en ook al staan ze samen dat wil niet zeggen dat ze zich niet vervelen, als ze niks te eten hebben of ook maar een bepaalde bezigheid gaan ze zich heel snel vervelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:46

En nogmaals, wat als er iets is gebeurd? Je weet het nooit en als je er morgen pas achter zou komen is het veels te laat misschien. Ik zou niet kunnen slapen vannacht als ik jou was

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:46

Miss_Montana schreef:
Als ze teveel stro eten is er kans op koliek, daar zou ik dus niet gerust op zijn. Maar shetjes zijn best taai over het algemeen. En vermaken zullen ze zich vast ook niet hoor

Er moet trouwens echt iemand even kijken. Wat als eentje zich vannacht of vandaag heeft vastgerold? Ze zijn het tenslotte niet gewend om op stal te zijn. Grote kans dat hij dan nu nog vastligt...

Vast liggen in een stal van 5 bij 3 ? denk het niet , en samen vervelen ze zich denk ik ook niet , want ze kriebelen elkaar wel , ik vind het ook niet ,leuk hoor , maar ben ik ben gewoon echt te ziek !!
Ik hou echt van ze hoor , en ik ben er altijd voor ze en verzorg ze al 2,5 jaar heel erg trouw terwijl ik er niet meer op kan rijden .!!
Dus ik ga morgen !!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:47

MIsschien iemand anders van bokt die er in de buurt woont en even wil kijken bij die shetjes? Is misschien stom om te vragen maar dan is wel het probleem opgelost.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:48

een pony heeft niet per se aandacht nodig hoor bonita Knipoog
Paarden die in de kudde leven zonder mensen bemoeienis zijn ook gelukkig Knipoog
Soortgenoten maakt hen gelukkig. Dat is het belangrijkste.

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:48

sannekeee schreef:
Miss_Montana schreef:

Vast liggen in een stal van 5 bij 3 ? denk het niet , en samen vervelen ze zich denk ik ook niet , want ze kriebelen elkaar wel , ik vind het ook niet ,leuk hoor , maar ben ik ben gewoon echt te ziek !!
Ik hou echt van ze hoor , en ik ben er altijd voor ze en verzorg ze al 2,5 jaar heel erg trouw terwijl ik er niet meer op kan rijden .!!
Dus ik ga morgen !!

als jou moeder nou ook eens zou zeggen: ik kook vandaag niks dus je krijgt niks te eten..
morgen krijg je weer wat!
hebben ze eigenlijk wel te drinken?

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:50

Welshcobfan schreef:
Paarden die in de kudde leven zonder mensen bemoeienis zijn ook gelukkig Knipoog

een paard die in een kudde leeft zonder mensen, zijn geen mensen gewent.
dus natuurlijk kunnen die zonder mensen.
maar een paard, pony verzorgpony of ander dier dat van jou is of jij de verantwoording over hebt moet je ook verzorgen!
anders moet je geen dier nemen..
natuurlijk is een dag zonder aandacht niet erg, maar een van de 2 zou maar eens koliek of zo krijgen..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:51

Ik vraag me af waarom je dit topic hebt geopend?? Als wat wij zeggen neem je niet aan en je geeft zelf al aan dat ze volgens JOUW zonder voer kunnen. Dus waarom? En je bent al de hele middag op bokt kun je dan echt niet even langs tegaan en te kijken of ze nog eten hebben. En het water hoe moeten ze dat krijgen?? Of moeten ze ook maar een dag zonder water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:56

Paarden kunnen zich altijd vastrollen, maakt niet uit hoe groot de stal is Ze kunnen heel onhandig zijn... Om idd maar niet te spreken over medische noodgevallen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 18:20

Hallo allemaal ,

Sorry voor dit onnodigen topicc , ik ben net trug van de pony's heb ze gevoerd , en water gegeven , zelfs nog ff met ze gelopen .
Nu ben ik wel niet lekker maar nu zit ik teminsten niet me bezorgd te maken.
Dus wil iemand nu plz. een slotje op dit topicc plaatsen >?
want ik ben geweest en alles was goed met ze.
Ik had ook geen oog dicht gedaan als ik niet was gegaan.
Zo ben ik..

Dus sorry voor deze topicc "rel" ..

Groetjes Sanne en mijn 2 verzorg shetjeees.. !! (ll)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:29

Nou fijn toch. Ook weer opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:32

Fijn toch!
Snel gefietst ook. Het was ver fietsen en in 33 minuten ben je heen en terug en heb je de paarden ook eten gegeven! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:09

Fijn Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:36

Welshcobfan schreef:

Deze dieren lopen nu niet in de wei maar moesten opeens op stal opgesloten worden vanwege luizen. Ze staan dus binnen.

Sorry, maar je slaat toch niet een dag over als je dieren op stal staan zonder dat je controleert of ze nog wel in orde zijn en genoeg eten en drinken hebben?
Als ze nou in de wei stonden en genoeg gras konden eten met een grote ton water dan is het tot daar aan toe, maar in dit geval vind ik het niet kunnen dat wanneer je de vakantieverzorging op je hebt genomen, je niet elke dag op zijn minst de dieren controleert. zeker als ze onverwacht ineens op stal moeten blijven. (wat ik overigens vreemd vind bij luizen, want volgens mij krijgen ze die juist op stal en is buiten dan beter)

Als je ouders dit toestaan of niet eens bereid zijn je te helpen omdat je zelf echt te ziek bent er heen te gaan, vind ik dat een tekortkoming van je ouders. Dan hebben zij geen verantwoordelijkheidsgevoel...

Te belachelijk voor woorden...

Hoe weet je nu dat ze nog wel water hebben? Misschien hebben ze de bak omgegooid, leeggedronken of erin gepoept?

Hoe weet je dat ze genoeg te eten hebben? Normaal lopen ze op de wei, maar nu hadden ze op stal alleen het hooi dat jullie gegeven hebben en het stro. Weet je hoeveel ze eten in dat geval? En dan voor 48 uur in plaats van 24 uur?

Hoe weet je of ze nog gezond zijn? Misschien heeft 1 van die beestjes wel koliek gekregen of zich klemgerold of hebben ze ruzie gehad in de stal?

Al je zelf te ziek bent moet je op zijn minst zorgen dat iemand in jouw plaats er even langs rijd om te kijken of alles in orde is en ze nog genoeg eten en drinken hebben en zo niet dat even bijvullen. Als je dat niet doet ben je geen beesten waard...

Edit: ik zie dat je inmiddels al geweest bent. Mooi dat je toch je verantwoordelijkheid hebt genomen...